2020-12-22, 14:04
Medlem
Att det går att handla på 2,25 efter detta pm är fortfarande en sjuk jäkla mellandagsrea.
Citera
2020-12-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Swemet tar order i Finland på 1MSEK
Swemet följer upp sin tidigare order i Finland med ännu en order till samma kund, ordervärde 1 MSEK med ytterligare potential uppskattat till 10 MEK. Leverans sker under Q1, 2021

Efter att kunden i sin förstudie med genomgång av såväl Swemets mätare som den IT-plattform som Swemet erbjuder blir Swemet en totalleverantör av såväl mätare som IT-lösningar.

Anders Sagadin, Styrelseordförande Swemet; "Vi fortsätter utveckla bolagets erbjudande till marknaden. Vårt mål är att vidareutveckla och paketera bolagets helhetslösning, med en större komponent av återkommande och löpande intäkter baserade på den IT-plattform som Swemet erbjuder. Plattformen ger våra kunder möjligheten att på säkert och effektivt sätt administrera sin installerade bas av mätare."

Med ordern från Finland så etablerar sig Swemet på en ny marknad och ser möjligheter i främst Finland och Danmark under 2021.

Linköping 2020-12-22

För mer information,

Swemet AB (publ);
Jan Axelsson, VD
Telefon: +46 70 952 12 80
E-post: jan.axelsson@swemet.se

Anders Sagadin, Styrelseordförande
Telefon: +46 70 699 40 00
E-post: anders@sagadin.com

Nu har man referenskund i Finland!! Så jävla bra...

Jag har slutat räkna på det, men 2020 kommer att bli ett kanonår, och 2021 blir ännu bättre!!
Citera
2020-12-22, 15:47
Medlem
Morgonens köp blev riktigt vältajmat vad det verkar Tror jag satsar på 15k aktier nu Detta kommer att bli riktigt bra på sikt...
Citera
2020-12-24, 00:38
Medlem
Detta passar mig rätt så bra att kasta in någon hundralapp då och då för att investera i Swemet. Billigt...?
Senast redigerad av Trxhobit 2020-12-24 kl. 00:52.
Citera
2020-12-28, 12:57
Medlem
Jaha, imorgon är extrastämman.

Det skall bli intressant vad som kommuniceras av den.

Någon som skall dit??
Citera
2020-12-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jaha, imorgon är extrastämman.

Det skall bli intressant vad som kommuniceras av den.

Någon som skall dit??
Ska inte dit Ja lite spännande om det kommer annan info än om det där fastighetsköpet som jag inte riktigt begriper syftet med för företaget. Undrar hur många aktier som behövs nu för att hamna på ägarlistan...
Citera
2020-12-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bewings-hatt
Ska inte dit Ja lite spännande om det kommer annan info än om det där fastighetsköpet som jag inte riktigt begriper syftet med för företaget. Undrar hur många aktier som behövs nu för att hamna på ägarlistan...

Jag hoppas ju på en jävla bra motivering för det där fastighetsköpet, för jag begriper inte heller.

Har han inget annat att använda vinsten till än fastighetsköp liksom??

Det faktum att revisorn tackade för sig är ju inte heller roligt...
Citera
2020-12-29, 13:12
Medlem
Flickpojkens avatar
Den här aktien är hekt död ju. Suck........
Citera
2021-01-01, 14:19
Medlem
Jag gick tyvärr aldrig på stämman eftersom julstök och arbete kom emellan. Svårt att se hur ett köp av en fastighet är vettigt men tror trots det att aktien kommer att gå riktigt bra. Rent krasst så borde VD tjäna på att ta ut lite mindre lön och istället ta aktieutdelning? Det skulle ju lyfta aktien.

Hursomhelst ser ju siffrorna riktigt bra ut tycker jag och eftersom räntor kommer att hållas låga för lång tid framåt så blir nog inte fastighetsköpet någon katastrof i vilket fall.

Målet nu för mig är 15,000 aktier innan rapporten kommer. Det är denna och Saxlunds jag köper just nu.
Citera
2021-01-01, 15:41
Medlem
Trög men absolut inte död, tvärtom. Rapport i slutet av feb och ett lysande år 2021 med nya ordrar från bland annat Finland att se fram emot. Jag har fyllt på.
Citera
2021-01-01, 23:11
Avslutad
Tänk er när när ordrarna börjar ramla inte riktigt Smarta elnät är framtiden och det är många mätare som behöver bytas ut framöver. Det kommer bli riktigt bra rapport för året innan hade de inte alls fått iväg så många ordrar
Citera
2021-01-02, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jag gick tyvärr aldrig på stämman eftersom julstök och arbete kom emellan. Svårt att se hur ett köp av en fastighet är vettigt men tror trots det att aktien kommer att gå riktigt bra. Rent krasst så borde VD tjäna på att ta ut lite mindre lön och istället ta aktieutdelning? Det skulle ju lyfta aktien.

Hursomhelst ser ju siffrorna riktigt bra ut tycker jag och eftersom räntor kommer att hållas låga för lång tid framåt så blir nog inte fastighetsköpet någon katastrof i vilket fall.

Målet nu för mig är 15,000 aktier innan rapporten kommer. Det är denna och Saxlunds jag köper just nu.

Nej, fastighetsköpet är säkert ingen katastrof, men man tycker kassan kunde användas till något mer offensivt ändå.

T ex att öppna kontor i Finland så man är på plats för nya kunder.

Jag skall inte störa mig mer på fastighetsköpet... men jag hade ju hoppats på lite mer expansiva planer, och då växer man snabbt ur den där fastigheten. Eller är planen att sitta trångt?

Jag vill skälla på VD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in