2006-05-04, 11:06
Medlem
Söndermarkens avatar
Det är en ren djungel ,flera ggr nu har jag lyckas komma hem med flingor jag tänkt varit nyttiga,men som visats sig innehålla en massa socker.Vad är nyttigt OCH gott=?
Citera
2006-05-04, 11:14
Bannlyst
Kan tänka mig att vanliga cornflakes är ganska så nyttiga, sen ska man ju inte sätta i sig hur mycket som helst heller. Strö gärna lite kruskakli över det hela för att öka fiberhalten (det smakar absolut ingenting).

Något som verkar vara nyttigt men som ABSOLUT INTE är gott, är flingorna "Shredded Wheat" - Usch!
Citera
2006-05-04, 11:14
Medlem
roccs avatar
Rice Crispies. Har väldigt lite tillsatt socker då procentandelen ris är 98 %. Kanske inte så jättenyttigt men i alla fall inte onyttigt som 90 % av resten av flingsorterna.
Citera
2006-05-04, 12:11
Medlem
hansolo86s avatar
vanlig müsli de e både gott å nyttigt, gärna utan allt för mycke konstigheter i, dom blandar i vafan som helst nu för tiden !
Citera
2006-05-04, 12:12
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Gör eget musli. fins miljardtals recept på både goda och nyttiga varianter. glid in på "du är vad du äter" siten och kolla, de ska ha recept utlagda, nyttigare än så kommer du inte utan att det börjar smaka äckligt.
Citera
2006-05-04, 14:27
Medlem
stRs avatar
Havre fras är bra, och såna havre kakor som står i samma hylla. All bran är bättre än vanliga flakes.

Annars är det osötad musli som gäller.
Citera
2006-05-04, 16:01
Medlem
Söndermarkens avatar
Köpt all bran,men de var ju så sötade
Citera
2006-05-05, 14:52
Medlem
grojn-nies avatar
Flingor av ris och majs är inte nyttigt även om det är lite socker tillsatt, flingorna i sig bryter kroppen ner väldigt fort. All bran-flingor är nyttigare än cornflakes även om det är mycket mer socker i all bran.

All bran och havrefras är väl de lite nyttigare man kan välja mellan, men müsli och vanliga havregryn är alltid bättre. Leta efter något med mycket fibrer och lite socker samt fett.
Citera
2006-05-05, 15:26
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Söndermarken
Köpt all bran,men de var ju så sötade

Läs på förpackningen innan du köper saker vore en bra idé :P
Testa havrefras, annar är det riktig müsli som gäller.
Själv varvar jag osötad fruktyoghurt och havregrynsgröt.
Citera
2006-05-07, 09:20
Medlem
Skippa frukostflingor! Köp istället vanlig muesli och skiva i valfri färsk frukt och ät med filmjölk eller youghurt utan tillsatt socker. Billigare, nyttigare & godare än frukostflingor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in