Resultat: Hur är ditt hår?
Står och kissar, bra hår
44,44%
20 röster
Står och kissar, tunt hår
8,89%
4 röster
Sitter och kissar, bra hår
33,33%
15 röster
Sitter och kissar, tunt hår
13,33%
6 röster
2020-07-01, 22:09
Medlem
Jagozars avatar
Jag har fått en konstig idé om att hur man kissar har en effekt på hur hormoner reagerar i kroppen och därmed kan ge håravfall.

Jag har själv alltid suttit ner (där det känns rent och tryggt) när jag kissat i hela mitt liv pga bekvämlighet. Jag har dock provat att stå upp och kissa i längre perioder som ett test, och märkt att håret på huvudet reagerat på det.

Jag har ingen aning om detta är placebo eller vad det kan bero på. Prostatan belastas ju olika beroende på om man sitter eller står när man kissar.

Så vad tror ni? Rösta om ni har bra hår och står och kissar, eller tvärt om.
Senast redigerad av Jagozar 2020-07-01 kl. 22:18.
Citera
2020-07-01, 22:42
Medlem
STORVITHAJs avatar
Om man gör det 50/50 då?
Citera
2020-07-01, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Jag har fått en konstig idé om att hur man kissar har en effekt på hur hormoner reagerar i kroppen och därmed kan ge håravfall.

Jag har själv alltid suttit ner (där det känns rent och tryggt) när jag kissat i hela mitt liv pga bekvämlighet. Jag har dock provat att stå upp och kissa i längre perioder som ett test, och märkt att håret på huvudet reagerat på det.

Jag har ingen aning om detta är placebo eller vad det kan bero på. Prostatan belastas ju olika beroende på om man sitter eller står när man kissar.

Så vad tror ni? Rösta om ni har bra hår och står och kissar, eller tvärt om.
Hur reagerar ditt hår och av vad? Faller det av mer när du står?
Citera
2020-07-01, 23:03
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Hur reagerar ditt hår och av vad? Faller det av mer när du står?

Det var kanske det dummaste svaret någonsin.

Läste du första inlägget?
Citera
2020-07-01, 23:12
Avslutad
Citat:

Nu är ju din frågeställning överhuvudtaget på nivån förståndshandikappad. Men om du själv läser din trådstart en gång till så inser du kanske att du är ganska vag. Du nämner att håret på huvudet har reagerat. Då menar du alltså att det blivit tunnare? Eller tvärtom?
Citera
2020-07-01, 23:16
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Nu är ju din frågeställning överhuvudtaget på nivån förståndshandikappad. Men om du själv läser din trådstart en gång till så inser du kanske att du är ganska vag. Du nämner att håret på huvudet har reagerat. Då menar du alltså att det blivit tunnare? Eller tvärtom?

Nu är ju ditt svar rätt förståndshandikappat.
Citera
2020-07-01, 23:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag har alltid stått upp & pissat, har en jävla massa hår. Vilket sannolikt är genetiskt då mina gamla manliga släktingar aldrig blivit skalliga.
Citera
2020-07-01, 23:21
Medlem
Citat:

Du startar en stenkorkad tråd och det första du gör är att hugga mot de som ställer relevanta frågor. Tomte.
Citera
2020-07-02, 00:05
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Du startar en stenkorkad tråd och det första du gör är att hugga mot de som ställer relevanta frågor. Tomte.

Ja?
Citera
2020-07-02, 01:53
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
VA fasen!

Hälften av alla som svarat är sitt-kissare?!?!
Citera
2020-07-02, 02:55
Medlem
Helt allvarligt så har jag börjat tappat mycket hår, sedan jag började sitta ner och kissa.

Hmm. Intressant tråd.
Citera
2020-07-02, 06:28
Medlem
Alltid stått upp och har långt tjock hår, aldrig tappat något märkbart. Började sitta ner för några månader sen på grund av skada och har börjat tappa extremt mycket hår.

Wtf is this?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in