Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Är 10 min inte lång tid för en ambulans att komma i detta fall?

Nej, närmaste tillgängliga ambulans larmas och är det 10 minuters framkörning så är det så. Ambulansen kan inte teleporteras till önskad adress som vissa verkar tro.
Citera
2020-07-02, 14:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.brixton
Nej, närmaste tillgängliga ambulans larmas och är det 10 minuters framkörning så är det så. Ambulansen kan inte teleporteras till önskad adress som vissa verkar tro.

Men vid ett större bråk med flera knivskurna som igår måste inte polisen säkra upp först så att säga?
Senast redigerad av halaltarzan 2020-07-02 kl. 14:35.
Citera
2020-07-02, 14:55
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jaha, preparandutbildning betyder alltså det du skrev. Men det var då, när han dömdes för andra brott förra året.

Nåja, det kommer nog snart fram vad det är för typ, det här.

Dags att markera ordentligt och utvisa allihop inblandade, inga straff så kommer det urarta totalt !
(dra in medlemskap m.m om de nu hunnit få detta )
Citera
2020-07-02, 15:06
Medlem
Smegmas avatar
Det är tyst från Landsförrädaren och han springfjollor.

Hade det varit SVENSKAR som varit inblandat i detta helvetesdåd då kan ni räkna med att löpsedlarna gått på högtryck och att fördömmanden hade ordbajsats ut milsvis i PK-media.
Citera
2020-07-02, 15:20
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Jag tycker det är märkligt att ett stort gäng med afghaner, där flera är dömda för grova brott redan tidigare, kan springa omkring i Kungsträdgården beväpnade med knivar utan att polisen har koll på dem.
Borde inte polisen ha dessa under bättre uppsikt ?
Citera
2020-07-02, 15:43
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
För att jag var exakt där det skedde och där finns inga kameror helt enkelt. Jag kan min stad.
Jag tror dig, men tycker att det är både fel och märkligt att inte en plats som Kungsträdgården är övervakad med kameror.
Jag bor själv i länet och är väl runt Kungsan 4-10 ggr per år.
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Skrämmande med knivdåd. Vem som helst skulle ju kunna hugga folk i ryggen på tunnelbanan med kniv. Bara så där.
Ja, och det händer bara så där ibland också. En minister blev knivhuggen till döds på ett varuhus för nästan 20 år sedan, typ 100 meter från platsen där detta hände. Så det händer.

Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Mjälten sitter på vänster sida. Levern på höger. Stick hål på mjälten så dör vederbörande rätt illa kvickt av blodförlusten.
Blev inte Anna Lindh knivad i mjälten eller lungan?
GM vred om kniven för maximal effekt?

Citat:
Brottsplatsen ligger mitt i Stockholm. Mycket folk i rörelse, mycket trafik och närmaste sjukhus eller ambulansgarage ligger inte vägg-i-vägg med Kungsan. 10 min är bra jobbat tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
Jag tycker det är märkligt att ett stort gäng med afghaner, där flera är dömda för grova brott redan tidigare, kan springa omkring i Kungsträdgården beväpnade med knivar utan att polisen har koll på dem.
Jag ser ofta civila poliser spana på afghangängen runt Sergels Torg, så de är nog där. Men problemet är att afghangängen är ganska många. Väldigt många faktiskt. Lägg till arabgängen, asiaterna, afrikanerna osv osv.

Man kan lugnt säga att Stockholm är en långt mycket farligare plats för afghanerna än Kabul eller Teheran. Jag förstår att afghanerna åker hem till Kabul på semester. Fullt logiskt faktiskt.
Citera
2020-07-02, 15:47
Medlem
Citat:

Helt enig. Mycket märkligt. Men mest skrämmande att det verkar mer regel än undantag att våra nya vänner har kniv på sig. Vilket åtminstone får mig att tveka nuförtiden om man måste saga till någon eller på annat sätt agera med civilkurage för att få stop på dessa galningar.
Citera
2020-07-02, 15:50
Medlem
Citat:
Det låter snabbt tycker jag! Det tog väl 2 timmar för amubulansen att komma när kvinnan knivmördades i sin lght på Södermalm för nåt år sen!
Citera
2020-07-02, 15:55
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:

För nytillkomna tittare så kan jag meddela Er att i tråden nedan finns det 1395 inlägg som i detalj har kartlagt afghanernas framfart på våra gator och torg. Maken till brottsaktiv invandrargruppering står inte att finnas på något annat ställe på denna jord.

Förmodligen återfinns ett flertal av namnen i denna händelse i den tråden, läs och förfäras.

(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

/Provokatör
Citera
2020-07-02, 16:00
Medlem
Bestbesafes avatar
Det som hänt er Drop.

GM .s flickvän blev raggad, vilket självklart leder till Konfrontation av mannen.
Att han fick en FLASKA i huvudet även gör inte saken bättre.
Han kunde dött av den själv.

Sedan tar han väl någon kniv ifrån något restaurang, eller om han hade med den avgör ju med
lite saker.

Men han gick inte fram MÖRDADE EN OSKYLLDIG.

Han blev utsatt för riktigt jobbiga grejjer, ful raggaren, och även en flaska i huvudet som kan döda,
då kan vem som helst börja försvara med Kniv om det finns.

Drop.

Knappt det

GM är den döde, som höll på, och även slog med glasflaska i huvedet som kunde dödat.

Han som knivhögg honom var inte smart, men det är ändå självförsvar lite.

Om han hade kniven med sig, då är det allvarligare.
Om han tog den ifrån något restaurang och sprang efter är lite självförsvar faktiskt.

Ingen kan räknas som hero när ens kvinna blir halv rapet typ,, och man får
glasflaska i skallen när man konfronterar saken även.

Endast svenskar ligger ner då och gråter.

Han hade all rätt till jaga idioten och hugga ner honom faktiskt.

Det gör alla värdiga män.

Endast svensson hade legat kvar
Citera
2020-07-02, 16:04
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:

Nu vet jag inte vad ambulanser har för responstid innan de ska vara iväg men jag antar att de likt brandkåren ska vara iväg inom 1-2 minuter. Då har de tagit sig till platsen på 8-9 vilket i mitt tycke är snabbt som fan. Om det dessutom är tio minuter från själva dådet så har ju samtalet tagit lite tid med.

Själv räknar jag inte med att ha en ambulans hos mig på mindre än 30 minuter om nåt skulle hända.

I övrigt så känns det inte som nån större förlust med skäggbarn som knivar ihjäl varandra. Tvärtom är det en välkommen utveckling så länge de lämnar hederligt folk utanför.
Citera
2020-07-02, 16:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Polisen visiterar afghanerna med jämna mellanrum. De befinner sej ofta på plattan. ( enligt en polis som jobbar där.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in