Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
För att jag var exakt där det skedde och där finns inga kameror helt enkelt. Jag kan min stad.
Jag tror dig, men tycker att det är både fel och märkligt att inte en plats som Kungsträdgården är övervakad med kameror.
Jag bor själv i länet och är väl runt Kungsan 4-10 ggr per år.
Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Skrämmande med knivdåd. Vem som helst skulle ju kunna hugga folk i ryggen på tunnelbanan med kniv. Bara så där.
Ja, och det händer bara så där ibland också. En minister blev knivhuggen till döds på ett varuhus för nästan 20 år sedan, typ 100 meter från platsen där detta hände. Så det händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sveapådeken
Mjälten sitter på vänster sida. Levern på höger. Stick hål på mjälten så dör vederbörande rätt illa kvickt av blodförlusten.
Blev inte Anna Lindh knivad i mjälten eller lungan?
GM vred om kniven för maximal effekt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashback100
Är 10 min inte lång tid för en ambulans att komma i detta fall?
Brottsplatsen ligger mitt i Stockholm. Mycket folk i rörelse, mycket trafik och närmaste sjukhus eller ambulansgarage ligger inte vägg-i-vägg med Kungsan. 10 min är bra jobbat tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tallen-Trolle
Jag tycker det är märkligt att ett stort gäng med afghaner, där flera är dömda för grova brott redan tidigare, kan springa omkring i Kungsträdgården beväpnade med knivar utan att polisen har koll på dem.
Borde inte polisen ha dessa under bättre uppsikt ?
Jag ser ofta civila poliser spana på afghangängen runt Sergels Torg, så de är nog där. Men problemet är att afghangängen är ganska många. Väldigt många faktiskt. Lägg till arabgängen, asiaterna, afrikanerna osv osv.
Man kan lugnt säga att Stockholm är en långt mycket farligare plats för afghanerna än Kabul eller Teheran. Jag förstår att afghanerna åker hem till Kabul på semester. Fullt logiskt faktiskt.