2020-06-23, 12:04
Medlem
Hej, jag har dejtat en kille en månad nu. Vår relation är jättebra, vi har roligt ihop och han är en jättefin kille. Problemet är att varje gång vi har sovit ihop har vi aldrig kunnat ha sex eftersom han inte kunnat blivit 100% hård. Han tycker det här är jättejobbigt och nämnde något om att jag var första tjejen... Vi är 20 år. När vi sov ihop i lördags smekte han mig över hela kroppen i kanske 20 min och sedan strulade vi tre omgångar men hände inget mer:/ Kanske är det att han vill gå långsamt framåt? Har inget problem med det men vill ju gärna att vårt sexliv ska fungera också.
Citera
2020-06-23, 13:24
Medlem
tilsammansnus avatar
Kan vara nåt som har med han personligen att göra, innan han träffade dig. Nåt psykologiskt han får reda ut. Så ta inte det ut över dig själv, att det skulle vara du som är orsak.

Ifall det är det så ha tålamod med eran relation, såvida inte du absolut måste ha sex för att känna relationen går väl.
Citera
2020-06-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Kan vara nåt som har med han personligen att göra, innan han träffade dig. Nåt psykologiskt han får reda ut. Så ta inte det ut över dig själv, att det skulle vara du som är orsak.

Ifall det är det så ha tålamod med eran relation, såvida inte du absolut måste ha sex för att känna relationen går väl.

Vad skulle det kunna vara för psykologiskt menar du? Jag kan vänta om det är så att han vill ta det lugnt. Bör man prata med honom om detta? Eller mer låta honom gå sin egen takt så att säga
Citera
2020-06-23, 15:55
Medlem
flesh-flutes avatar
Din pojkvän lider av prestationsångest. Mycket vanligt.
Citera
2020-06-23, 15:59
Medlem
Be honom att göra knipövningar. Sök på knipövningar för män på Youtube och visa honom.
Citera
2020-06-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Din pojkvän lider av prestationsångest. Mycket vanligt.

Har funderat på det också Hur ska jag få honom att inte känna så?
Citera
2020-06-23, 16:08
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaiso
Har funderat på det också Hur ska jag få honom att inte känna så?

Jag var rädd att du skulle fråga det. Svår nöt att knäcka. Det har med honom att göra men också med dig och dynamiken er emellan. Om du har mycket sexuell erfarenhet och han väldigt lite tror jag det kan ge hjärnspöken. Försök att ha en avslappnad och lekfull attityd? Det behöver inte bli någon penetration nödvändigtvis, se det som att ni bara lajar runt lite. Om kravet att få upp den försvinner så blir det förmodligen en praktfull erektion, när han slappnar av. Har en man adrenalin - det vill säga en massa stress - i systemet är det nästan omöjligt för honom att få erektion.
Citera
2020-06-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Jag var rädd att du skulle fråga det. Svår nöt att knäcka. Det har med honom att göra men också med dig och dynamiken er emellan. Om du har mycket sexuell erfarenhet och han väldigt lite tror jag det kan ge hjärnspöken. Försök att ha en avslappnad och lekfull attityd? Det behöver inte bli någon penetration nödvändigtvis, se det som att ni bara lajar runt lite. Om kravet att få upp den försvinner så blir det förmodligen en praktfull erektion, när han slappnar av. Har en man adrenalin - det vill säga en massa stress - i systemet är det nästan omöjligt för honom att få erektion.

Okej förstår. Ska försöka att inte göra så stor grej av det, det är ju mysigt att bara vara med honom oavsett
Citera
2020-06-23, 16:28
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Vad skulle det kunna vara för psykologiskt menar du? Jag kan vänta om det är så att han vill ta det lugnt. Bör man prata med honom om detta? Eller mer låta honom gå sin egen takt så att säga
Nej inte vänta, vad jag menar är försök engagera dig i vad som blockerar han, lär dig sas om han. Ifall det är som jag tror så är han splittrad i att å ena sidan vilja prestera för din skull men å andra sidan inte kunna pga det som blockerar. Kan vara så simpelt som att han inte vet vad han gillar dig men kan även vara nån tidigare händelse i hans liv som var traumatisk som han undanträngt och kämpar emot.

Han måste själv komma på vad det är och öppna sig för någon förslagsvist en psykolog men även dig, bäst vore om ni kunde komma på tilsammans vad det är för att hjälpa hitta varandra.
Citera
2020-06-23, 17:52
Medlem
Kickexs avatar
Förmodligen homo.
Citera
2020-06-23, 17:52
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
170 typ, hurså?

Kan vara en avgörande faktor när det kommer till erektion. Vida erkänt att för kort längd kan ge erektionsproblem. Nu verkar din längd vara inom normalspannet även om några centimeter extra hade gjort gott.

Angående ämnet: prestationsångest som tidigare nämnt. Blir en ond cirkel där sex kräver prestation (vilket dödar erektionen totalt om man är nervös/lite osäker) när man samtidigt vet att prestation och sex krävs för att få mer sex.

Har hänt mig med nya tjejer, även om det brukar ordna sig ganska snabbt.
Citera
2020-06-23, 18:11
Medlem
Inte det lättaste att ta upp kanske men säg åt honom att sluta runka / kolla på porr, så kan jag lova dig att den går upp!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in