2021-01-18, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Visst kan hon ta ytterligare något steg i vinter, men till att börja med får vi väl se om hon har närmat sig Weng och Johaug något imorgon.

Fossesholm kan säkerligen vara aktuell för Teamsprinten istället för Skiathlonen - bättre än 5:a lär väl Norge bli?
Citera
2021-01-18, 18:32
Medlem
Ingen Klæbo i Lahtis. Weng x 3, Kalvå, Johaug och Fossesholm på damsidan. Golberg, Røthe, Holund, Nyenget, Kruger och Iversen på herrsidan.
Citera
2021-01-18, 19:20
Bannlyst
Nu vill jag tjata om Idrottsgalan ikväll kl 20.00...

Har någon hört om det kommer några gäster (dom nominerade)?

Vore ju kul om Frida Karlsson & Linn Svahn vore med, men, ingen av dom lär väl vinna något pris (än galans bästa outfit?)

Kan en gubbe på en häst vinna Jerringpriset, då kan Linn Svahn också vinna!
Längdskidåkning berör den svenska själen!!
Citera
2021-01-18, 19:25
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Nu vill jag tjata om Idrottsgalan ikväll kl 20.00...

Har någon hört om det kommer några gäster (dom nominerade)?

Vore ju kul om Frida Karlsson & Linn Svahn vore med, men, ingen av dom lär väl vinna något pris (än galans bästa outfit?)

Kan en gubbe på en häst vinna Jerringpriset, då kan Linn Svahn också vinna!
Längdskidåkning berör den svenska själen!!

Ta diskussioner om galan här (FB) Idrottsgalan 2021
Citera
2021-01-18, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ta diskussioner om galan här (FB) Idrottsgalan 2021

Tack! Missat denna tråd!
Citera
2021-01-18, 20:10
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Faktiskt, jag tror inte stunden är långt borta innan HMF knäcker TJ på en fristilssträcka - kan det blir på 10km F i VM?

Fossesholm har säker som mål att göra en Frida i VM - tre medaljer som 19-åring - nöten att knäcka - 30km klassiskt?
Även om Fossesholm skulle ta tre medaljer på VM är jag rätt säker på att 30 km klassiskt inte är en av dem utan det blir sprintstafett, 10 km skate och stafett. Nu tror jag dock inte hon kommer åka team sprint utan kör istället skiathlon, men jag är rädd att hon tappar för mycket på den klassiska delen. 30 km klassiskt blir hennes sämsta placering om hon ens får köra den.
Citera
2021-01-18, 20:11
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Det får man verkligen hoppas att ledningen ger Ribom chansen på första i detta B/C-betonade världscuplag med tanke på eventuella kommande stafettäventyr.

Dessutom är Swe redan kalkat oavsett (om seger åtminstone).
Jag skulle nog kalla det för ett A/C betonat lag på damsidan. Tre från A-landslaget, en B- och två inte ens B om jag tänker rätt.
Citera
2021-01-18, 20:46
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Blev ett fel, godkänt.

Settlin/Henriksson-Ebba-Kalla-Ribom
Herbert/J.Eriksson-Burman-Sandström-Ekström
Jag minns Lillehammer och tänker lite tvärtom angående herrstafetten.

Sandström gjorde en riktigt vass klassisk sträcka där och får andra. Burman gjorde en riktigt vass tredje, till ingen nytta eftersom vi blev uppätna på sista. Och eftersom vi ändå inte har någon spurtare på plats kan han lika gärna ta sista så kan ingen sumpa det efter honom.
Citera
2021-01-18, 20:54
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag skulle nog kalla det för ett A/C betonat lag på damsidan. Tre från A-landslaget, en B- och två inte ens B om jag tänker rätt.

Självklart. Fel av mig.

Lite kuriosa. Ribom har 17 raka vc-cup med poäng (inkl tourtotaler). Anna Joensson Haag mäktade aldrig med 10 raka under sin karriär.
Citera
2021-01-18, 20:56
Medlem
Citat:
Egentligen intressant att se Charlotte igen, MEN, hur gör förbundet nu - tänk om det går dåligt i helgen, typ 25-30:e plats i Skiathlonen - hur många chanser får CK innan VM?
Eller, skall CK till VM till vilket pris som helst?

Jajamensan. Nästan.
Citera
2021-01-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Jajamensan. Nästan.

Varje chans till förbättring av stafettlaget bör tas.

[Fan, nu kopierade jag mig själv. Nästan som narcissism] Ich bin eine pucko. Låter inte så farligt på tyska (mellaneuropeiska).
Citera
2021-01-18, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Varje chans till förbättring av stafettlaget bör tas.

[Fan, nu kopierade jag mig själv. Nästan som narcissism] Ich bin eine pucko. Låter inte så farligt på tyska (mellaneuropeiska).

Ha! Klart man får citera sig själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in