Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2020-07-01, 05:00
  #73
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är sådana som du som legitimerar en dysfunktionell psykiatri, och övriga offentliga tjänster, genom att inte respektera demokratin.

Tja, som meritokrat har jag givetvis föga till övers för det du o andra retards kallar för "demokrati" (eller rättare benämnt "demokratur"). Nästan alla meritokrater håller dock truten om den saken.
Citera
2020-07-01, 13:25
  #74
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Tja, som meritokrat har jag givetvis föga till övers för det du o andra retards kallar för "demokrati" (eller rättare benämnt "demokratur"). Nästan alla meritokrater håller dock truten om den saken.
Du blandar ihop begreppen. Den svenska demokratin är definierad genom lagstiftning och andra normer. Normala människor vill och försöker följa de normer som gäller.

Demokraturen skapas av makthavare som agerar egenmäktigt och legitimeras av alla som INTE motarbetar den. De som på olika sätt, som t.ex. du, legitimerar demokraturen bryter mot samhällets normer (alltså den lagstiftning som ska säkerställa demokratin).

Demokraturen får normalt fungerande människor att må psykiskt dåligt, vilket är en fullt naturlig reaktion och ett friskhetstecken.
Citera
2020-07-01, 13:31
  #75
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du blandar ihop begreppen. Den svenska demokratin är definierad genom lagstiftning och andra normer. Normala människor vill och försöker följa de normer som gäller.

Demokraturen skapas av makthavare som agerar egenmäktigt och legitimeras av alla som INTE motarbetar den. De som på olika sätt, som t.ex. du, legitimerar demokraturen bryter mot samhällets normer (alltså den lagstiftning som ska säkerställa demokratin).

Demokraturen får normalt fungerande människor att må psykiskt dåligt, vilket är en fullt naturlig reaktion och ett friskhetstecken.

Hela den s.k. demokratin är ett bedrägeri. Det har aldrig varit meningen att "vanliga" människor ska ha någon verklig makt över något. Det är en sorts charad som man har kommit på är smartare än öppet förtryck för att hålla massorna i schack.
Citera
2020-07-01, 13:44
  #76
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Hela den s.k. demokratin är ett bedrägeri. Det har aldrig varit meningen att "vanliga" människor ska ha någon verklig makt över något. Det är en sorts charad som man har kommit på är smartare än öppet förtryck för att hålla massorna i schack.
Precis. Och det är självklart att detta får normala människor att må dåligt. Då sätter psykiatrin in mediciner för att döva de som söker hjälp. De som protesterar riskerar tvångsvård. Det är fullständigt vidrigt.
Citera
2020-07-01, 16:15
  #77
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du blandar ihop begreppen. Den svenska demokratin är definierad genom lagstiftning och andra normer. Normala människor vill och försöker följa de normer som gäller.

Demokraturen skapas av makthavare som agerar egenmäktigt och legitimeras av alla som INTE motarbetar den. De som på olika sätt, som t.ex. du, legitimerar demokraturen bryter mot samhällets normer (alltså den lagstiftning som ska säkerställa demokratin).

Demokraturen får normalt fungerande människor att må psykiskt dåligt, vilket är en fullt naturlig reaktion och ett friskhetstecken.

Du har lite koll. Alltid bra.

Men jag förstår inte riktigt hur du kommit fram till att jag legitimerar demokraturen samt att jag bryter mot lagstiftningen.
Citera
2020-07-01, 16:36
  #78
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Du har lite koll. Alltid bra.

Men jag förstår inte riktigt hur du kommit fram till att jag legitimerar demokraturen samt att jag bryter mot lagstiftningen.
Jag tänker såhär: Demokraturen kan bara finnas så länge medborgarna accepterar den. Medborgarna ger demokraturen legitimitet genom underlåtenhet att protestera. Många medborgare försvarar dessutom rådande ordning.

Du kallar mig och andra som försöker försvara demokratin för ”retards” och du kallar demokratin för ”trams”. Du försöker alltså inte försvara demokratin.

Jag menar att ALLA som inte försvarar demokratin ger legitimitet åt det maktmissbruk som pågår i Sverige sedan länge.

För att nu koppla ihop detta med tråden så är det inte så konstigt att många mår psykiskt dåligt i Sverige eftersom samhället är sjukt. Om medborgarna istället skulle agera normalt och kasta ut alla politiskt korrekta mobbartyper från sina maktpositioner tror jag att folkhälsan skulle bli mycket bättre.
Citera
2020-07-04, 01:50
  #79
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianRitter
I min värld är alla mina tankar, känslor och idéer strikt organiserade, rationella och logiska.
Jag kan alltid förklara varför jag tycker, beter mig eller gör på ett visst sätt. Jag gör sällan fel och jag har koll på allt, tror jag.
Men ibland slår mig dock tanken att tänk om man börjar bli galen på riktigt, tom sinnessjuk. Jag hör inga röster, har aldrig gjort förutom på syra, och jag ser och förstår världen exakt som den är. Jag vet och begriper allt, tror jag. Eller så tar jag reda på det. Men hur kan man själv veta att man är frisk ..?

Hur märker man på sig själv om man är på väg att bli sinnessjuk?
Jag gjorde ett online-test som bekräftade att jag var vid mina sinnes fulla bruk, och hade lägsta möjliga grad av psykos. Jag kan inte hitta det igen. Någon som vet vad för slags typ av test jag menar, och som kanske gjort något liknande? Länka isåfall.

Skulle snarare säga det rakt motsatta här, du besitter ju förmågan att analysera på djupet.
Citera
2020-07-28, 13:22
  #80
Avstängd
Spelar ingen roll för min del bara jag upplever mig själv som Gud
Citera
2020-07-31, 13:05
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Jag märker det direkt iallafall. Tankestörningar, ångestanfall som kan sitta kvar i kroppen flera veckor och overklighetskänslor som inte går över som vanligt. Brukar kallas akuta stressreaktioner i journalen. Jag borde vara så djävla van nu att jag bara borde bara sätta mig ner och asgarva och skrika, NU ÄR DET DAX IGEN.
<3 *kram*
Jag vet precis hur det är. HATAR det!
Vet du vad som triggar igång ditt? Va som helst kan vara en trigger för mig, men mest situationer som varit väldigt psykiskt påfrestande eller stressiga.
Dessa jävla overklighetskänslor... Ser allt i 2D.
Citera
2021-04-24, 17:54
  #82
Medlem
Tror att problemet hos SPD är för bra ekonomi utan hjälp från andra. ALLA kan vänja sig med allt. Det enda farliga är om TS slutar prata med sig själv. Då kan talfel uppkomma då man ändå inte pratar. Käften är muskler...

Har HFA men är också avtrubbad för andra. Det enda motivationen jag har med praktik-samspel är det materiella. Om TS verkligen vill vara oberoende ska han bo på öde ö utan pengar. När maten tar slut får han "viljan" och är fri från personlighetsstörning.
Citera
2021-04-24, 17:58
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianRitter
...

För bra ekonomi?
Citera
2021-04-24, 18:09
  #84
Medlem
När inte andra tycker som du. Det Kan ju vara alla andra som blivit tokiga men du kommer iaf att bli sinnessjuk av det
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback