2020-05-10, 13:12
Medlem
Basebands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thcfarmer
Changa är dmt med örtblandning som ska förlänga trippen och gör att den inte kickar som en häst. Så högst ej troligt att du har rökt changa i vape

Nog det jag misstänkte, men nånting var det i alla fall. Polaren blev fucked.
Citera
2020-05-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framugla
Jättesvårt att klassifiera andliga upplevelser, speciellt på ett par ynka rader så här. Jag känner dock spontant att den sortens uppdelning inte är speciellt passande för att beskriva DMT-upplevelsen.

Vid väldigt låg dos känner man sig mest väldigt ”hög” typ som man har tagit något starkt uppiggande, fast lite märkligt. Lite mer DMT då börjar färger och mönster komma in i verkligheten. Tankar och närvaro blir kristallklara, man är fortfarande rörlig och kan tex sjunga

Röker man ännu lite mer så kommer ofta först en lite läskig känsla först, som om man tappar taget om verkligheten. Nu kastas man ut i en vild berg- och dalbana av intensiva komplexa mönster och upplevelser. Man landar rätt snabbt i en totalt andlig upplevelse. Lyckas man hålla sig samman mentalt så finns det helt otrolig mängd information och upplevelser att inhämta.

Ytterligare lite DMT på det så bryts verkligheten helt samman. Det blir en total chock, men ändå upplevs det som i princip verkligare än vardagen. Gudar och andar träder in vardagsrummet. Rumstiden kröks. Informationsmängden är helt bedövande. Konstighetsnivån är uppskruvad till 11/10. Det går inte att tro att det faktiskt händer, ändå händer det. Stänger man ögonen kan man färdas till helt otroliga platser.

Intressant inlägg, särskilt det du säger om informationsmängd vid större doser.

Vad tror ni att någon med autism upplever om de röker större dos DMT? Iom att de ofta tar in väldigt mycket intryck, eller iaf mer intryck än de kan sortera. Blir det bara kaos antagligen?

Eller om ett barn röker (dvs någon som inte riktigt är en färdig person än)?

Någon med schizofreni?

Eller någon med alldeles för stort ego som vägrar vara sig själv/se sig själv i andras ögon?
Senast redigerad av heyhey 2020-05-11 kl. 12:01.
Citera
2020-05-11, 11:45
Medlem
Hur mycket tror ni DMT har att säga om döden egentligen? Alltså inte själva dödsögonblicket men vad som händer efter att vi dör.

Min personliga tro är att när man dör blir allt svart och sen kommer ens liv att börja om på nytt x antal miljarder år efter att universum slocknat och en ny big bang uppstått från vakuumet/nada. Det känns mest sannolikt.

Eller så kommer man till den där kuben/källan/gud/AI/det som inte riktigt går att förstå. Det senare öppnar ju upp för att karma och liknande är på riktigt.

Minns också en dröm jag hade där jag vaknade upp inuti drömmen i en sjukhusbädd, troligen som väldigt gammal, och någon rusade fram med en gasmask och sövde ner mig och då vaknade jag i den här världen. Det får mig att undra om jag håller på att laddas upp till kuben alt till en ny dröm (kanske bara är en dröm i en dröm).. Hörde t ex höga pip i ena örat när jag styrde mig själv i en viss riktning på Ayahuasca, uppfattade det som en varningssignal.

Väldigt nyfiken på input! Är långsam av mig och har svårt att se helheten så skulle uppskatta om någon kunde förklara i ord hur de tror att saker och ting ligger till.
Senast redigerad av heyhey 2020-05-11 kl. 12:10.
Citera
2020-05-11, 13:10
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey
Hur mycket tror ni DMT har att säga om döden egentligen? Alltså inte själva dödsögonblicket men vad som händer efter att vi dör.

Min personliga tro är att när man dör blir allt svart och sen kommer ens liv att börja om på nytt x antal miljarder år efter att universum slocknat och en ny big bang uppstått från vakuumet/nada. Det känns mest sannolikt.

Eller så kommer man till den där kuben/källan/gud/AI/det som inte riktigt går att förstå. Det senare öppnar ju upp för att karma och liknande är på riktigt.

Minns också en dröm jag hade där jag vaknade upp inuti drömmen i en sjukhusbädd, troligen som väldigt gammal, och någon rusade fram med en gasmask och sövde ner mig och då vaknade jag i den här världen. Det får mig att undra om jag håller på att laddas upp till kuben alt till en ny dröm (kanske bara är en dröm i en dröm).. Hörde t ex höga pip i ena örat när jag styrde mig själv i en viss riktning på Ayahuasca, uppfattade det som en varningssignal.

Väldigt nyfiken på input! Är långsam av mig och har svårt att se helheten så skulle uppskatta om någon kunde förklara i ord hur de tror att saker och ting ligger till.

Pipen är ingen varningssignal utan det är universum/kosmos du hör. Alltings skapelse. Spandam, urljudet, aum. Om du lyssnar tex på andra ljud från kosmos som tex ljudet från solen som Nasa spelat in (finns på Youtube) så kommer du höra samma ljud fast tydligare. Det där otydliga pipet, om du verkligen lyssnar på det låter som ett hjärtslag egentligen. Aum, aum, aum...så testa när du är uppkopplad till universum, via DMT, Ayahuasca eller i vanlig djup meditation. Aktivera dina chakran och se ljuset vid ögonbrynscentret samtidigt som du lyssnar efter nada (ljudet) i dina öron upp mot bindu.
Citera
2020-05-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Pipen är ingen varningssignal utan det är universum/kosmos du hör. Alltings skapelse. Spandam, urljudet, aum. Om du lyssnar tex på andra ljud från kosmos som tex ljudet från solen som Nasa spelat in (finns på Youtube) så kommer du höra samma ljud fast tydligare. Det där otydliga pipet, om du verkligen lyssnar på det låter som ett hjärtslag egentligen. Aum, aum, aum...så testa när du är uppkopplad till universum, via DMT, Ayahuasca eller i vanlig djup meditation. Aktivera dina chakran och se ljuset vid ögonbrynscentret samtidigt som du lyssnar efter nada (ljudet) i dina öron upp mot bindu.

Hm säger inte att du har fel men det var när jag gick i höger riktning som (varnings-)pipen lät. När jag gick vänster (höger hjärnhalva) så hörde jag helikopterljud, som en signal för att det finns hjälp eller liknande.. haha ingen aning om jag skulle uppfatta det så men var iaf det jag gjorde..
Citera
2020-05-11, 13:50
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Hm säger inte att du har fel men det var när jag gick i höger riktning som (varnings-)pipen lät. När jag gick vänster (höger hjärnhalva) så hörde jag helikopterljud, som en signal för att det finns hjälp eller liknande.. haha ingen aning om jag skulle uppfatta det så men var iaf det jag gjorde..

ok, här är länken kan du lyssna: https://www.youtube.com/watch?v=CRu_hG3X3bI
Citera
2020-05-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ok, här är länken kan du lyssna: https://www.youtube.com/watch?v=CRu_hG3X3bI

Det var ett pip jag hörde, ett beep beep beep. Som en varningssignal "don't go that way"
Citera
2020-05-11, 13:55
Medlem
edit
Senast redigerad av heyhey 2020-05-11 kl. 14:14.
Citera
2020-05-11, 17:07
Medlem
catipillahs avatar
Har också tänkt på hur de känns när man dör. Typ sista stunden i livet. Är de inte lite som en hög dos dmt?
Citera
2020-05-12, 13:57
Medlem
Magnituds avatar
Citat:

Man flyger själsligt in i en dimension av flera dimensioner som är gjorda av ett ljus som inte är av denna värld, tror jag och sedan får man leva livet på ett helt annat plan.
Citera
2020-05-12, 14:02
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catipillah
Har också tänkt på hur de känns när man dör. Typ sista stunden i livet. Är de inte lite som en hög dos dmt?
De har bevisat att när möss dör så är det exakt detta som händer, hjärtat utsöndrar enorm mängd Dmt när man dör och förmodligen samma för människor varför skulle det inte va så även för alla andra varelser med denna typ av biologi/kemi vilket är många.. lite som det står i Bibeln att även djur har en sorts ande, även schamaner tror att de har det.
Citera
2020-05-13, 09:25
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Intressant inlägg, särskilt det du säger om informationsmängd vid större doser.

Vad tror ni att någon med autism upplever om de röker större dos DMT? Iom att de ofta tar in väldigt mycket intryck, eller iaf mer intryck än de kan sortera. Blir det bara kaos antagligen?

Eller om ett barn röker (dvs någon som inte riktigt är en färdig person än)?

Någon med schizofreni?

Eller någon med alldeles för stort ego som vägrar vara sig själv/se sig själv i andras ögon?

Jag tror någon med autism eller annan psykisk sjukdom så som schizofreni skall vara väldigt försiktig med psykadelika, speciellt då DMT som är en av dom starkaste utav alla. Utan kanske i ett första steg satsa på meditation eller floatingtank vilket också är effektiva verktyg.

Jag tog psykadelika som barn och det är en helt annan upplevelse än när man är vuxen, var mera en lek i unga år däremot rökte jag aldrig dmt som barn och skulle aldrig rekommendera det till någon som inte har en fullt utvecklad hjärna.

snedtrippar har jag fått av psykadelika pgr av för stort ego men det har bara gynnat mig i långa loppet, snedtrippen har aldrig varit så akut att jag varit inlagd på psyket eller skadat mig själv.

Sen är dina frågar rätt subjektiva, vem vet, kanske skulle någon med schitzofreni hantera det bättre efter en tung tripp på DMT, jag tycker däremot inte det är värt att chansa ifall det skulle förvärras, därför anser jag att det behövs mera forskning där kunnigare människor än jag godkänner det så att säga.

Citat:

om jag skall tala utifrån mig själv måste jag säga att jag hanterar döden betydligt bättre, detta efter ett flertal kompletta egodödar där det alltså känts som jag varit död. Det har ju gjort studier i usa bla där folk på sin dödsbädd fått lsd och dom berättat att döden skrämmer dom mindre efter en tripp.

Däremot har jag ibland tänkt att man inte dör på riktigt och allt blir svart efter man dör utan hamnar i ett vakum där man aldrig kommer dö, hemsk tanke, men det har bara inträffat vid riktigt höga doser och jag hoppas det inte är så och tror egentligen inte det men ibland tvivlar man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in