Resultat: Hur är ditt hår?
Står och kissar, bra hår
44,44%
20 röster
Står och kissar, tunt hår
8,89%
4 röster
Sitter och kissar, bra hår
33,33%
15 röster
Sitter och kissar, tunt hår
13,33%
6 röster
2020-07-02, 06:31
Avslutad
Allvarligt???

Kvinnor då ??? De sitter ner och får ändå tappa hår.... tunnare ....

Nä det handlar mest om hud och matintag.
Djur har päls.

En ryss som tar hand om rävar... En av rävar får avpäls och tar med sig till veterinär.
Veterinär mätte i blod och stressnivåer var för högt. Häften av päls är borta.
En ryss adopterar bort räv och en ny ryss tar hand om räv och det växer hela frisk päls efter 2 månader.
Räven trivs mycket bättre med ny ryss. Räven sover och sover länge hos ny ryss.
Förra ryss hade fler rävar som passar inte med räv som hade avpäls. Stress och sover inte.
Citera
2020-07-02, 09:18
Medlem
Jag sitter ner när jag pissar på morgonen, mest för att jag är för jävla trött för att orka stå upp.
Lite lätt tunnhårig.
Citera
2020-07-03, 11:42
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoISLAMnoNOO
Allvarligt???

Kvinnor då ??? De sitter ner och får ändå tappa hår.... tunnare ....

Nä det handlar mest om hud och matintag.
Djur har päls.

En ryss som tar hand om rävar... En av rävar får avpäls och tar med sig till veterinär.
Veterinär mätte i blod och stressnivåer var för högt. Häften av päls är borta.
En ryss adopterar bort räv och en ny ryss tar hand om räv och det växer hela frisk päls efter 2 månader.
Räven trivs mycket bättre med ny ryss. Räven sover och sover länge hos ny ryss.
Förra ryss hade fler rävar som passar inte med räv som hade avpäls. Stress och sover inte.

Har kvinnor en prostata eller? Det är ju hur prostatan reagerar på att man antingen står eller sitter och kissar som min teori bygger på.
Citera
2020-07-03, 11:47
Medlem
Om man står får man starkare ben men en mindre energiförlust och vitamin brist som skapar hår avfall.
Citera
2020-07-03, 13:29
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Har kvinnor en prostata eller? Det är ju hur prostatan reagerar på att man antingen står eller sitter och kissar som min teori bygger på.
Vad är din teori då? Att det testosteron som prostatan behöver för att växa och fungera, plötsligt kläms ut varje gång vid sittkissning och därför skulle göra att testosteronhalten ökar i blodet och gör att håravfallet förvärras? Då är det väl snarare testiklarna män inte ska klämma för där bildas ju testosteronet..?
Citera
2020-07-03, 14:03
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Vad är din teori då? Att det testosteron som prostatan behöver för att växa och fungera, plötsligt kläms ut varje gång vid sittkissning och därför skulle göra att testosteronhalten ökar i blodet och gör att håravfallet förvärras? Då är det väl snarare testiklarna män inte ska klämma för där bildas ju testosteronet..?

Du är medveten om att det är DHT som står för håravfall och inte vanligt testosteron? DHT bildas i prostatan med hjälp av Typ II 5α-reduktasenzym.
Citera
2020-07-03, 14:10
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Du är medveten om att det är DHT som står för håravfall och inte vanligt testosteron? DHT bildas i prostatan med hjälp av Typ II 5α-reduktasenzym.
Jo, det har jag hört men tanken är ändå att det kläms ut mer av detta när man sitter?
Citera
2020-07-03, 14:12
Medlem
Opportunitiess avatar
Under herrans massa år satt jag och kissade med glesare och glesare mellan testarna. Fick rådet av en språkforskare att jag borde stå upp istället. Nu tre år senare ser jag ut som han som delar ut checkar i Postkodmiljonären. Mkt nöjd!
Citera
2020-07-03, 14:15
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jo, det har jag hört men tanken är ändå att det kläms ut mer av detta när man sitter?

Prostatan påverkas av om man sitter eller står och kissar, ja. Det har varit känt länge. Det är allmänt känt att man kan få förstorad prostata om man oftast står upp och kissar.
Citera
2020-07-03, 20:37
Avslutad
Citat:

Okej, men kvinnor får mindre hår också.... hurdan... Hon måste stå och kissa ?!
Citera
2020-07-03, 20:45
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Prostatan påverkas av om man sitter eller står och kissar, ja. Det har varit känt länge. Det är allmänt känt att man kan få förstorad prostata om man oftast står upp och kissar.

Står och pissar. Min läkare sa att jag har för liten prostata.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in