Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-29, 21:05
Medlem
Har haft ett kontant/värdeavi legandes ett tag och insåg nyss att utgångsdatumet är idag. Det står att den kan lämnas in på lokal butik, men då undrar jag hur det funkar med utgångsdatumet. Om det står "t.o.m. *dagens datum*", innebär det då att affären inte kan ta emot den eftersom att de inte kan lämna in den till banken inom giltighetstiden? Eller är affären oberoende av banken och därmed kan jag lämna in den ikväll utan problem. Känner mig förvirrad. Uppskattar svar inom kort, tack på förhand.
Citera
2020-06-29, 21:13
Medlem
Doctors avatar
"När Detaljisten löser in Värdebärare ska Detaljisten se till och kontrollera:
a)att den sista dagen för inlösen som står på Värdebäraren inte har passerat;"
<...>

Så ja, du kan lösa in den idag.
Citera
2020-06-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
"När Detaljisten löser in Värdebärare ska Detaljisten se till och kontrollera:
a)att den sista dagen för inlösen som står på Värdebäraren inte har passerat;"
<...>

Så ja, du kan lösa in den idag.

Tackar!
Citera
2020-06-29, 21:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren69
Har haft ett kontant/värdeavi legandes ett tag och insåg nyss att utgångsdatumet är idag. Det står att den kan lämnas in på lokal butik,

Tips till nästa gång, posta den till din egna banks gottskrivningstjänst så får du pengarna till ditt konto utan avgifter.
Citera
2020-06-29, 21:56
Medlem
HeltKlarts avatar
Precis, löser man in utbetalningsavier i affären tillkommer en onödig avgift på 40 kr. Denna går till någon skum firma. Löser man istället in den på banken är det avgiftsfritt. Men det är såklart bättre att lösa in den på affären i sista stund och förlora 40 kr till någon fifflare än att gå miste om hela beloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in