Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Vi såg hela förloppet vad gäller den unga killen som blev huggen i Kungsan. Vi satt på en uteservering längs fontänen, front row view.
Först och främst stort tack för att du delade med dig av vad du såg här i tråden.
Tänkte också fråga hur du mår själv i dag? Kunde du sova i går? Var inte rädd för att ta kontakt med vården om du mår dåligt, du har ju faktiskt varit vittne till ett mord mitt framför ögonen och det är definitivt inget man ens ska behöva fundera på att bita ihop och skaka av sig på egen hand om man mår dåligt över.
Hörde just att vården är förberedda för att bemöta patienter som haft Corona och ge stöd om dom fått PTSD av det och då är det ju en självklarhet att den som bevittnat ett mord ska få någon att prata med om man mår dåligt av det.
Men hoppas så klart att du är ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Såg definitivt afghansk ut. Ni kommer bli förvånade över att flera vittnade att "gänget var svenskt", vilket det absolut inte var, det såg man även från långt håll.
Det här blev jag väldigt nyfiken på och tycker är väldigt märkligt att det inte fått större uppmärksamhet.
Är folk så jävla hjärntvättade att dom inte ens kan tolka in sina synintryck längre eller än värre att dom vet vad dom såg men tom är beredda att vittna falskt för att leva upp till vad som efterfrågas och anses vara "korrekt"?
Jag vet att man som vittne kan påverkas på en mängd sätt och att det man upplever sig vara säker på att ha sett inte alls stämmer, men ofta brukar det ju då finnas något som påverkat personen i en viss riktning.
Kan det vara så jävla obehagligt att dessa vittnen är så programmerade att dom inte ens kan ta in vad dom ser med egna ögon när ett mord sker mitt framför näsan eller hur förklarar man annars att man tror att afghaner är svenskar??
Citat:
Ursprungligen postat av
REWall
OM det stämmer som Expressen skriver, att BO hade stött på GM:s flickvän undrar jag vad som är värst: en som hugger med kniv i "försvar" (av sin "heder" eller liknande) eller en mesig PK-svensk som låter utländska män bete sig hur de vill mot hans systrar/döttrar/flickvänner etc utan att säga ett knyst? (1 minut)
https://www.youtube.com/watch?v=wrsWVMJICc0&t=580
Jag är inte överens med dig i övrigt på en rad punkter men även du ska ha ett stort tack och en eloge för på vilket föredömligt sätt du klär av vissa delar av hyckleriet och pratar ur skägget.