2020-06-30, 20:04
Medlem
Hade inte hrt talas om denna innan jag brjade se den p netflix, blev fast redan i piloten. Precis sett klart den senaste ssongen (4e) av serien och jag lskar lskar lskar deen!!
Skulle ltt sga att den r lika bra som La casa de papel om man ska jmfra.

Rekommenderas starkt!!
Citera
2020-06-30, 20:30
Medlem
ms18s avatar
Har svrt nr dom ska gra kvinnor till ''bad boys'' men du r den andra idag som rekommendera denna s kanske fr ta en titt efter jag sett klar El chapo. Fast lite sugen p att brja se Narcos mexico ocks...
Citera
2020-07-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Har svrt nr dom ska gra kvinnor till ''bad boys'' men du r den andra idag som rekommendera denna s kanske fr ta en titt efter jag sett klar El chapo. Fast lite sugen p att brja se Narcos mexico ocks...

Frstr vad du menar, men det r en ganska "smooth" vergng s inget man, eller jag iaf, reflekterade ver. Tycker bara att det var intressant att se huvudpersonens utveckling under seriens gng. Tkr ltt att du ska se denna frst, tror inte att du skulle ngra dig.
Citera
2020-09-29, 20:48
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Tycker serien pminner vldigt mycket om Sons of Anarchy, huvudpersonen och hennes gng mter nya karaktrer och nya fiender mest hela tiden, det ska fifflas och luras konstant och det dr en jkla massa mnniskor i mnga avsnitt men absolut jkligt underhllande r det.
Citera
2021-04-09, 00:51
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Fr den som r intresserad, s har en 5.e ssong krt igng nu.
Sjlv kommer jag inte ihg detaljerna i serien, s jag fr vl kra ntt avsnitt p S04.
Jag har ivarjefall gett serien en 07/10 tidigare, ser jag nu.
Citera
2022-03-14, 19:16
Medlem
-GGs avatar
Bra serie, men vldigt "pratig". De gr ju knappt annat n att dra lnga lxor om livet.
Camila gr det i varenda avsnitt.

Och satan vad mnga problem de har hela tiden! De rnner omkring som drar och ska fiffla och fixa fr att direkt mta ett nytt problem.
Jag blir snurrig i huvudet av alla gnger deras knark har blivit stulet eller stoppats p annat stt.

Frsta ssongen innehll inga "fucking" eller "fuck you". Men i andra har de brjat, dock strategiskt placerade och anvnds bara nr ngonting verkligen ska betonas. S man undrar om de har ett visst antal som de fr anvnda varje ssong.

En drog- och kriminalitet-serie utan F-ordet knns ju helt orealistiskt.
Samma sak var det med Slasher p Netflix. Frsta ssongen ingenting, men helvete vad det exploderade i andra! Dr regnade F-ordet i varje mening.
Jag menar, varfr inte gra sprket genuint frn brjan, i den milj man skriver manus om. Tnk Sopranos utan svrorden. Haha. Det gr inte.
Senast redigerad av -GG 2022-03-14 kl. 19:22.
Citera
2022-04-02, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Bra serie, men vldigt "pratig". De gr ju knappt annat n att dra lnga lxor om livet.
Camila gr det i varenda avsnitt.

Och satan vad mnga problem de har hela tiden! De rnner omkring som drar och ska fiffla och fixa fr att direkt mta ett nytt problem.
Jag blir snurrig i huvudet av alla gnger deras knark har blivit stulet eller stoppats p annat stt.

Frsta ssongen innehll inga "fucking" eller "fuck you". Men i andra har de brjat, dock strategiskt placerade och anvnds bara nr ngonting verkligen ska betonas. S man undrar om de har ett visst antal som de fr anvnda varje ssong.

En drog- och kriminalitet-serie utan F-ordet knns ju helt orealistiskt.
Samma sak var det med Slasher p Netflix. Frsta ssongen ingenting, men helvete vad det exploderade i andra! Dr regnade F-ordet i varje mening.
Jag menar, varfr inte gra sprket genuint frn brjan, i den milj man skriver manus om. Tnk Sopranos utan svrorden. Haha. Det gr inte.

Jag upplevde ocks att serien kunde vara ganska pratig och inte komma till saken riktigt. Nr serien verkligen var bra var de scenerna med lite puls i.
Citera
2022-04-02, 11:52
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag upplevde ocks att serien kunde vara ganska pratig och inte komma till saken riktigt. Nr serien verkligen var bra var de scenerna med lite puls i.

Jag r inne i ssong 4, men har tagit en paus nu fr att lsa p heltid. Fem bcker ska avklaras innan jag fortstter med Ms Mendozas ventyr.

S fort ngonting har etablerats i serien omkullkastas det och det pratiga brjar om ihop med nya problem.

Inte en dlig serie men jkligt "kaosig".

PS: Pote mste man bara lska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in