• 1
  • 2
2020-06-29, 08:26
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/en-...d-i-harnosand/ Branden ska ha utbrutit vid 4-tiden imorse och det är ett äldre trähus med 6 lägenheter. Jag bor i Härnösand men kan trots detta inte peka ut området men min kollega som bor i närheten säger att det ska ha varit väldigt livat där i helgen. Kan det röra sig om mordbrand?

Sundsgatan ska vara adressen. Något gatnummer har jag dock inte hittat
Senast redigerad av Azdz 2020-06-29 kl. 08:32.
Citera
2020-06-29, 08:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.expressen.se/nyheter/en-...d-i-harnosand/ Branden ska ha utbrutit vid 4-tiden imorse och det är ett äldre trähus med 6 lägenheter. Jag bor i Härnösand men kan trots detta inte peka ut området men min kollega som bor i närheten säger att det ska ha varit väldigt livat där i helgen. Kan det röra sig om mordbrand?

Sundsgatan ska vara adressen. Något gatnummer har jag dock inte hittat

Hur är området runt Sundsgatan då för oss som inte bor eller har kunskap om staden i fråga?

Lite generellt så känns det som det är väldigt mycket bränder i både lägenheter och hus nu senaste åren, jag får känslan av att dessa har ökat men det kan också bero på att folk har mer och mer av elektroniska produkter hemma av kinakvalitet, ex hur många hooverboards har inte brunnit upp vid laddning.
Citera
2020-06-29, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur är området runt Sundsgatan då för oss som inte bor eller har kunskap om staden i fråga?

Lite generellt så känns det som det är väldigt mycket bränder i både lägenheter och hus nu senaste åren, jag får känslan av att dessa har ökat men det kan också bero på att folk har mer och mer av elektroniska produkter hemma av kinakvalitet, ex hur många hooverboards har inte brunnit upp vid laddning.
Lugnt område om du frågar mig. I aktuella huset bor dock många ungdomar enligt min kollega. Dock vet jag för lite för att kunna säga något mer än vad som angetts hittils. Runt Sundsgatan är det mest hyreshus och villor varav dom flesta av bostäderna är äldre . Ska gå förbi platsen och utforska när jag slutat jobbet men jag anar att det inte är någon rolig syn. Jag bor ganska nära området och jag känner inte till att det ska vara stökigt däromkring.
Citera
2020-06-29, 08:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Lugnt område om du frågar mig. I aktuella huset bor dock många ungdomar enligt min kollega. Dock vet jag för lite för att kunna säga något mer än vad som angetts hittils. Runt Sundsgatan är det mest hyreshus och villor varav dom flesta av bostäderna är äldre . Ska gå förbi platsen och utforska när jag slutat jobbet men jag anar att det inte är någon rolig syn. Jag bor ganska nära området och jag känner inte till att det ska vara stökigt däromkring.

Oki, låter som ett normalt område då förutom det du skriver om att det är hyreshus, just dessa har en förmåga att dra till sig en massa skit då både migrationsverket och soc kan hyra lägenheter där och ge till vilket skräp som helst.
Citera
2020-06-29, 08:59
Medlem
Citat:
Oki, låter som ett normalt område då förutom det du skriver om att det är hyreshus, just dessa har en förmåga att dra till sig en massa skit då både migrationsverket och soc kan hyra lägenheter där och ge till vilket skräp som helst.
Tycker du ska vara försiktig med att dra såna paralleller innan vi ens vad som hänt. Det jag hittils fått veta är att det i det aktuella huset ska bo många ungdomar och att det var ett jävla liv där i helgen . Framtiden får utvisa om det är ett brott bakom eller en olycka.
Citera
2020-06-29, 09:19
Medlem
Väldigt knapphändig information ännu så länge i media om hur branden startat bara att en person har avlidit. Min känsla är dock att det måste ha varit en jävla brand
Citera
2020-06-29, 09:31
Medlem
Knucklehugss avatar
Sundsgatan 25
Citera
2020-06-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Sundsgatan 25
Finns Sundgatan 25B också . Är du säker på att det är 25 som är rätt gatnummer? Misstror dig inte men bara så rätt blir rätt.
Citera
2020-06-29, 09:39
Medlem
Enligt SVT är den en man i 50-åldern som är den som har avlidit. Dock fortfarande inte ett ord om hur branden startat. Djupt tragiskt. Vila i frid
Senast redigerad av Azdz 2020-06-29 kl. 09:59.
Citera
2020-06-29, 09:42
Medlem
Edit . Bor även 2 äldre män på adressen, en i 50-årsåldern och en i pensionsålder. Fel av mig
Senast redigerad av Azdz 2020-06-29 kl. 09:59.
Citera
2020-06-29, 09:46
Medlem
Citat:

Jag tror du har fel i ditt antydande om att Migrationsverket hyr ut slitna lägenheter till vem som helst. På adressen i fråga bor idel svenskar
Citera
2020-06-29, 09:54
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Finns Sundgatan 25B också . Är du säker på att det är 25 som är rätt gatnummer? Misstror dig inte men bara så rätt blir rätt.

B är ett annat hus, det ligger förövrigt granne med skolan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in