Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-30, 19:02
  #1
Medlem
rajeshkoothrappalis avatar
Jag och en vän håller på med ett amatörfilmprojekt. För filmen kommer vi behöva anlita 6 st skådespelare varav 3 barn (max 12 år). Inspelningen kommer ske inomhus i hemmiljö (ej våra egna hem) samt någon sekvens utomhus. Inspelningen beräknas ta ca mellan 7 - 10 arbetsdagar. Vi kommer hyra utrustning i den mån det går.

Det vi funderar kring är:
1. Försäkring för de medverkande under inspelningsdagarna, hur bör vi resonera kring detta? Ska vi teckna någon försäkring för dessa, isåfall hur gör vi det? Vi har varken eget bolag eller enskild firma.

2. Vi planerar att hitta vissa skådespelare via en "skådespelar-jobb-site", hur funkar det med fakturering/arvode här? Vi har som sagt ej eget bolag (hobbyprojekt) men kommer söka fonder/stipendium för produktionen.

3. Hur gör vi med musik och rättigheter för musiken, tips erfarenheter efterfrågas!

Tack
Citera
2020-06-30, 20:53
  #2
Medlem
Sonny00s avatar
De flesta försäkringsbolag brukar kunna erbjuda en korttids olycksfallsförsäkring. Man uppger antal personer som ska vara försäkrade, tidsperiod och vad verksamheten består av. Jag tror inte att denna typ av försäkring går att teckna på nätet, men jag kan ha fel. Det brukar vara säljare som sysslar med företagsförsäkring som säljer dessa. Det går antagligen att vända sig till en försäkringsförmedlare också.

Det är möjligt att ni måste ha ett bolag för att kunna teckna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback