Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-06-28, 16:14
Medlem
Jag har flyttat utomlands och fått ett s.k "flyttbidrag" med mig.

Flyttbidraget uppgår till lite drygt 1M SEK och jag har inga planer på att flytta tillbaka.
Anledningarna är många; Skatten, vänstern, brottsligheten, flyktingkrisen, segregationen, feministrörelsen och korrupta politiker.

Jag jobbar online och är min egna arbetsgivare och får min inkomst utanför Sverige. Jag sade upp lägenheten och har valt att INTE folkbokföra mig på en ny adress och låta breven strömma in, jag känner onekligen lite empati för den nya hyresgästen..

Hur stor är chansen att Kronkalle hittar mig utomlands? (Bor i ett EU-land långt från Sverige), har raderat sociala medier i mitt namn och har varit väldigt diskret med flytten.

Tips mottages på säkra investeringar i utlandet som är svårt för Kronkalle att få tag på.. Bankkonton har jag redan ordnat utanför EU.
Citera
2020-06-28, 19:44
Medlem
Deagle66s avatar
Innom EU så kan kronkalle få tag i dig tror jag.
Men om du inte uppgivit vart du flyttar så är nog risken minimal att kronkalle får tag i dig.
Men om du nu jobbar online, varför stanna i Europa?
Citera
2020-06-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Innom EU så kan kronkalle få tag i dig tror jag.
Men om du inte uppgivit vart du flyttar så är nog risken minimal att kronkalle får tag i dig.
Men om du nu jobbar online, varför stanna i Europa?

Jag reser frekvent men då jag har mestadelen av kunderna inom EU vill jag slippa debitera dem för moms vid införsel av paketen inom EU. Jag jobbar på att rikta min försäljning utanför EU så jag kan välja fritt.
Citera
2020-06-29, 17:32
Medlem
Sonny00s avatar
Var du inte tvungen att ”registrera” dig på något sätt i det nya landet? Uppge namn och födelsedatum till myndigheterna?
Citera
2020-06-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Var du inte tvungen att ”registrera” dig på något sätt i det nya landet? Uppge namn och födelsedatum till myndigheterna?

Självfallet, men denna info ges inte ut per automatik. Mycket byråkrati och till viss del korrupt land, folkbokföringen funkar inte riktigt på samma sätt som i Sverige här..

Jag kör en ABC lösning -
Land A: Resident i detta land, har mitt pass härifrån (Sverige).
Land B: Företag, inkomst och ränteintäkter rapporteras till detta land. Då jag har för avsikt att bo här mer än 183 dagar per år rapporteras dessa intäkter inte vidare till tredje part (CRS). Jag låter även bolaget stå för merparten av tillgångar här då bolaget klassas som en enskild person.
Land C: Tillgångar och investeringar finns i detta land, om Kronkalle lyckas lokalisera mig i land B finns inte mycket mer att hämta än ca 10 000€. Jag tror inte det är värt deras tid eller pengar att ens försöka. (Det är flera länder, men ni förstår poängen med riskspridning).

Detta då jag även vill skydda mina tillgångar/investeringar gentemot klåpfingriga staten och andra som kan tänkas vilja lägga beslag på dem. Mina intäkter är mina, och jag vill behålla dem utom räckhåll till varje pris.
Senast redigerad av Wallstreet1337 2020-06-29 kl. 17:58.
Citera
2020-06-29, 19:53
Medlem
Sonny00s avatar
Planerar du att bo utomlands resten av livet?
Citera
2020-06-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Planerar du att bo utomlands resten av livet?

Jag planerar att inte bo i Sverige under resterande livstid. Besöka vänner/släktingar under sommarmånaderna kan förekomma, men det finns betydligt bättre länder som passar mig.
Citera
2020-06-30, 10:48
Medlem
Så egentligen vill du bara berätta hur smart du tycker att du är...?
Citera
2020-06-30, 13:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox

En titt i posthistoriken säger det mesta.
Citera
2020-07-21, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox

Dummaste och bittraste kommentaren jag läst på forumet.
Citera
2020-07-21, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
En titt i posthistoriken säger det mesta.

Vilket expertutlåtande.
Citera
2020-07-22, 18:29
Medlem
Ganska patetiskt att en kriminell person klagar på för hög kriminallitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in