2020-07-01, 00:22
Medlem
Velorinas avatar
Vi börjar med: ja, jag tittar på porr. Och, när jag, som jag gör då och då, försökte leta upp lämpligt material på de mest kända (och pålitliga) hemsidorna här om veckan (via Google Chrome) - kunde jag plötsligt inte det. Eller - jag kommer in på sidan, men när allt har laddat klart blir det helt vitt på webbsidan. Askonstigt. Det gäller på alla liknande sidor. Jag trodde att det var något slags "barnlås" eller nåt, men det verkar inte som det enligt inställningarna.

Jag testade en annan webbläsare (Microsoft Edge) och allt fungerar som det ska. Om det enbart hade varit detta hade jag inte tänkt så mycket på det. Men.. Nu kan jag inte heller komma in på Aftonbladet. Jag får upp detta meddelande:

"Serverns identitet som aftonbladet.se gick inte att styrka eftersom dess säkerhetscertifikat upphörde att gälla för 11 dagar sedan. Det kan bero på att servern är felkonfigurerad eller att anslutningen har blivit kapad. Klockan på datorn är för närvarande inställd på tisdag 30 juni 2020. Går den rätt? I annat fall bör du ställa om datorklockan och sedan uppdatera sidan."

Det är intressant, eftersom jag kan komma in där via Microsoft Edge. Men: detta gäller alltså bara min dator. Via telefonen fungerar Google Chrome som vanligt hittills.

Ska jag avinstallera Chrome? Kan jag fått in nån skit? Någon som varit med om liknande? Ska även snacka med min rumskompis som är sjukt mycket mer IT-kunnig än vad jag är... Men känns rätt udda eftersom detta -aldrig- hänt mig förut. Har använt Google Chrome i så många år.. Sjukt skumt.

Och nej, jag klickar aldrig på underliga annonser, jag har adblocker. Dock har jag klickat på några på min egen hemsida, men de ska vara safe. Annars skulle jag inte använda dem..
Citera
2020-07-01, 10:27
Medlem
Aftonbladet måste uppdatera sitt certifikat. Inget med dig att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in