Citat:
Ursprungligen postat av
Placeboeffekten
Ditt recept verkar godare än TS. Med
Västerbottensost kan det väl bara bli succé. Men har du ingen banan i din paj? Sötman i några skivor som topping kanske blir pricken över i? Fläsk & banan brukar ju funka bra ihop. Bara en tanke.
Jag suger på bana.. erhm .. tanken!
Citat:
Ursprungligen postat av
Placeboeffekten
Ja TS försökte nog skoja till det lite.
Men faktum kvarstår att fläskkött & banan kan nog vara rätt gott ihop. Iallafall om man gillar rätter som tex flygande Jacob eller hawaiipizza.
Några bananskivor och curry på varm skinkmacka med smält ost är ju gött också.
Ok! Jag skall testa fläskkött med banan. Vettefan hur dock, blir väl en testballong. Gillar inte alls hawaiipizza, eller någon varmrätt med ananas typ kassler-tjosan. Flygande Jakob har jag faktiskt bara käkat en gång, och det var under 90s, och då är jag ändå en 70-talist. Men jag skulle helt klart ta en Hawaii med banan istf. ananas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Varsamt
Skälet till att flygande jacob är så jävla äckligt är just att den har bananer i sig.
Enligt min ringa erfarenhet av rätten så var det jordnötterna som var helt off the chart, både smak- och texturmässigt. Ungefär som göra kalops med popcorn. Vore väl en sak om man mortlade sönder dom så de får försvinna upp i såsen.
Vill minnas morsan gjorde köttfärsfyllda paprikor med banan-stumpar i, under 70s. Det får nog bli testet. Fläskfärsfyllda paprikor med lite banarne-halvor och svenne-curry. Fan, låter inte så illa.