Någon som sett macGuyver-avsnittet med de skrikande mördarmyrorna?
Även om myrornas antal inte bör föraktas tror jag att deras mobilitet är för dålig. Myror är för långsamma och kan dessutom inte utnytja luften till transport. Möjligtvis skulle de kunna samordna en luftdriven trupptransport med hjälp av flygmyror, men flygmyrorna utmärker sig inte för att vara särkilt goda flygare och det skulle krävas oerhört många flygmyror för att transportera trupperna.
Som andra i tråden varit inne på tror även jag att någon form av luftburen fiende skulle vara den värsta. Dock tror jag inte att någon art skulle kunna konkurrera ut oss med sina egna naturliga vapen. Vad som krävs är en organiserad spridning av virus,bakterier och parasiter. Den ultimata smittspridaren ser jag i flugan, även i dagsläget den djurart som orsakar flest dödsfall. Deras snabbhet i kombination med vår intelligens skulle göra dem näst intill omöjliga att stoppa.
Citat:
Det finns faktiskt en djurart som är smartare än människan, men så krigar den heller inte, utan tvingas hela tiden att försöka överleva. Den är ganska listig. Så länge den håller sig till småsmulor och inte tar stora bitar undgår den husbondens vrede, däremot får den husmor efter sig som försöker täppa till hålet med trasor och sånt. Då tvingas råttan att ta lite större bitar.
Det tycks vara dött lopp eller hur, ändå finns det en lösning för råttan. Vad kan det vara? Kom ihåg, det finns en katt i huset och husbonden är neutraliserad. Ledtråd: råttan har en svans och svansen liknar något.
Knäck den gåtan och du behöver inte kriga längre. Make love not war
Råttan stimulerar katten sexuellt med sin långa svans och får med detta en viktig bundsförvant. För fortsatt tillfredsställelse kräver dock råttan av katten att den skall riva ut ögonen på husmor medan hon sover. Katten som inte kan motstå råttans kama sutra går med på detta. Dum som katter i allmänhet är smyger katten sig in till husmor medan hon sover och klöser ut ögonen på henne. Hennes skrik väcker givetvis husbonden som sover bredvid henne i samma säng. När han ser katten med husmors söndertrasade ögon hänga i tassarna hämtar han en sopkvast och slår ihjäl katten på fläcken. Råttan som kallt räknat med detta kan därefter glatt florera i huset utan att riskera upptäckt av husmor.
Hade jag rätt?