2020-09-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Svensk hiphop har haft sina glansdagar under tidigt 2000-tal. Dagens hiphop är rena skräpet både beat och lyrics mässigt. Värt och tillägga är att alla svenska artister vill "amerikanisera" sin hiphop för att efterlikna det som släpps i USA. Dock så verkar dom inte ha tänkt på att jänkarna inte bryter på sitt språk likt en somalie som precis landat på SFI. Det blir bara så pinsamt. Lyricsen blir uttjatade och barsen går offbeat.

Svenska hiphop artister där musiken även håller kvalitén utomlands är följande:

1. Promoe
2. Henry Bowers
3. Thomas Rusiak

Vad tycks om denna?
https://youtu.be/mHRDNveSCMM
Citera
2020-09-26, 23:37
Medlem
NotDeads avatar
Vad är det med ts i varje inlägg att alltid behöva skriva med 2 rader vad denna ''rappare'' ''sjunger''?

Ingen annan som tycker sån här musik är pinsam? Dessa killar kommer titta tillbaka när dom är 40+ och skämmas...
Citera
2020-10-03, 18:09
Medlem
Verkas som han försöker köra internationellt nu
Citera
2020-10-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absbjdkdlsls
Verkas som han försöker köra internationellt nu

https://www.instagram.com/p/CF4yR0iFf2F/ Ja, nu är det officielt, som jag alltid trott.

Vad tror ni? Kan han slå igenom och bli en världs artist?
Citera
2020-10-03, 18:50
Medlem
Discorporations avatar
Har nu provat att lyssna.

Som jag trodde är det ännu en "Rappare" med 1 liter lungvolym som stötigt krystar fram sina nödrim till inte alltför imponerande beats.

Men efter lite eftertanke slog det mig att han troligen inspirerats i sin oengagerade rapstil av sina landsmaninnor Midi, Maxi och Efti som redan 1991 lite halvt oengagerat kväkte ur sig låtrader https://www.youtube.com/watch?v=5F3iy07CLqc.

Kan det vara en Somalisk grej möjligen?
Kan han vara inspirerade av dessa hjältinnor, de är från samma sida av Stockholm om jag inte missminner mig helt. Tjejerna var ifrån Akalla eller Husby om jag kommer ihåg rätt.

Oavsett så att kalla honom geni eller ens kompetent är att appådera det mediokra. Lite som att applådera sin hundvalp när han lärt sig att inte pissa på mattan utan göra det när han rastas ute.

Men dom som lyssnar och höjer honom till skyarna vet väl inte bättre eller väljer att inte söka vidare efter kvalité utan är glada över en Lidl rappare som de kan knyta an till.
Citera
2020-10-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discorporation

Som jag trodde är det ännu en "Rappare" med 1 liter lungvolym som stötigt krystar fram sina nödrim till inte alltför imponerande beats.

Men efter lite eftertanke slog det mig att han troligen inspirerats i sin oengagerade rapstil av sina landsmaninnor Midi, Maxi och Efti som redan 1991 lite halvt oengagerat kväkte ur sig låtrader https://www.youtube.com/watch?v=5F3iy07CLqc.

Kan han vara inspirerade av dessa hjältinnor, de är från samma sida av Stockholm om jag inte missminner mig helt. Tjejerna var ifrån Akalla eller Husby om jag kommer ihåg rätt.

Oavsett så att kalla honom geni eller ens kompetent är att appådera det mediokra. Lite som att applådera sin hundvalp när han lärt sig att inte pissa på mattan utan göra det när han rastas ute.

Men dom som lyssnar och höjer honom till skyarna vet väl inte bättre eller väljer att inte söka vidare efter kvalité utan är glada över en Lidl rappare som de kan knyta an till.

Midi Maxi Efti är från Eritrea.
Citera
2020-10-05, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discorporation

Citat:
Ursprungligen postat av skoljmedel

Yasins album är nu ute, Låga odds på att sveriges topp 50 lista kommer domineras av Yasin när den uppdateras om ca 24.
Citera
2020-10-05, 08:50
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
Yasins album är nu ute, Låga odds på att sveriges topp 50 lista kommer domineras av Yasin när den uppdateras om ca 24.

Väldigt bra och stark video på senaste med 1Cuz. Snart uppe i 500k streams:
https://youtu.be/wx73e4yLB8Q
Citera
2020-10-05, 12:43
Medlem
Discorporations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoljmedel

Citat:
Ursprungligen postat av jalzo

Så invändningen mot likheten mellan dessa artister är alltså att systrarna är från Eritrea medans Yasin är från Somalia?
Kvalitativt så är likheterna slående och jag finner det intressant att ni båda inte berör detta.

Visst är det låga odds på att han kommer in. Men betänk följande när du haussar att komma in på en lista:
Benny Andersson låg etta på Svensktoppen under 38 veckor. Total tid på listan var 278 veckor.
Sten & Stanley har varit på Svensktoppen flest antal gånger med låtar med 61st.

Ingendera av ovan skulle jag kategorisera som fantastiska artister men har du fans som jobbar stenhårt på att hålla dig uppe och folk mest skiter i listor så hamnar du där.

Det ska sägas att då han utgör en minoritet från sitt folk som drar in någon form av pengar på egen hand ska det applåderas.
Citera
2020-10-21, 16:11
Medlem
Kalla mig gammal men det var bättre förr. Snook och AFC mina favoriter. Deras album från 2006 håller jag än idag som de bästa svenska hip hop album som gjorts. Tidlös musik.

Yasin släppte albumet i slutet av maj, alltså ca 5 månader sen. Kolla antal streams på Spotify, inte en chans en låt skulle ha 15 miljoner.

Förstår mig inte alls på hypen kring yasin och typ Ricky rich, ze, einar och liknande.
Citera
2020-10-24, 17:42
Medlem
Einar äger dessa somaliz. 100 gånger bättre seriöst. Han måste bara sluta rappa om vapen gäng och BS. Men tror det bara var en språngbräda, han är på väg åt rätt håll
Citera
2020-11-07, 22:58
Medlem
bees avatar
Yasin x Miriam Bryant lite sött , dem passar ihop ! bra skit helt enkelt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in