Citat:
Ursprungligen postat av
HugoZHackenbush
Har betydligt positivare intryck av Elgiganten än MediaMarkt. Har iofs råkat ut för okunnig/ointresserad personal hos Elgiganten men det finns ett antal Elgiganten att välja på i den stad jag bor. Nästa butik hade både engagerad och kunnig säljare. För två år sedan hade man ett erbjudande som lät för bra för att vara sant: Det var ett samarbete med Viasat. Om man tecknade tvåårsavtal på fiber-TV eller parabolvarianten fick man betala 650:- för digitalboxen, fick hela TV-utbudet kostnadsfritt i 6 mån. Därefter kunde man gå ned på basutbud 200:-/mån resterande 18 mån. Dessutom presentkort på Elgiganten för 2.000:-. Det har fungerat klanderfritt. Först nu, efter två år kommer prisförändring av månadsavgiften.
Mycket bra deal!
Elgiganten är alltid bra tycker jag.
Gillar dock den MediaMarkt som ligger nära mig, trevlig personal och bra planering av lokalen.
Blir av förklarliga själ att jag oftast väljer MediaMarkt över Elgiganten om priset på det jag skall ha är bättre eller lika på MediaMarkt eftersom jag kan promenera dit.
Dock luktar det alltid fis i den västra delen av affären och har gjort det sen dom öppnade. Märkligt att ingen åtgärdat detta.