2020-06-25, 18:37
Medlem
Känner av och till en lufthunger, som att jag inte får in luft ordentligt, så jag blir tvungen att djupandas så det känns bra. Detta kommer och går lite och det har blivit att jag analyserar min andning och varje andetag. Ibland när jag djupandas känns det inte som jag kommer hela vägen.

När jag tränar och anstränger mig blir det inte värre på något vis, snarare kanske lite bättre

Det är inte konstant hela dygnet eller varje dag

Jag kan hålla andan en bra bit över 1 min utan problem

Jag har inge hosta eller andra symtom

Ska sägas att jag lider av ångest och äter SSRI.

Var hos läkare i annat ärende för 2 månader sen och proverna var bra, lungorna lät bra och jag syresatte mig bra

Det här ger mig en oro som gör att jag analyserar ännu mer

Borde jag inte ha andnöd efter att ha hållit andan över 1 minut utan problem om det var något fysiskt
Citera
2020-06-25, 18:39
Bannlyst
Har du ångest över något? Dricker du alkohol? Tar du mediciner? Röker du?
Citera
2020-06-25, 18:49
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre

Han skriver ju för fan rakt upp och ner att han har ångest och tar medicin. Måste det stå i rubriken för att du ska ta in något?!
Citera
2020-06-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre

Jag har haft ångest 10 år. Hälsoångest, somatisering osv. Men varje gång tänker jag, den här gången kanske det är på riktigt
Citera
2020-06-25, 19:19
Medlem
Är TS överviktig, eller har utretts för astma?
Citera
2020-06-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martyrium
Är TS överviktig, eller har utretts för astma?

Enligt BMI överviktig men tränar mycket. Inte utretts för Astma. Borde det inte bli värre vid ansträngning då.
Citera
2020-06-25, 19:27
Medlem
Jag är 185 väger 105. Men hade en fettprocent på 9 när jag vägde 99 för 2 år sedan. Tagit 185 i bänk osv.
Citera
2020-06-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namnbrist1981
Jag är 185 väger 105. Men hade en fettprocent på 9 när jag vägde 99 för 2 år sedan. Tagit 185 i bänk osv.

BMI är ett skämt. Speciellt för styrketränande.

Men begär ett test vetja! För egen del har känsligheten för pollen kommit smygandes med åren, och nu klarar jag inte försommaren utan att börja dagen med ett piller.

Oavsett är jag säker på att du kommer att få en ordentlig utredning om du kommer till en bra läkare. En fin grej är att du kan alltid byta läkare om du upplever att du inte blir tagen på allvar.

Lycka till och ta hand om dig!
Citera
2020-06-28, 21:50
Medlem
Fappy11s avatar
Jag tror du spänner dig och andas för ytligt, har själv liknande problem, sök på chronic hyperventilation och se om det stämmer på dig.
Citera
2020-06-28, 23:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Kan vara allt möjligt men om du kan springa/konditionsträna bra så är sannolikheten att det är något allvarligt väldigt liten. Du verkar ju ha varit hos doktorn som säger det är lugnt. Om det inte går över så ring igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in