2020-06-21, 23:25
Medlem
Christopher.s avatar
Tnkte hra vad ni anser att jag ska gra med mina pengar. ger en bostadsrtt i en av de strsta stderna i Sverige med en belningsgrad p ca 45% samt en strre jordbruksfastighet med en belningsgrad p ca 25% samt en obelnad sommarstuga. Att amortera p lnen knns inte s sexigt, har sparat ca 100.000 om ret de senaste 5 ren fr att f upp likviden och nu knner jag att det mlet r ntt. Har lite strsselaktier vrda runt 40.000 kronor samt delmetaller fr 50.000 kronor. 600.000 med 0% rnta....

r runt 30 r gammal och har en inkomst p drygt 30.000 i dagslget, fasta avgifter p ca 5000 kronor samt inga barn, pengarna behver jag inte kommande 5 r, vad skulle ni gjort med pengarna?
Senast redigerad av Christopher. 2020-06-21 kl. 23:30.
Citera
2020-06-21, 23:29
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tnkte hra vad ni anser att jag ska gra med mina pengar. ger en bostadsrtt i en av de strsta stderna i Sverige med en belningsgrad p ca 45% samt en strre jordbruksfastighet med en belningsgrad p ca 25% samt en obelnad sommarstuga. Att amortera p lnen knns inte s sexigt, har sparat ca 100.000 om ret de senaste 5 ren fr att f upp likviden och nu knner jag att det mlet r ntt.

r runt 30 r gammal och har en inkomst p drygt 30.000 i dagslget, fasta avgifter p ca 5000 kronor samt inga barn, pengarna behver jag inte kommande 5 r, vad skulle ni gjort med pengarna?

Investera pengarna p saker som ger lycka.
Frgan r, vad gr dig lycklig och glad?
Citera
2020-06-21, 23:47
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Tnkte hra vad ni anser att jag ska gra med mina pengar. ger en bostadsrtt i en av de strsta stderna i Sverige med en belningsgrad p ca 45% samt en strre jordbruksfastighet med en belningsgrad p ca 25% samt en obelnad sommarstuga. Att amortera p lnen knns inte s sexigt, har sparat ca 100.000 om ret de senaste 5 ren fr att f upp likviden och nu knner jag att det mlet r ntt. Har lite strsselaktier vrda runt 40.000 kronor samt delmetaller fr 50.000 kronor. 600.000 med 0% rnta....

Kp en till bostadsrtt. Med alla negrer som vller in r det skra pengar, det gr bara uppt... om inte Coronan tar dd p oss. Frresten glm det, tack vare Coronan blir det oskert.

Kp olja med 16X hvstng, sitt med knappen p fingret s kan du sluta dagen med 8 mille. Om du torskar s r det ju bara 600k.

Eller kp grs, bra till mycket, anti-cancer osv. Det hade Einstein gjort.
Citera
2020-06-22, 09:01
Medlem
Att trycka in 600k p brsen just knns lite risky.

Jag hade betalt av lnen iallafall blir ju en 1000 lapp mindre i mnaden.

Men om detta inte var ett alternativ lgehet i Spanien eller liknande.

Skulle jag brnna pengarna hade jag kpt en powerboat.
Citera
2020-06-22, 10:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Brja med att stta in 100k p brsen, det kan du gra redan denna veckan. Lgg lite tid fr att fundera fr de vriga 500k. Kanske slnger du in 100k till nsta mnad, eller fr en annan id. Du mste inte vnta tills du vet vad du ska gra och sedan anvnda hela summan.
Citera
2020-06-22, 11:37
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

In med pengarna p brsen. Om du r orolig kan du anvnda Dollar-Cost Averaging ven om du statistiskt frlorar lite avkastning p det. Du kan ju investera ex 10 000 kr per vecka till alla pengarna r inne p brsen.
Citera
2020-06-22, 18:56
Medlem
Uncorruptables avatar
Du kan ju alltid ta : 200tkr till amortering, 200tkr till aktier, 200tkr till delmetaller.
Citera
2020-06-23, 13:36
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Varfr lter du 600.000 kr sitta utan rnta?
Stt in pengarna p ett nisch konto dr du i alla fall fr rnta tills du vet vad du ska gra med pengarna. Sjlv skulle jag inte riskera dom pengarna p brsen om du behver dom inom 5 r. Att placera pengar p brsen fr att tjna ngot s r det nog mer n 5 r du fr placera pengarna med tanke p hur det ser ut nu p marknaden.
Citera
2020-06-23, 15:03
Medlem
Citat:
Tnkte hra vad ni anser att jag ska gra med mina pengar.

Om du tycker pengarna ruttnar, d vill du nog spendera dem eller f dem att vxa gissar jag p. Har du ngon hobby? Ngon du lskar och kanske resa? Frlder? Vnner? ka husbil genom Skandinavien? Njuta sommaren lite extra istllet fr att dem ruttnar p kontot som du sger sjlv. Finns inget bttre n en resa. Kp inget fordon bara fr 600 000kr fr det kommer du ngra. 1 bil eller flera mnaders semester i olika lnder vad r bst...

Annars om inte...lgg 100 000kr p aktie eller fond och se hur det gr. Frlorar du typ allt s har du 500 000kr kvar. Och d gr du ngot annat fr pengarna som till exempel resa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in