Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Är den sk gärningsmannen afghan? Nödvändigtvis kanske han inte behöver 10 år. Jag tycker uppriktigt att lagboken är föråldrad och inte med i tiden. Det är ju eloge om han försvarat sin flickvän mot diverse kommentarer inför sitt ansikte, att han hugger någon som slår honom med flaska i huvudet är väl ändå berättigad självförsvar eftersom han går därifrån tänker jag. Att ytterligare två blir huggna när de springer ikapp honom är väl egentligen också självförsvar. Han har befunnit sig i underläge och hotfull situation.

Det enda som gör allt olagligt är att han bar kniv, därför är lagen föråldrad. Kniven gör allt olagligt, lagen tycker att han borde måttat hugg ifrån den trasiga flaskan och blir sparkad liggandes utav alla tre.

Kniven kan ha räddat honom, han fördes även han till sjukhus. Skadorna hade likväl kunnat varit allvarligare och kritiska om inte kniven funnits tillhands. Varför springer ens två personer ikapp honom, klart det känns hotfullt i den situationen utöver misshandeln han utsattes för.

Det står inget om gärningsmannens etnicitet. Det bör innebära att GM tillhör majoritetsbefolkningen.
Citera
2020-07-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det står inget om gärningsmannens etnicitet. Det bör innebära att GM tillhör majoritetsbefolkningen.
Majoritetsbefolkningen runt plattan och Kungsan är Hazarer
Citera
2020-07-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
GM är känd för att bära kniv och har dömts för flera brott tidigare. Så ta det lite lugnt med att skriva om "flirtade med flickvännen" till "flickvännen blev trakasserad". GM och BO är samma skräp allihop.

Att GM burit kniv innan fråntar inte det faktum att den denna gången kan ha räddat honom eller användas av honom i självförsvar.

Han blev fortfarande slagen i huvudet med en flaska utav en person i en grupp av 3 och hade förmodligen ändå blivit det både med och utan kniv. Jag säger bara att kniven han bar denna gång kan ha räddat hans liv eller räddat honom från ytterligare allvarligare skador.
Citera
2020-07-02, 09:34
Medlem
Skitsamma, skitsamma, nu till det viktiga.
Är tjejen svensk?
Vilken normalt funtad människa umgås med afghaner?
Citera
2020-07-02, 09:34
Medlem
Tp84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Vidrig människosyn om du som du påstår jobbar i om vården, Fyfan. Då hjälper man för fan alla patienter oavsett vad som skett eller hur de ser ut.
Nej, jag är realist. Men du är väl en av de som röstar fram den här soppan. Andra får ta hand om eländet dock, det befattar du dig inte med. DET är en fruktansvärd människosyn och ett fruktansvärt öde för svenskar. DU borde skämmas. Du är väl ett godhetssignalerande kräk som inte behöver befatta dig med invandringen.
Citera
2020-07-02, 09:39
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Att GM burit kniv innan fråntar inte det faktum att den denna gången kan ha räddat honom eller användas av honom i självförsvar.

Han blev fortfarande slagen i huvudet med en flaska utav en person i en grupp av 3 och hade förmodligen ändå blivit det både med och utan kniv. Jag säger bara att kniven han bar denna gång kan ha räddat hans liv eller räddat honom från ytterligare allvarligare skador.

Det är fortfarande skitsamma vem som gjorde vad just igår. Dom har gjort skräp dagligen i några års tid allihop. Samma smet.
Citera
2020-07-02, 09:42
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Aghaner är ju starkt präglade av hederskultur. Måste vara flera inblandade i denna fight som känner att dem har tappat ansiktet och måste hämnas för att få upprättelse. Kan bli en våldsspiral av detta.

Det bästa vore att sätta dem på första flygplan hem till Afghanistan.

”Hem” är Iran för dessa parasiter. Det är där deras hazar-familjer bor, i väntan på att flygas till Sverige för att försörjas i generationer av de svenska skattebetalarna.

Tack, Annie Lööf. Bra jobbat!
Citera
2020-07-02, 09:42
Medlem
PeterNosters avatar
De som blandar in resecentrum menar väl Sverigehuset - Stockholm Tourist Centre, Hamngatan 27.
Citera
2020-07-02, 09:43
Medlem
BillyTheBritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Flashback är som bäst när det finns en frilansande reporter på plats -tack för det bortmedfifittor!

Gängslagsmål med kniv och med GM + BO i 20-årsåldern (gärna vid resecentrum) brukar vara synonymt med afghaner. Denna gång stämde det tydligen igen. Vad beror det på att dem alltid måste bära kniv? Ligger det i generna sedan Djingis Khans tid?

Om GM är formellt myndig så lär det bli utvisning på detta.

Utvisning? Nej, Elin kommer att stoppa det.
Citera
2020-07-02, 09:46
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/tre-personer-knivskurna-i-centrala-stockholm/

Härlig definition på gärningsman, bokstavligen blir ens flickvän trakasserad inför ögonen på en och sen blir man slagen med en flaska innan man försvarar sig med en kniv och blir sen kallad gärningsman. Har för mig att jag läste att de ytterligare två huggna sprang ikapp "gärningsmannen" efter att den första personen blivit huggen och när GM redan flytt därifrån, varpå de också blev huggna. Låter så jävla konstigt alltihop men om det är så svartvitt som det skrivits så tycker jag gott att man kan låta honom gå fri.

Tre personer har bönat och bett om att få den kniven i sig.

Citat:
Är den sk gärningsmannen afghan? Nödvändigtvis kanske han inte behöver 10 år. Jag tycker uppriktigt att lagboken är föråldrad och inte med i tiden. Det är ju eloge om han försvarat sin flickvän mot diverse kommentarer inför sitt ansikte, att han hugger någon som slår honom med flaska i huvudet är väl ändå berättigad självförsvar eftersom han går därifrån tänker jag. Att ytterligare två blir huggna när de springer ikapp honom är väl egentligen också självförsvar. Han har befunnit sig i underläge och hotfull situation.

Det enda som gör allt olagligt är att han bar kniv, därför är lagen föråldrad. Kniven gör allt olagligt, lagen tycker att han borde måttat hugg ifrån den trasiga flaskan och blir sparkad liggandes utav alla tre.

Kniven kan ha räddat honom, han fördes även han till sjukhus. Skadorna hade likväl kunnat varit allvarligare och kritiska om inte kniven funnits tillhands. Varför springer ens två personer ikapp honom, klart det känns hotfullt i den situationen utöver misshandeln han utsattes för.

Jag tycker faktiskt också att GM i stort handlar i självförsvar. I dagens Sverige bör man alltid vara beväpnad om man inte vill bli rånad eller trakasserad. Själv har jag alltid försvarsspray med mig om jag går ut ensam sent på kvällen. Jag har funderat på att ha kniv också. Det är naturligtvis bedrövligt att man måste beväpna sig i dagens samhälle. Vems är skulden att det har blivit så här?
Citera
2020-07-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Skitsamma, skitsamma, nu till det viktiga.
Är tjejen svensk?
Vilken normalt funtad människa umgås med afghaner?

Kanske en svensk tjej som svenska killar spottar efter och kallar wt-kossa etc.

Det ser man ju ganska ofta inte minst här inne och var ska en sån tjej vända sig annars om inte till andra grupper av män om hon också vill känna sig älskad och behövd?
Citera
2020-07-02, 09:48
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Varför är Expressen så tydlig med att skriva att offren är från Afghanistan?
Ska man tycka synd om dom?
Att nästan alla brott begås av afghaner och andra utlänningar skrivs det inte om.

https://instagram.com/livetlekermusic?igshid=1mbjhz1lysn9t

Det är bara att kika här vilka fina icke svenskar som förgyller vårt land

Dessa pajasar är misstänkta för en rad brott i Bro. Handgranat i barnfamiljs trädgård, hot och div andra brott.

Lås in packet och kasta nyckeln.

Sverige är förlorat!!!

Jag blir så trött på vårt rättssystem!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in