Citat:
Ursprungligen postat av
MolotovEscobar
Jag har ganska länge följt vloggaren Bald and Bankrupt. Tycker överlag att hans material är intressant och underhållande. Det verkar dock finnas ganska mycket anklagelser mot honom runt om på internet.
De flesta anklagelserna bygger, om jag förstått det rätt, på att en användare på ett internetforum påstås vara Bald and Bankrupt. Det pratas om rätt vidriga och allvarliga brott som våldtäkt och sexturism.
Här är någon slags sammanställning jag hittade:
https://www.reddit.com/r/BaldAndBald...f_summary_and/
Flashback har många bra detektiver! Vad tror ni om den här mannen och anklagelserna?
Verkar som han har varit i delo med myndigheter på grund av tvivelaktigheter i det förflutna men trodde det gällde obetalda skatter och eventuellt samröre med kriminella.
Har t.o.m. hört rykten att han skulle varit knuten till underrättelsetjänsten i något land men vet egentligen inget om sanningshalten i detta.
Hans vän i Vitryssland Irish Partizan verkar vara en bolsjevik. Även BaB förefaller vara en slags kryptobolsjevik med en öppen beundran för sovjetisk kultur och en slags osund fascination för Stalin och Lenin.
Annars tycker jag att BaB är underhållande och ser gärna hans klipp.
Alltid intressant att se platser och folk som man aldrig kommer att besöka ifrån en "västerlännings" perspektiv.
Hans besök i Mauritanien med sin vitryska älskarinna Alina är något av det bisarraste jag har beskådat i resereportagegenren. När han hälsar på hos Tolja i Tjernobyltrakten något av det dråpligaste.
Han är väl antagligen jude och de verkar ha media i blodet. Ganska trött på att hela mediautrymmet kapas av de utvalda men BaB och Brother Nathanael kommer jag nog att fortsätta följa.