Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-02, 07:33
Medlem
musttomtes avatar
Dom ska tydligen ha avlidit. Kanske en seger ändå! Källa: tv4 nyheterna
Citera
2020-07-02, 07:47
Medlem
Citat:
"Enligt Expressens uppgifter var upprinnelsen till bråket att ett av offren stötte på den nu gripne mannens flickvän. Därefter slog han gärningsmannen med en flaska i huvudet."

https://www.expressen.se/nyheter/tre-personer-knivskurna-i-centrala-stockholm/

Härlig definition på gärningsman, bokstavligen blir ens flickvän trakasserad inför ögonen på en och sen blir man slagen med en flaska innan man försvarar sig med en kniv och blir sen kallad gärningsman. Har för mig att jag läste att de ytterligare två huggna sprang ikapp "gärningsmannen" efter att den första personen blivit huggen och när GM redan flytt därifrån, varpå de också blev huggna. Låter så jävla konstigt alltihop men om det är så svartvitt som det skrivits så tycker jag gott att man kan låta honom gå fri.

Tre personer har bönat och bett om att få den kniven i sig.
Senast redigerad av Tanakh 2020-07-02 kl. 07:55.
Citera
2020-07-02, 08:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh

Härlig definition på gärningsman, bokstavligen blir ens flickvän trakasserad inför ögonen på en och sen blir man slagen med en flaska innan man försvarar sig med en kniv och blir sen kallad gärningsman. Har för mig att jag läste att de ytterligare två huggna sprang ikapp "gärningsmannen" efter att den första personen blivit huggen och när GM redan flytt därifrån, varpå de också blev huggna. Låter så jävla konstigt alltihop men om det är så svartvitt som det skrivits så tycker jag gott att man kan låta honom gå fri.

Nu får flickvännen skaffa ny hazar. Nuvarande får nog sitta ett tag i fängelse, typ 10 år.
Citera
2020-07-02, 08:13
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jojo, men det förändrar inte mycket så. Majoriteten skiter i vilket om de ens noterar detta.

Många förblir oberörda och händelsen går obemärkt förbi. Liksom dussinet liknande händelser som sker dagligen nu med samma upplägg, det sprängs och skjuts men fåra-skaran tycks förbi oberörda.
.
Enda sättet att påverka allra främst vänsterskocken är att nån av deras anhöriga knivskärs till döds. Förmodligen räcker inte det heller.

Det enda sättet att stoppa dessa händelser är radikala och snabba åtgärder. Knivmord och skjutningar sker varje dag nu.
Citera
2020-07-02, 08:20
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tp84
Imorgon skall jag till mitt arbete och får troligen hjälpa till att ordna upp detta, jag får skjuta undan oavsiktligt uppkomna skador från olyckor eller motsvarande för att ta hand om dessa avskräden som inte kan bete sig i ett civiliserat land och jag är TRÖTT på det.

Vidrig människosyn om du som du påstår jobbar i om vården, Fyfan. Då hjälper man för fan alla patienter oavsett vad som skett eller hur de ser ut.
Citera
2020-07-02, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nu får flickvännen skaffa ny hazar. Nuvarande får nog sitta ett tag i fängelse, typ 10 år.

Är den sk gärningsmannen afghan? Nödvändigtvis kanske han inte behöver 10 år. Jag tycker uppriktigt att lagboken är föråldrad och inte med i tiden. Det är ju eloge om han försvarat sin flickvän mot diverse kommentarer inför sitt ansikte, att han hugger någon som slår honom med flaska i huvudet är väl ändå berättigad självförsvar eftersom han går därifrån tänker jag. Att ytterligare två blir huggna när de springer ikapp honom är väl egentligen också självförsvar. Han har befunnit sig i underläge och hotfull situation.

Det enda som gör allt olagligt är att han bar kniv, därför är lagen föråldrad. Kniven gör allt olagligt, lagen tycker att han borde måttat hugg ifrån den trasiga flaskan och blir sparkad liggandes utav alla tre.

Kniven kan ha räddat honom, han fördes även han till sjukhus. Skadorna hade likväl kunnat varit allvarligare och kritiska om inte kniven funnits tillhands. Varför springer ens två personer ikapp honom, klart det känns hotfullt i den situationen utöver misshandeln han utsattes för.
Citera
2020-07-02, 08:34
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Alltså du vittnet som skriver, du är helt jävla värdelös, jag skulle fan ha flugit upp med kameran och filmat allt. Du fattar väl själv att det fins 50 talet människro där, satt du kommer ju inte behöva hjälpa offret, varför du med gott samveta kan försöka dokumentera detta så gott du kan. Finns fan 8k kameror i telefon nu för tiden. Jag skulel fan slängt upp kameran snabbt som katten och dokumenterat ALLT och sålt videon till highest bidder. Det riktig kapitalism det.

Du har inte bevittnat en grov misshandel, mord etc hör jag. Kan informera dig om att de flesta människor fryser till is och blir mer eller mindre handlingsförlamade och det är ren psykologi. I efterhand kommer man oftast på tusen saker man borde gjort. Har själv än idag ångrat att jag inte tagit upp telefonen och fångat en gärningsman på bild, men 112 lyckades jag ringa.
Citera
2020-07-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vi såg hela förloppet vad gäller den unga killen som blev huggen i Kungsan. Vi satt på en uteservering längs fontänen, front row view.

Först och främst stort tack för att du delade med dig av vad du såg här i tråden.

Tänkte också fråga hur du mår själv i dag? Kunde du sova i går? Var inte rädd för att ta kontakt med vården om du mår dåligt, du har ju faktiskt varit vittne till ett mord mitt framför ögonen och det är definitivt inget man ens ska behöva fundera på att bita ihop och skaka av sig på egen hand om man mår dåligt över.

Hörde just att vården är förberedda för att bemöta patienter som haft Corona och ge stöd om dom fått PTSD av det och då är det ju en självklarhet att den som bevittnat ett mord ska få någon att prata med om man mår dåligt av det.

Men hoppas så klart att du är ok.

Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Såg definitivt afghansk ut. Ni kommer bli förvånade över att flera vittnade att "gänget var svenskt", vilket det absolut inte var, det såg man även från långt håll.

Det här blev jag väldigt nyfiken på och tycker är väldigt märkligt att det inte fått större uppmärksamhet.

Är folk så jävla hjärntvättade att dom inte ens kan tolka in sina synintryck längre eller än värre att dom vet vad dom såg men tom är beredda att vittna falskt för att leva upp till vad som efterfrågas och anses vara "korrekt"?

Jag vet att man som vittne kan påverkas på en mängd sätt och att det man upplever sig vara säker på att ha sett inte alls stämmer, men ofta brukar det ju då finnas något som påverkat personen i en viss riktning.

Kan det vara så jävla obehagligt att dessa vittnen är så programmerade att dom inte ens kan ta in vad dom ser med egna ögon när ett mord sker mitt framför näsan eller hur förklarar man annars att man tror att afghaner är svenskar??

Citat:
Ursprungligen postat av REWall
OM det stämmer som Expressen skriver, att BO hade stött på GM:s flickvän undrar jag vad som är värst: en som hugger med kniv i "försvar" (av sin "heder" eller liknande) eller en mesig PK-svensk som låter utländska män bete sig hur de vill mot hans systrar/döttrar/flickvänner etc utan att säga ett knyst? (1 minut) https://www.youtube.com/watch?v=wrsWVMJICc0&t=580

Jag är inte överens med dig i övrigt på en rad punkter men även du ska ha ett stort tack och en eloge för på vilket föredömligt sätt du klär av vissa delar av hyckleriet och pratar ur skägget.
Citera
2020-07-02, 08:50
Medlem
Citat:
Är den sk gärningsmannen afghan? Nödvändigtvis kanske han inte behöver 10 år. Jag tycker uppriktigt att lagboken är föråldrad och inte med i tiden. Det är ju eloge om han försvarat sin flickvän mot diverse kommentarer inför sitt ansikte, att han hugger någon som slår honom med flaska i huvudet är väl ändå berättigad självförsvar eftersom han går därifrån tänker jag. Att ytterligare två blir huggna när de springer ikapp honom är väl egentligen också självförsvar. Han har befunnit sig i underläge och hotfull situation.

Det enda som gör allt olagligt är att han bar kniv, därför är lagen föråldrad. Kniven gör allt olagligt, lagen tycker att han borde måttat hugg ifrån den trasiga flaskan och blir sparkad liggandes utav alla tre.

Kniven kan ha räddat honom, han fördes även han till sjukhus. Skadorna hade likväl kunnat varit allvarligare och kritiska om inte kniven funnits tillhands. Varför springer ens två personer ikapp honom, klart det känns hotfullt i den situationen utöver misshandeln han utsattes för.

Jag kanske missade något men jag tyckte jag läste att det var en kökskniv?

Och en så tar man väl knappast med sig hemifrån och går runt med på stan.

Undrar om det blir en förmildrande omständighet i så fall om han grabbat tag i kniven från tex en uteservering jämfört med om han hade med sig den själv och tog fram den ur fickan?

Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
.
Enda sättet att påverka allra främst vänsterskocken är att nån av deras anhöriga knivskärs till döds. Förmodligen räcker inte det heller.

Verkligen givande kommentar...
Citera
2020-07-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Verkar som att BO fick vad han förtjänade helt klart.

Ja, han klämde nog på fel tjej Afganen.
Citera
2020-07-02, 09:22
Medlem
Alla inblandade är kriminella,finns ingen hjälte här.Vem fan går runt med en 30 cm kökskniv i fall någon stöter på hans luder? Det var knarkrelaterat
Citera
2020-07-02, 09:22
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:

GM är känd för att bära kniv och har dömts för flera brott tidigare. Så ta det lite lugnt med att skriva om "flirtade med flickvännen" till "flickvännen blev trakasserad". GM och BO är samma skräp allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in