Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Först och främst stort tack för att du delade med dig av vad du såg här i tråden.
Tänkte också fråga hur du mår själv i dag? Kunde du sova i går? Var inte rädd för att ta kontakt med vården om du mår dåligt, du har ju faktiskt varit vittne till ett mord mitt framför ögonen och det är definitivt inget man ens ska behöva fundera på att bita ihop och skaka av sig på egen hand om man mår dåligt över.
Hörde just att vården är förberedda för att bemöta patienter som haft Corona och ge stöd om dom fått PTSD av det och då är det ju en självklarhet att den som bevittnat ett mord ska få någon att prata med om man mår dåligt av det.
Men hoppas så klart att du är ok.
Det här blev jag väldigt nyfiken på och tycker är väldigt märkligt att det inte fått större uppmärksamhet.
Är folk så jävla hjärntvättade att dom inte ens kan tolka in sina synintryck längre eller än värre att dom vet vad dom såg men tom är beredda att vittna falskt för att leva upp till vad som efterfrågas och anses vara "korrekt"?
Jag vet att man som vittne kan påverkas på en mängd sätt och att det man upplever sig vara säker på att ha sett inte alls stämmer, men ofta brukar det ju då finnas något som påverkat personen i en viss riktning.
Kan det vara så jävla obehagligt att dessa vittnen är så programmerade att dom inte ens kan ta in vad dom ser med egna ögon när ett mord sker mitt framför näsan eller hur förklarar man annars att man tror att afghaner är svenskar??
Tack för omtanken, jag mår toppen. Är man född på 90-talet så växer man upp med mycket sjukare skit online. Har inte påverkat mig nämnvärt att se någon bli knivhuggen irl, det var dessutom inte så dramatiskt som det låter och över snabbt. Jag är mer ledsen för mitt Stockholm, där jag alltid kommer behöver tänka på denna händelse när jag passerar Kungsträdgården.
Att vittnet hävdar svenskar är oklart, men förståeligt. Det hela skedde ungefär 10 m från oss, det gick väldigt snabbt, det var uppåt 10 personer inblandade i bråket och han som hade kniv hade en fiskehatt på sig som gjorde att man inte såg ansiktet. För mig var det tydligt att det var babbeungdomar som bråkade, men jag är ju också själv från orten, så jag känner igen min egen sort på avstånd. Vittnet som sa "svenskar" var en typisk Östermalmare, han hade väl ingen aning eller ville inte säga något annat till Polisen. Mitt sällskap sa att det var "invandrare och svenskar", hon är svensk själv. Vet inte vad detta beror på, men det var inte extremt tydligt vilken etnicitet gänget bestod av, då det som sagt skedde snabbt och var tumultartat.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Får man fråga var du fått uppgiften i från?
Trådens i övrigt trovärdiga ögonvittne hävdar motsatsen.
Dock vittnar han om att andra vittnen hävdat att gänget var svenskt.
Vilket ter sig högst märkligt i mina ögon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
För att klarlägga, var även gärningsmannen invandrare?
Jag har svårt att se att GM är svensk, men det är inte omöjligt. Min upplevelse är att alla var babbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
JackSm1th
För Afghaner är Sverige är en mycket farligare plats än Kabul.
Finns det inga kameror runt Kungsträdgården? Hur vet du det?
För att jag var exakt där det skedde och där finns inga kameror helt enkelt. Jag kan min stad.
Citat:
Ursprungligen postat av
CassandraC
hahaha vilken planet lever du på? det blir möte med socialtanten och grabben är ute inom 2 månader, ingen är fucked, bara de som jobbar och betalar skatt
Det tror jag inte. Han kommer få ett par år skulle jag tro, att mörda någon mitt på blanka dagen inför massvis med ögonvittnen, centralt i staden, med mycket uppbackning, flyr från brottsscenen. Det var inte nödvärn direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashback100
Att jaga någon med en kniv i kungsträdgården mitt på dagen kan väl ändå inte räknas som självförsvar.
Det var inte nödvärn, och det kommer vi som såg det vittna om utan tvekan.