2006-05-14, 17:45
Medlem
Consiglieris avatar
Tiger, otroligt dålig kvalite på allt dem gör. T-shirt och tröjor är ifs jävligt slappa från början, men sömmarna är även under allt kritik. Skorna är SKIT.

Men eftersom man är torsk på märkeskläder så köper man skiten ändå.
Citera
2006-05-14, 18:36
Medlem
cosmic_dancers avatar
acne har dålig kvalitet på sina brallor. Knappar flyger åt fanders, lappen losnar etc. Har själv inga. men syrran hade ett par som gick sönder och min polare har två par acne som gått sönder.

Många jeans, som även inte är jättedyra men ändå dyra har dålig kvalite och ger med sig mycket eller så tunnar det ut som fan i baken eller vid "skrevet" på en gång.
Citera
2006-05-15, 15:12
Medlem
ADjusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
acne har dålig kvalitet på sina brallor. Knappar flyger åt fanders, lappen losnar etc. Har själv inga. men syrran hade ett par som gick sönder och min polare har två par acne som gått sönder.

Många jeans, som även inte är jättedyra men ändå dyra har dålig kvalite och ger med sig mycket eller så tunnar det ut som fan i baken eller vid "skrevet" på en gång.

Håller fan med. Alla mina byxor lyckas bli helt slitna i skrevet för att tillslut spricka och bli oanvändbara.

Måste också tillägga att jag inte har speciellt tajta byxor.

Vet någon vad detta beror på? Är det jag som inte kan använda dom rätt?
Dom märken jag har är bland annat replay, acne, JL, Lee. Inget jättedyrt, men dom måste ju hålla!
Citera
2006-05-15, 18:38
Bannlyst
Citat:

Håller med! Jag har behövt gå tillbaka till affären med ett par acne jeans då knappen lossnat hela 2 ggr. Ett annat par acne har ett stort hål under baken som uppstod efter ca 2 veckors varsamt bärande.

Kom nyss på att jag även har ett par gammla acne som färgade av sig extremt mycket det förrsta året! De krymmpte dessutom extremt mycket efter 2 tvättar, kortare på längden samt att de blev tightare, dessutom har loggan (gammla eld a:et) på läder rutan suddats ut. Acne har skön design och passform.. men pissig kvalité
Citera
2006-05-15, 19:04
Medlem
Continental Ops avatar
boss och paul and friends
Citera
2006-05-15, 19:19
Bannlyst
Lacoste pikeer håller extremt hög standard vad gäller såväl estetiska som kvalitativa mått mätt, men jag har dock varit emd om att en knapp lossnat från en ca 1 år gammal pike. Värt att nämnas är att knapparna från början satt löst och att jag sytt dit dem hårdare med extra tråd flera gånger innan de lossnade. Fö. är dt någon som vet om man kan köpa lacoste pärlemo knappar från lacoste affären vid norrmalmstorg, pallar inte gå med en pike med två olika knappar, ser ut som en thailand "lacoste" pike.
Citera
2006-05-15, 19:24
Bannlyst
om det inte var för krokodilen så skulle lacoste-skor knappt gå att sälja på tempo.
Citera
2006-05-17, 02:34
Medlem
Kharmas avatar
Lacoste är ett skämt, Marc Jacobs har släppt en underkollektion med bl a piké-tröjor som håller bättre kvalitet och är billigare. En galet lustig grej är att den heter Stinky Rat och har en råtta som logo.
Citera
2006-05-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.S
Lacoste pikeer håller extremt hög standard vad gäller såväl estetiska som kvalitativa mått mätt, men jag har dock varit emd om att en knapp lossnat från en ca 1 år gammal pike. Värt att nämnas är att knapparna från början satt löst och att jag sytt dit dem hårdare med extra tråd flera gånger innan de lossnade. Fö. är dt någon som vet om man kan köpa lacoste pärlemo knappar från lacoste affären vid norrmalmstorg, pallar inte gå med en pike med två olika knappar, ser ut som en thailand "lacoste" pike.

Det är väl bara att ringa dit och fråga, ja kan nästan garantera att dom har några knappar på lagret som du nog kan få köpa.
Eller så kan du ju köpa någon litet där och eventuellt får några knappar på köpet.
Citera
2006-05-18, 23:07
Medlem
CyRaXs avatar
Lee jeans har jag haft stora problem med.
Citera
2006-05-19, 11:27
Bannlyst
kavalen

Är det inte dags att dessa fjollmärken börjar skapa lite av kvalitet istället för kläder där knappar ramlar bort och tyget spricker sömmarna.

dessutom vill jag ha lite tips på märken där inte en pike i storlek L är gjort för undernärda pojkar, trycker jag på mig en pike i L av dessa designer märken så tightar den rejält över brösten, är de tinte tänkt att man ska kunna bära kläderna om man är något av en tränad individ.
Citera
2006-05-19, 11:38
Medlem
ariers avatar
Det verkar nog som vilken tröja man får eller vilka par skor.

Kinesen som syr skiten kan ju både vara bra och dålig.

Har ett par mocka skor från Gucci och där har det blivit ett hår utav min lilltå nagel! Har varken långa naglar eller stora fötter och mocka är ju i grunden skinn. Men nej nej det håller inte.

Var även ett par LV skor som säljaren lovordare mig att om dom går sönder så är det bara att komma in. 1 vecka senare så låsnade sulan.
Gick dit och då var det såklart mitt fel.

Såhär kan jag hålla på i all oändlighet med kläder.
Kan påpeka att jag har flera par Gucci och LV skor som är hur fina som helst. även efter flitigt använda på krogen.

Mne Prada har jag alldrig haft några problem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in