2020-06-22, 09:34
Medlem
HomoHitlers avatar
Blev strul med tidigare post så försöker igen, ursäkt till admin.

Ska köpa en speldator till sonen som mest spelar fortnigth och ibland gta v. Såg denna på bytdator.se

https://bytdator.se/begagnade-datore...B-RX550-W10-BY

kan han spela de spelen och andra med ok fps tror ni? Budgett 3-3500. Han har skärm tangentbord osv.
Citera
2020-06-22, 09:45
Bannlyst
stod ju i länken till och med.

Vilka spel fungerar bra med den här datorn?
✔ Minecraft (2600)
✔ League of Legends (3300)
✔ CS: Go (4000)
✔ Overwatch (4500)
✔ Fortnite (4500)
✖ Battlefield 1 (11000)
Citera
2020-06-22, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
stod ju i länken till och med.

Vilka spel fungerar bra med den här datorn?
✔ Minecraft (2600)
✔ League of Legends (3300)
✔ CS: Go (4000)
✔ Overwatch (4500)
✔ Fortnite (4500)
✖ Battlefield 1 (11000)

Att försäljare anser att datorn klarar av någonting säger inte så mycket. Det ska ju flyta rätt bra när man spelar FPS så då är det bättre att någon utomstående med kunskap råder en utifrån specifikationerna. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där TS men kan ge dig rådet att inte lita på såna där listor.
Citera
2020-06-22, 10:06
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Att försäljare anser att datorn klarar av någonting säger inte så mycket. Det ska ju flyta rätt bra när man spelar FPS så då är det bättre att någon utomstående med kunskap råder en utifrån specifikationerna. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där TS men kan ge dig rådet att inte lita på såna där listor.

Precis så tänker jag, någon som har erfarenhet av bytdator.se?
Citera
2020-06-22, 10:15
Medlem
Rekommenderar aldrig någon att köpa just begagnade datorer.
Datorer är känsliga och även om specifikationerna kan se bra ut så är det så många andra faktorer som spelar in.

En i5-processor är ju bra. Men den är inte så bra om den fått gå på 100 grader i 2 års tid.

Lägg på 1500+ kr så kan du få en likvärdig ny dator som kommer hålla längre och bli en mer ekonomisk lösning för er. Man ska inte vara dumsnål med just datorer, det blir dyrare i längden.

Dessutom tycker jag att sidan ser väldigt skum ut, har aldrig sett den innan och om de säger sig vara Skandinaviens största återförsäljare av beggade gamingdatorer så tycker jag att sidan bör vara liiiiite sexigare än så kanske.
Citera
2020-06-22, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forks

Som jag fattar de så stämmer de så lever den upp till systemkraven på spelen och passerar minimum, och de är ju bara att jämföra utifrån spelens egna sidor.
Men de stämmer kanske som du säger att de ändå inte är tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in