2020-06-30, 20:04
Medlem
Hade inte hört talas om denna innan jag började se den på netflix, blev fast redan i piloten. Precis sett klart den senaste säsongen (4e) av serien och jag älskar älskar älskar deen!!
Skulle lätt säga att den är lika bra som La casa de papel om man ska jämföra.

Rekommenderas starkt!!
Citera
2020-06-30, 20:30
Medlem
ms18s avatar
Har svårt när dom ska göra kvinnor till ''bad boys'' men du är den andra idag som rekommendera denna så kanske får ta en titt efter jag sett klar El chapo. Fast lite sugen på att börja se Narcos mexico också...
Citera
2020-07-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Har svårt när dom ska göra kvinnor till ''bad boys'' men du är den andra idag som rekommendera denna så kanske får ta en titt efter jag sett klar El chapo. Fast lite sugen på att börja se Narcos mexico också...

Förstår vad du menar, men det är en ganska "smooth" övergång så inget man, eller jag iaf, reflekterade över. Tycker bara att det var intressant att se huvudpersonens utveckling under seriens gång. Tkr lätt att du ska se denna först, tror inte att du skulle ångra dig.
Citera
2020-09-29, 20:48
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Tycker serien påminner väldigt mycket om Sons of Anarchy, huvudpersonen och hennes gäng möter nya karaktärer och nya fiender mest hela tiden, det ska fifflas och luras konstant och det dör en jäkla massa människor i många avsnitt men absolut jäkligt underhållande är det.
Citera
2021-04-09, 00:51
Medlem
DragonOnWall8s avatar
För den som är intresserad, så har en 5.e säsong kört igång nu.
Själv kommer jag inte ihåg detaljerna i serien, så jag får väl köra nått avsnitt på S04.
Jag har ivarjefall gett serien en 07/10 tidigare, ser jag nu.
Citera
2022-03-14, 19:16
Medlem
-GGs avatar
Bra serie, men väldigt "pratig". De gör ju knappt annat än att dra långa läxor om livet.
Camila gör det i varenda avsnitt.

Och satan vad många problem de har hela tiden! De ränner omkring som dårar och ska fiffla och fixa för att direkt möta ett nytt problem.
Jag blir snurrig i huvudet av alla gånger deras knark har blivit stulet eller stoppats på annat sätt.

Första säsongen innehöll inga "fucking" eller "fuck you". Men i andra har de börjat, dock strategiskt placerade och används bara när någonting verkligen ska betonas. Så man undrar om de har ett visst antal som de får använda varje säsong.

En drog- och kriminalitet-serie utan F-ordet känns ju helt orealistiskt.
Samma sak var det med Slasher på Netflix. Första säsongen ingenting, men helvete vad det exploderade i andra! Där regnade F-ordet i varje mening.
Jag menar, varför inte göra språket genuint från början, i den miljö man skriver manus om. Tänk Sopranos utan svärorden. Haha. Det går inte.
Senast redigerad av -GG 2022-03-14 kl. 19:22.
Citera
2022-04-02, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Bra serie, men väldigt "pratig". De gör ju knappt annat än att dra långa läxor om livet.
Camila gör det i varenda avsnitt.

Och satan vad många problem de har hela tiden! De ränner omkring som dårar och ska fiffla och fixa för att direkt möta ett nytt problem.
Jag blir snurrig i huvudet av alla gånger deras knark har blivit stulet eller stoppats på annat sätt.

Första säsongen innehöll inga "fucking" eller "fuck you". Men i andra har de börjat, dock strategiskt placerade och används bara när någonting verkligen ska betonas. Så man undrar om de har ett visst antal som de får använda varje säsong.

En drog- och kriminalitet-serie utan F-ordet känns ju helt orealistiskt.
Samma sak var det med Slasher på Netflix. Första säsongen ingenting, men helvete vad det exploderade i andra! Där regnade F-ordet i varje mening.
Jag menar, varför inte göra språket genuint från början, i den miljö man skriver manus om. Tänk Sopranos utan svärorden. Haha. Det går inte.

Jag upplevde också att serien kunde vara ganska pratig och inte komma till saken riktigt. När serien verkligen var bra var de scenerna med lite puls i.
Citera
2022-04-02, 11:52
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag upplevde också att serien kunde vara ganska pratig och inte komma till saken riktigt. När serien verkligen var bra var de scenerna med lite puls i.

Jag är inne i säsong 4, men har tagit en paus nu för att läsa på heltid. Fem böcker ska avklaras innan jag fortsätter med Ms Mendozas äventyr.

Så fort någonting har etablerats i serien omkullkastas det och det pratiga börjar om ihop med nya problem.

Inte en dålig serie men jäkligt "kaosig".

PS: Pote måste man bara älska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in