2020-09-08, 21:48
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Vad är SE?

Citat:
aaaah Stora Enso.

Ja, de finns många bolag där ute. Gäller att välja med omsorg.

Imponerande slutledning : ). Men de jag avsåg va Smart Eye. Självklart va de inte uppenbart : ). coolaste bolaget på SB enligt mej. Kursen har varit otroligt trög dock..

Inom industrin (atberopå Stora E). Så är de NKT som gäller! Danskt bolag som gör kablar. Bolaget heter faktisk NKT och inget annat. Danska ekonomi går som tåget. Inga arbetslösa immigranter.
Citera
2020-09-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Imponerande slutledning : ). Men de jag avsåg va Smart Eye. Självklart va de inte uppenbart : ). coolaste bolaget på SB enligt mej. Kursen har varit otroligt trög dock..

Inom industrin (atberopå Stora E). Så är de NKT som gäller! Danskt bolag som gör kablar. Bolaget heter faktisk NKT och inget annat. Danska ekonomi går som tåget. Inga arbetslösa immigranter.

Lägger dom kablar??

Citera
2020-09-09, 21:55
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Lägger dom kablar??

Nej inte sånna kablar. Högsänings grejer till hissar osv ; ). Hårt gediget arbete inget för slashasar och glidare : ).
Senast redigerad av Flickpojken 2020-09-09 kl. 21:58.
Citera
2020-09-11, 22:52
Medlem
Blir intressant med det fördjupade samarbetet med Star Instrument det Kinesiska bolaget som Swemet är distributör för. Att Swemet kommer att agera agent för Star i större upphandlingar låter ju intressant....De ska alltså tillsammans förbereda en större offert i Sverige där Swemet ska ta ett lokalt projekt ansvar. Låter ju lite spännande ändå!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-09-11 kl. 23:04.
Citera
2020-09-12, 15:07
Medlem
Citat:
Från rapporten:
"Swemet har fördjupat samarbetet med STAR Instrument, den kinesiska mätartillverkare bolaget är distributör för, Swemet kommer vidare att agera agent för STAR i större upphandlingar. Tillsammans förbereder nu bolagen en större offert i Sverige där Swemet tar lokalt projektansvar."

Hur stor är en "större offert" tror vi?
Jag hoppas den blir jätte stor! Spännande som sagt. Men inger mer info än så länge. Nåväl tålamod här!
Citera
2020-09-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Jag hoppas den blir jätte stor! Spännande som sagt. Men inger mer info än så länge. Nåväl tålamod här!

Det börjar bli dags för ett PM... jag vill veta hur det går på Gotland t ex.

Som gammal SAAB-ägare är jag van vid långa ledtider i allt.... men nyfiken är man ju.
Citera
2020-09-16, 16:27
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag hoppas man slipper vänta tills rapporten i februari!

Hur går de med dom där utlandsprojekten?
Citera
2020-09-16, 18:34
Medlem
Citat:
Jag hoppas man slipper vänta tills rapporten i februari!

Hur går de med dom där utlandsprojekten?

Tänker du på Finland och Danmark?

Inget har hörts vad jag vet? Det är ju tänkbart att Corona satt ned hastigheten där, men det borde komma besked detta året hoppas jag på.

Det hade varit bra att veta tidplanen för nätbolagens utvärdering av Swemets grejer. Så man vet om/när kontrakt i så fall skall skrivas.
Citera
2020-09-18, 16:40
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Tänker du på Finland och Danmark?

Inget har hörts vad jag vet? Det är ju tänkbart att Corona satt ned hastigheten där, men det borde komma besked detta året hoppas jag på.

Det hade varit bra att veta tidplanen för nätbolagens utvärdering av Swemets grejer. Så man vet om/när kontrakt i så fall skall skrivas.

Vi får verkligen hoppas att avtalen ger lite intäkter innan årsrapporten kommer! Och att faktureringen inte ligger för långt fram..

Jag tänkte på Palestina.. De ofatbart att dom har koll på swemet. Som sagt kan de säkert va bistånd.
Citera
2020-09-18, 17:39
Medlem
Citat:
Vi får verkligen hoppas att avtalen ger lite intäkter innan årsrapporten kommer! Och att faktureringen inte ligger för långt fram..

Jag tänkte på Palestina.. De ofatbart att dom har koll på swemet. Som sagt kan de säkert va bistånd.

Palestina tror jag inte man skall haka upp sig på. Men det kan ju komma liknande mot andra geografier kanske?
Citera
2020-09-21, 22:25
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Palestina tror jag inte man skall haka upp sig på. Men det kan ju komma liknande mot andra geografier kanske?

Palestina är väll enda som haft borta i MÖ länderna... Jag förstår inte hur de ska funka. Dom har typ 3 anställda som åker runt och installera grejerna?

Skulle va kul om detta blev nya Erikson! Tycker att uppköp borde va möjligt också!

I nu läget hoppas ja på att inte ha tappa mer än 10-15% från köpkurs. Fram tills dess att årsrapporten kommer och dubblar mina pengar.

För närvarande får jag glädja mej åt seafire.
Citera
2020-09-27, 19:02
Medlem
Citat:
Palestina är väll enda som haft borta i MÖ länderna... Jag förstår inte hur de ska funka. Dom har typ 3 anställda som åker runt och installera grejerna?

Skulle va kul om detta blev nya Erikson! Tycker att uppköp borde va möjligt också!

I nu läget hoppas ja på att inte ha tappa mer än 10-15% från köpkurs. Fram tills dess att årsrapporten kommer och dubblar mina pengar.

För närvarande får jag glädja mej åt seafire.

Det kan röra sig mycket om konsulting och utbildning. Det är ju inte hushållsmätarna nödvändigtvis de säljer utan mätare som finns ute i nätet.

Jag tror det handlar om nätdrift mer än fakturering, men jag vet inte.

Är det en biståndsgrej så är inte 0,5 MSEK i utbildning och konsultarvoden särskilt anmärkningsvärt. Mer flummiga projekt har fått betydligt mer genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in