2020-12-26, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Går lite exploisvare och åkare som brukar göra bättre i jakt/masstart än intervallstart.

Lampic - Hennig - Carl (frisk) - Fähndrich

Lampic har bra facit på stafett och det är ju lite tradition med sprintåkare på första. Tyskorna känns gedigna distansare med vissa fartegenskaper gör 5 km. Fähndrich på sista borde vara en no brainer i nuvarande form. Oklar på vad man kan få ut av Stadlober och Razymova på en halvlätt halvmil.

Fast den fria delen har väl långa backen två gånger borde passa Stadlober bättre än den klassiska
Citera
2020-12-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Tror du Heidi är i mental form för en sistasträcka på VM? Vaccinering som löser hennes Corona-skräck?
Jag tror det blir svårt att få Weng att ta 4:e sträckan även utan Covid-skräck. Även förra VM:et var hon så nervös inför stafetten att hon inte kunde sova natten innan. Då gick hon den betydligt mindre utsatta 1:a sträckan. Hade jag tagit ut laget hade jag nog inte vågat sätta en hypernervös Weng på sista heller, känns som vad som helst kan hända...

Tror dock inte Johaug kommer köra sista heller. De fick ju mycket kritik för den uttagningen förra gången och Johaug själv var knappast överförtjust över att gå 4:e sträckan heller. Repriserar man det och utfallet blir det samma så riskerar man nog att bli lynchad i Norge.
Citera
2020-12-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Jag tror det blir svårt att få Weng att ta 4:e sträckan även utan Covid-skräck. Även förra VM:et var hon så nervös inför stafetten att hon inte kunde sova natten innan. Då gick hon den betydligt mindre utsatta 1:a sträckan. Hade jag tagit ut laget hade jag nog inte vågat sätta en hypernervös Weng på sista heller, känns som vad som helst kan hända...

Tror dock inte Johaug kommer köra sista heller. De fick ju mycket kritik för den uttagningen förra gången och Johaug själv var knappast överförtjust över att gå 4:e sträckan heller. Repriserar man det och utfallet blir det samma så riskerar man nog att bli lynchad i Norge.

Gör inte Weng ändå oftast det hon ska i en stafett ? förutom 2014 men då hade dom dålig material inte så att man blir av med henne så lätt och en okej sprutare är hon också efter 5 km
Citera
2020-12-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo

Alltså, de får fan sätta in Hexanår i det här fallet. Det är ju inte som på klinik där det är psykiaterns rap sheet och klinikens kosnader för läkemedel som ska begränsas. Jag tror Norges chans är att försöka gå ifrån i början så de har ledning innan Ebba-Maja. Så... Fossesholm, Johaug, TU och WC19 på schlute.
Citera
2020-12-26, 13:37
Medlem
rainbowias avatar
Norges trupp - TdS

Herrarnas kontinentallag:
Cologna (i form) - de Fabiani - Manificat - Pellegrino
Citera
2020-12-26, 13:57
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Alltså, de får fan sätta in Hexanår i det här fallet. Det är ju inte som på klinik där det är psykiaterns rap sheet och klinikens kosnader för läkemedel som ska begränsas. Jag tror Norges chans är att försöka gå ifrån i början så de har ledning innan Ebba-Maja. Så... Fossesholm, Johaug, TU och WC19 på schlute.
Fossesholm är klassen bättre i skate så hon kommer gå tredje eller möjligen fjärde. Det stora bekymret för Norge är ju att i år har de bara två säkra kort, varav en är junior. Sen har de gott om OK åkare, men samtliga lär få kämpa med ”sin svenska”, så i dagsläget är väl Sverige favoriter.
Citera
2020-12-26, 16:26
Medlem
För mycket tid, för lite att göra:

Svenska gangsters och svenskamerikaner 2.0:

Emma "Ribs", "Shooter" Nilson & Anna "Mud"

Tove "Wiseguy" Ericsson, Carl "Half Arse" Halfvarson & William "Poor Ma" Poromaa

Edwin Anger, Mr. Cage Man, Evelina "The Settler" Settlin' & a stubborn woman named "Cold" Charlotte.

Martha Rose, Jonna Sun, Maya Dee & Freeda Kay

Rebecca Eagle, Ms "Black" Swan & Hanna Falcon

"Sheepish" Danny, "Grateful" Mark, Joanna "The Hag" & Marcus Drunk

Abby Anderson, Oscar Svenson, Moose Olson & Victor Tower aka The swedish-indian "The Winning Tower"
Senast redigerad av ccnut 2020-12-26 kl. 16:58.
Citera
2020-12-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Fossesholm är klassen bättre i skate så hon kommer gå tredje eller möjligen fjärde. Det stora bekymret för Norge är ju att i år har de bara två säkra kort, varav en är junior. Sen har de gott om OK åkare, men samtliga lär få kämpa med ”sin svenska”, så i dagsläget är väl Sverige favoriter.

Den där junioren gör ju att man inte kan ta ut nåt i förskott. Gör en grym "skate" tydligen... Coolt vore om det fanns en fjärde Weng att slänga in. Som Fåglumbröderna.
Citera
2020-12-26, 17:08
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Den där junioren gör ju att man inte kan ta ut nåt i förskott. Gör en grym "skate" tydligen... Coolt vore om det fanns en fjärde Weng att slänga in. Som Fåglumbröderna.
Snart kommer tillfället när det stora favorittippade SWE föelorar mot underdoggen NOR efter ngn blunder
Citera
2020-12-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Snart kommer tillfället när det stora favorittippade SWE föelorar mot underdoggen NOR efter ngn blunder

Ungefär som när OEL, Hedman och Hjalmarsson dräller med pucken i defensiva zonen. Förmodligen på startsträckan. Får jaga ikapp Australien och Mexico. Skidor som hugger. Åskådare i banan. Glömda pjäxor. Sträckning när vederbörande ska spänna fast. Plötslig magknip. Drabbar bara Sverige.
Senast redigerad av ccnut 2020-12-26 kl. 18:31.
Citera
2020-12-27, 08:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Ser att Välbe har uttalat att hon tycker att de ryska damerna borde ha presterat bättre i Davos och Dresden när Sverige och Norge inte fanns med. Typ borde vunnit alla lopp. Blir intressant att följa de ryska åkarna i Tour de Ski.

Finns det tydliga olika läger bland ryska fans, en Usitiugov-fanclub och en Bolshunov-fanclub? Får det intrycket. I vilket fall som helst så ligger det ganska mycket press på Ustiugov när han kommer tillbaka.
Citera
2020-12-27, 12:15
Medlem
Såg också att Välbe var besviken på Neppys resultat, översättningen efterlyste mer vinnarskalle eller nåt åt det hållet.

Känns väl relevant, för hon körde sin vanliga sprinttaktik att ligga bak och komma på slutet även utan dom bästa. I sprintstafetten tappade hon en stor ledning. I distansloppet i Davos vet jag inte vad hon sysslade med i början. Kan inte bara vara form när hon kommer så pass starkt på slutet varje gång. Lite taktiska fel, lite vinstfrossa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in