Citat:
Ursprungligen postat av
heyhey
Intressant inlägg, särskilt det du säger om informationsmängd vid större doser.
Vad tror ni att någon med autism upplever om de röker större dos DMT? Iom att de ofta tar in väldigt mycket intryck, eller iaf mer intryck än de kan sortera. Blir det bara kaos antagligen?
Eller om ett barn röker (dvs någon som inte riktigt är en färdig person än)?
Någon med schizofreni?
Eller någon med alldeles för stort ego som vägrar vara sig själv/se sig själv i andras ögon?
Jag tror någon med autism eller annan psykisk sjukdom så som schizofreni skall vara väldigt försiktig med psykadelika, speciellt då DMT som är en av dom starkaste utav alla. Utan kanske i ett första steg satsa på meditation eller floatingtank vilket också är effektiva verktyg.
Jag tog psykadelika som barn och det är en helt annan upplevelse än när man är vuxen, var mera en lek i unga år däremot rökte jag aldrig dmt som barn och skulle aldrig rekommendera det till någon som inte har en fullt utvecklad hjärna.
snedtrippar har jag fått av psykadelika pgr av för stort ego men det har bara gynnat mig i långa loppet, snedtrippen har aldrig varit så akut att jag varit inlagd på psyket eller skadat mig själv.
Sen är dina frågar rätt subjektiva, vem vet, kanske skulle någon med schitzofreni hantera det bättre efter en tung tripp på DMT, jag tycker däremot inte det är värt att chansa ifall det skulle förvärras, därför anser jag att det behövs mera forskning där kunnigare människor än jag godkänner det så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
heyhey
Hur mycket tror ni DMT har att säga om döden egentligen? Alltså inte själva dödsögonblicket men vad som händer efter att vi dör.
Min personliga tro är att när man dör blir allt svart och sen kommer ens liv att börja om på nytt x antal miljarder år efter att universum slocknat och en ny big bang uppstått från vakuumet/nada. Det känns mest sannolikt.
Eller så kommer man till den där kuben/källan/gud/AI/det som inte riktigt går att förstå. Det senare öppnar ju upp för att karma och liknande är på riktigt.
Minns också en dröm jag hade där jag vaknade upp inuti drömmen i en sjukhusbädd, troligen som väldigt gammal, och någon rusade fram med en gasmask och sövde ner mig och då vaknade jag i den här världen. Det får mig att undra om jag håller på att laddas upp till kuben alt till en ny dröm (kanske bara är en dröm i en dröm).. Hörde t ex höga pip i ena örat när jag styrde mig själv i en viss riktning på Ayahuasca, uppfattade det som en varningssignal.
Väldigt nyfiken på input! Är långsam av mig och har svårt att se helheten så skulle uppskatta om någon kunde förklara i ord hur de tror att saker och ting ligger till.
om jag skall tala utifrån mig själv måste jag säga att jag hanterar döden betydligt bättre, detta efter ett flertal kompletta egodödar där det alltså känts som jag varit död. Det har ju gjort studier i usa bla där folk på sin dödsbädd fått lsd och dom berättat att döden skrämmer dom mindre efter en tripp.
Däremot har jag ibland tänkt att man inte dör på riktigt och allt blir svart efter man dör utan hamnar i ett vakum där man aldrig kommer dö, hemsk tanke, men det har bara inträffat vid riktigt höga doser och jag hoppas det inte är så och tror egentligen inte det men ibland tvivlar man.