2020-06-20, 16:19
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men.
Så om nån säjer så om tomater och McD så är den människan alltid långt ute i skogen. Och cyklar?
Hmmm...

Jag äter alltid QP på McD.
Är jag med i 30 procentsklubben eller långt ute i skogen? Och cyklar?

Jepp det skulle man kunna säga, tomater har sin plats på burgaren beroende på vilka andra tillbehör som redan finns på burgaren.. Vissa tillbehör går inte ihop med andra såklart och andra gifter sig som hand i handske där tomater spelar sin roll för sötman, saftigheten, lilla syran, samt milda tomatsmaken (relativt ketchup) som bryter mot det feta salta och kryddiga och köttiga
Citera
2020-06-20, 16:21
Medlem
Hackenbush55s avatar
Tomatskiva och lök hör till en hamburgare tycker jag.
Citera
2020-06-20, 16:30
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Så McD har floppat med sin QP?

Ketchup? Är det inte tomat? fast med fränare smak
Citera
2020-06-20, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Ketchup? Är det inte tomat? fast med fränare smak

Tråden handlar fortfarande om tomatskivor på hamburgare.
Inte om tomat som ingrediens i hårt processade såser/dressingar.
Citera
2020-06-20, 16:42
Bannlyst
Citat:
Möjligen, men många burgers med tomat måste ju sälja ochså annars hade dom nog tagit bort tomaten..

Det är nog de små burgarna tror jag 45 gram eller vad det är som går åt mest.. jag köper dom iaf bara i all hast om jag ska ha nåt snabbt på vägen i bilen för dom är billiga och ganska goda.. Tycker dock i många fall det skulle va gott med nåt fräsht som lök och tomat på dem tex lilla torskburgaren, eller lilla kyckling burgaren eller ev och dom duttar lägger på ketchup på är just för syran, sötman. Samt att jag gärna byter ut den vita dressingen på dem med en dressing med mer tomatsmak..men det kostar extra

Dina tips om hur McD kan utveckla sina burgare är nog bättre att du mailar HK om direkt...
Citera
2020-06-20, 16:48
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Tråden handlar fortfarande om tomatskivor på hamburgare.
Inte om tomat som ingrediens i hårt processade såser/dressingar.

Men tomaten tillför samma fast mycket mildare med mer texture.. vet vi ens vilka tomater dom använder? Finns många sorter?

Jag är definitivt inte emot burgare utan tomatskiva.. dvs oftast burgare med picklad gurka (saltgurka) - lök eller jalapenos eller bbq sås + en dressing, senap, bacon, ketchup, eller bara ost, kanske bara ett salladsblad med krispet räcker då eller ingen grönsak alls..

Då får tomaten retirera och fly fältet eller bara vifta med vitt flagg
Citera
2020-06-20, 17:05
Bannlyst
Citat:
Men tomaten tillför samma fast mycket mildare med mer texture.. vet vi ens vilka tomater dom använder? Finns många sorter?

Jag är definitivt inte emot burgare utan tomatskiva.. dvs oftast burgare med picklad gurka (saltgurka) - lök eller jalapenos eller bbq sås + en dressing, senap, bacon, ketchup, eller bara ost, kanske bara ett salladsblad med krispet räcker då eller ingen grönsak alls..

Då får tomaten retirera och fly fältet eller bara vifta med vitt flagg

Lägg av.
Naturligtvis är det en jäkla skillnad på färska tomatskivor och ketchup.

Picklad gurka och saltgurka är två helt olika saker (förrutom gurkan då) som passar olika sammanhang.
Citera
2020-06-20, 17:08
Bannlyst
Citat:
Jädrans va tomatigt det var här oxå :

https://www.burgerking.se/menu

Vilken burg säljer bäst här?

BK har faktiskt tomat på sin bästsäljare.
Citera
2020-06-20, 17:18
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
BK har faktiskt tomat på sin bästsäljare.

Ja jag tror iaf att dom bästa burgarna som säljs i usa som är utan tomat men conceptet verkar inte fastnat i Sverige förutom nån dyr enstaka restaurang som säljer såna burgare där köttet är av mycket hög kvalite och svindyrt istället.. tex johan jureskog som gör nog sina burgare utan tomat.. Man han har visst med tomat ochså den rackarn

https://www.jureskogs.se/meny

Tomaten har alltid sin plats iaf på burgaren precis som advokado skulle ha det eller ananas eller lökringar osv utan tomaten..
Citera
2020-06-20, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ja jag tror iaf att dom bästa burgarna som säljs i usa som är utan tomat men conceptet verkar inte fastnat i Sverige förutom nån dyr enstaka restaurang som säljer såna burgare där köttet är av mycket hög kvalite och svindyrt istället.. tex johan jureskog som gör nog sina burgare utan tomat.. Man han har visst med tomat ochså den rackarn

https://www.jureskogs.se/meny

Tomaten har alltid sin plats iaf på burgaren precis som advokado skulle ha det eller ananas eller lökringar osv utan tomaten..

Hittills har du bara använt snabbmatsrestauranger som refrens.

Jureskogs har tomat på ett par av sina burgare, det stämmer, men det är inte dom som säljer bäst.
Citera
2020-06-20, 17:45
Medlem
TheJackets avatar
Gamla Big Tasty på McD hade två stora goa tomatskivor i sig. Fan vad jag saknar den. Nya Tasty är inte samma sak
Citera
2020-06-20, 17:46
Medlem
langaocbs avatar
Jag tycker inte det är supergott och framförallt vill jag undvik mer vätska i burgare. De kan sagga ihop sig rätt bra utan den onödiga tomatskivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in