• 3
  • 4
2020-06-27, 10:24
Medlem
Lite uppdatering. Drog iväg till ett boende då chefen till sist valde att ja skulle va på en istället för att springa runt. Ja la inte fram de förslaget men tog de.

Fick mail senare. Att jag blivit kallad på möte med HR personal kommande vecka.
Så vad händer nu då?
Begriper mig inte på denna chefen jag ställde upp och drog iväg till boendet till sist. Ändå blir man kallad till ett möte. Vad kommer diskuteras här?

Tack för många svar. Vissa spyr galla och vissa kommer med bra svar.
Citera
2020-06-27, 17:13
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Fast riktigt så är det ju inte. Om chefen en dag påstår att ens avtalade arbete temporärt ska förändras utan behov av att rådfråga arbetaren så har arbetaren full rätt att protestera och få en motivering. TS kunde sagt nej, och då är det chefens jobb att hitta någon annan. Att planeringen inte har gått ihop har TS ingenting med att göra utan det är chefens arbete. Nu tackade TS ja, och chefen blev förmodligen tacksam och gick vidare.

Precis som er övriga så förstår jag inte varför TS skulle få sparken. För att han tvivlade lite på huruvida han ville arbeta på ett annat boende en helg? Haha nej, det är chefen som står i beroendeställning och det var TS som hade makten.

Läs det jag skrev igen och igen till du förstår vad det betyder
Citera
2020-06-28, 17:48
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Areola1
Lite uppdatering. Drog iväg till ett boende då chefen till sist valde att ja skulle va på en istället för att springa runt. Ja la inte fram de förslaget men tog de.

Fick mail senare. Att jag blivit kallad på möte med HR personal kommande vecka.
Så vad händer nu då?
Begriper mig inte på denna chefen jag ställde upp och drog iväg till boendet till sist. Ändå blir man kallad till ett möte. Vad kommer diskuteras här?

Tack för många svar. Vissa spyr galla och vissa kommer med bra svar.

Troligtvis kommer ni prata om din ovilja att ta direktiv. Du borde aldrig ha tjafsat för du har ingenting att tjafsa om.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in