2020-07-01, 21:37
Medlem
Hej! Comviq har en grov rabatt på huawei p30 pro just nu för 325 kr/månad vilket lockar mig mycket.

Det jag undrar över och inte är insatt i är om man fortfarande får använda sig av android- och googlefunktioner i Huawei numera med tanke på den pågående konflikten som dom har med Kina/USA, samt om ni anser att den är en köpvärd telefon i talande stund.

Tack på förhand.
Citera
2020-07-01, 21:41
Medlem
Apansiktets avatar
Ja, Huawei P30 Pro levereras med Google services, och precis som alla androids så kan du installera Google services, YouTube osv om det skulle saknas som det gör på P40-serien. Har både P30 Pro & P40 Pro.
Citera
2020-07-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Ja, Huawei P30 Pro levereras med Google services, och precis som alla androids så kan du installera Google services, YouTube osv om det skulle saknas som det gör på P40-serien. Har både P30 Pro & P40 Pro.
Tycker du p30 är köpvärd gentemot galaxy s20/p40? Priset lockar mig
Citera
2020-07-01, 22:07
Medlem
Clint Ruins avatar
Alla googles appar funkar på P30 Pro, har en sådan själv.

Samsung S20/Huawei P40 Pro/Apple 11 Pro är vassare telefoner, men kostar det tredubbla. För det priset du har hittat tror jag inte det finns någon som är mer prisvärd.
Citera
2020-07-01, 22:13
Medlem
Clint Ruins avatar
Om du slår till på en P30 pro och vill sätta i ett minneskort så funkar bara Huaweis egna.

De ser ut som ett SIM-kort och kostar ca 700:- för 128GB, betydligt dyrare än ett vanligt micro-SD-kort alltså.
Citera
2020-07-01, 23:16
Medlem
Om man skulle resa utomlands då? Skulle alla funktioner funka på samma sätt i tex USA o Sydkorea?
Citera
2020-07-02, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Om man skulle resa utomlands då? Skulle alla funktioner funka på samma sätt i tex USA o Sydkorea?
Ja!
P30 pro är inte påväkad av bojkotten. Det är modellerna efter den som drabbades. Men även på dessa går det tydligen lätt att installera dem i efterhand
Citera
2023-10-30, 18:19
Medlem
Har fått varningar på min huawei p30 pro nu som säger att googleappen är infekterad av ett virus som heter TrojanSMS-PA.

Det går inte att avinstallera Googleappen, och enligt optimeraren finns det inga aktuella hot på mobilen.

Bland annat orsakar detta att jag inte kan koppla mobilen till bilen via android auto.

Återförsäljaren kunde inget göra så jag tar tacksam emot tips på åtgärder som kan lösa problemet.
Citera
2023-10-30, 19:34
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljkvarg2.0
Har fått varningar på min huawei p30 pro nu som säger att googleappen är infekterad av ett virus som heter TrojanSMS-PA.

Det går inte att avinstallera Googleappen, och enligt optimeraren finns det inga aktuella hot på mobilen.

Bland annat orsakar detta att jag inte kan koppla mobilen till bilen via android auto.

Återförsäljaren kunde inget göra så jag tar tacksam emot tips på åtgärder som kan lösa problemet.

Inget fel men en bug.

1. Inställningar
2. Appar
3. Appar
4. Optimerare
5. Lagring
6. Rensa cacheminne
7. Rensa data
8. Starta om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera