• 5
  • 6
2020-06-27, 00:42
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKeM.611
Vad är problemet? Ta in en av dessa på provanställning. Antingen (och troligtvis) kommer det fungera bra annars är det ju bara att låta honom gå och söka vidare. Släpp fördomarna lite.

+1

Har rekryterat ett antal människor genom åren och till syvende och sist är vilka kläder de har på sig den minsta faktorn. Faktum är att inte ens erfarenhet är annat än en indikation. Vissa har "bra" CV på papperet och är totalt värdelösa, andra har varit mer drivna. Den senare kategorin har vunnit i de flesta fall.

Om man sitter "på andra sidan av bordet" så är min absoluta övertygelse att främsta kriteriet bör vara hur personen skulle kunna funka på jobbet. Punkt slut.
Citera
2020-07-16, 04:11
Medlem
Fan vad roligt det hade varit att komma in med propellerkeps, morots-spraytan, en long board under armen och rayban-wayfarer-brillor och ett halvt tuggummi-paket i käften. Skämtosido.
Citera
2020-07-16, 14:04
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Budjobb-och du vill ha tjocke olle som aldrig fick va med och spela fotboll på rasterna?Men ja-testa linkedin eller nåt.
Citera
2020-07-18, 12:15
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Budjobb-och du vill ha tjocke olle som aldrig fick va med och spela fotboll på rasterna?Men ja-testa linkedin eller nåt.
Jag skulle välja tjocke-olle före paradise hotel wanna-be-sebbe alla dagar i veckan! Tjocke-olle kommer garanterat komma i tid, inte sjukskriva sig för att han varit ute o festat. Dessutom lär tjocke-olle ha bättre kundbemötande också då den andre snubben inte kan tugga tuggummi och gå samtidigt.
Citera
2020-07-18, 12:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
+1

Har rekryterat ett antal människor genom åren och till syvende och sist är vilka kläder de har på sig den minsta faktorn. Faktum är att inte ens erfarenhet är annat än en indikation. Vissa har "bra" CV på papperet och är totalt värdelösa, andra har varit mer drivna. Den senare kategorin har vunnit i de flesta fall.

Om man sitter "på andra sidan av bordet" så är min absoluta övertygelse att främsta kriteriet bör vara hur personen skulle kunna funka på jobbet. Punkt slut.
Ja, provanställning är ett måste, det är dock ingen garanti för problem inte kommer uppstå, men förhoppningsvis sker det då under provanställningen så att anställningen kan avslutas. Sen om någon råkar bli förkyld under provanställningen så behöver det ju inte betyda något knepigt.
Citera
2020-07-18, 12:19
Medlem
Mekkys avatar
Hur kan så många sitta och försvara dessa backflipmuppar, vill inte ens ha genskräpet som kunder och mycket mindre som anställda. Kollar runt bland vänner och bekanta om de kan rekommendera någon. Annonsera drar bara till sig slödder utan erfarenhet.
Citera
2020-07-19, 01:45
Medlem
Ta in någon som är äldre som råkar var arbetslös så ordnar det sig.

Jag har själv kört bud och jag anser att något dåligt jobb är det inte. Jag råkar vara utan arbete just nu bara för att inte slöa till så har jag hört av mig till alla budfirmor i stan för de söker personal, men tror ni att de är intresserade nej inte ett dugg de vill ha yngre för de tror att de gör jobbet snabbare och massa annat som är rena önskedrömmar. Tror ni att de får fatt i personal med sådan attityd nä de kan fara och flyga.
Citera
2020-07-19, 09:30
Medlem
Förstår TS 100%

Precis innan semestern kom det paketleverans till jobbet som föll på pricken in i TS beskrivning när vi hade 10-rast i solen.

Leveranser kommer vanligtvis på baksidan men inte denna halvgud-från-paradise-hotell...

Sladdar med skåpbilen fram till huvudentrén, där det är rimligt att inte köra alls/köra 15km/h. Blockerar så att dörrarna inte syns för besökare. Högtalarna på öronbedövande nivå, rutorna nere.
Hoppar ur bilen, letar runt bland lådorna som ramlat runt i bilen och lunkar in, bilen är så klart fortfarande på, dörrar och luckor öppna, det är ju inte hans bil / varor.

Vi sitter kvar på bänkarna och alla frågar sig hur fan killen tänker och något föreslår att vi ska köra iväg bilen så han lär sig att inte lämna nyckel och bilen igång, miljö/stöld mm. Någon påpekar att juridiken inte är på vår sida.

5 min senare kommer grabben ut och sladdar vidare mot nästa kund med kepsen bak och fram.

Stackars arbetsgivare, hoppas det inte var TS som gav upp.
Senast redigerad av Pulzer 2020-07-19 kl. 09:33. Anledning: Felstavat
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in