2010-11-12, 08:56
Medlem
butangass avatar
Men det var bara ett exempel, om man börjar gräva lite hittar man snabbt fler, liknande fall.

Tänkte börja extrahera imorgon, men glasskålen jag har än ~7mm på minsta stället, och rymmer kanske en 6-7 liter. Är lite oroligt för att kaustiksoda + vatten kommer bli varmt och spräcka skålen, finns det risk för detta?
Citera
2010-11-12, 13:06
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Men det var bara ett exempel, om man börjar gräva lite hittar man snabbt fler, liknande fall.

Tänkte börja extrahera imorgon, men glasskålen jag har än ~7mm på minsta stället, och rymmer kanske en 6-7 liter. Är lite oroligt för att kaustiksoda + vatten kommer bli varmt och spräcka skålen, finns det risk för detta?

Risken finns alltid, men du kan ju minska risken genom att värma skålen i ett vattenbad eller dyl. Personligen har jag bara kört med hdpe(2)plast. Åsens lantmjölk har perfekta dunkar för att extrahera.

Sen förstår jag inte riktigt poängen med att använda en stor och troligtvis breds kål som bara försvårar det när du ska separera de olika lagren. Fast jag kanske har missat något angående vad du ska göra.

Några andra problem som jag själv stötte på de första försöken var att man använder allt för mycket lösningsmedel varje separation. Frysutfällningen funkar inte riktigt som den ska vid för mycket heptan eller vad du nu tänker använda. Och om du mot all förmodan ändå använder för mycket, använd en fläkt eller låt det avdunsta ett tag innan du ställer in det i frysen. Använder man för mycket blir det bara en soppa där kristallerna flyter rundor fritt i lösningsmedlet istället för att fastna i bottnen.

edit; Det är inte fel att göra en testextration innan du kör igång med större mängder, även om man tror man har stenkoll så finns det ibland vissa hinder och nybörjarfel som enklast arbetas bort genom några mindre provomgångar.
Lycka till =)
Senast redigerad av Serdumånen 2010-11-12 kl. 13:13.
Citera
2010-11-12, 20:22
Medlem
butangass avatar
Ok!
Jag vill inte använda plast eftersom kaustiksoda är jävligt frätande blandat med vatten, men det kanske är så lite man behöver att plasten klarar av det?

Skålen är faktiskt från ikea, kostade mig 19kr, http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/20132453
Den är dock större än vad som ser ut på bilden.

Hm, har också tänkt på att inte använda för mycket, har tänkt liksom ett tunt "lager" heptan och inte en soppa vid varje frysfällning. Imorrn smäller det
Citera
2010-11-13, 01:01
Medlem
makduis avatar
Vet du eller nån annan på ett ungefär hur mycket 30mg dmt är har nämligen ingen våg tillgänglig?
Citera
2010-11-13, 03:50
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ok!
Jag vill inte använda plast eftersom kaustiksoda är jävligt frätande blandat med vatten, men det kanske är så lite man behöver att plasten klarar av det?

Skålen är faktiskt från ikea, kostade mig 19kr, http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/20132453
Den är dock större än vad som ser ut på bilden.

Hm, har också tänkt på att inte använda för mycket, har tänkt liksom ett tunt "lager" heptan och inte en soppa vid varje frysfällning. Imorrn smäller det

kaustiksoda biter inte på åsens lantmjölk...
Citera
2010-11-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Vet du eller nån annan på ett ungefär hur mycket 30mg dmt är har nämligen ingen våg tillgänglig?
För svårt att säga, att skaffa en våg är det enda rätta.
Citera
2010-11-13, 14:46
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
För svårt att säga, att skaffa en våg är det enda rätta.

Men om du skulle dra en liten gissning kanske 50 mg är 1 kvadratcentimeter 1 millimeter tjockt?

Drog i mig en liten smutt igårkväll och det smakade fan vanilj luktade som himlavalvet gjorde det
Citera
2010-11-14, 12:03
Medlem
butangass avatar
Ååh så jävla ledsen just nu!
Höll på att extrahera men en polares morsa dök upp jävligt oväntat. Det sket sig så hårt, fan.

Aja, har 100gram pulver kvar, men är bara frustrerad nu.
Ingen i stockholmsområdet som är intresserad av DMT och skulle ha lust att träffas å snacka lite, känns som vi är en relativt liten grupp...
Citera
2010-11-14, 15:34
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ååh så jävla ledsen just nu!
Höll på att extrahera men en polares morsa dök upp jävligt oväntat. Det sket sig så hårt, fan.

Aja, har 100gram pulver kvar, men är bara frustrerad nu.
Ingen i stockholmsområdet som är intresserad av DMT och skulle ha lust att träffas å snacka lite, känns som vi är en relativt liten grupp...

ojojoj så du gjorde alltså en extraktion på 10kg mimosa stiligt gjort.
(kommer på momangen om detta är sant)
Citera
2010-11-14, 18:23
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
ojojoj så du gjorde alltså en extraktion på 10kg mimosa stiligt gjort.
(kommer på momangen om detta är sant)

Kanske 100G mimosapulver?
Citera
2010-11-14, 19:20
Medlem
archemras avatar
Testade röka DMT idag. Herregud, vad vackert det var. Är inte så värst insatt i alla teorier kring DMT och hur det funkar osv, men kände mig väl förberedd då jag läst mycket om hur ruset känns - men inget hade kunnat förbereda mig på det otroliga jag skulle få uppleva. Helt underbart, blir till att experimentera vidare med den här otroligt potenta substansen. Känner en ny sorts glädje med livet, har fått tillbaka upptäckslusten jag hade som barn.
Citera
2010-11-14, 19:35
Medlem
butangass avatar
Lyckades trots allt få ut en liten mängd!
Kanske var jag inte färdig från början...
Vet inte riktigt vad jag ska säga.
Jag slog garanterat igenom, det var underbart.
Snälla säg att det inte bara är min hjärna som skapade detta underbara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in