2023-09-10, 17:38
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Är väl mest blattar och boomers som håller på med det

Är man normal så låter man de som är före gå före, ganska enkelt

Varför låter man dem göra det?
Står de och sover eller leker med uppdatera sin profil på Facebook så får de skylla sig själva.
Ser jag en öppning tar jag den utan en sekunds tvekan.

Blir det tjafs så är det bara säga - ja ja. Sedan fortsätter man med det man gjorde.

Skulle det å andra sidan röra sig om en gammal människa så hade jag släppt före denne, av respekt för äldre.
Skrikiga barnfamiljer och tjugo åriga primadonnor med mobiler får vänta.

Så för vi där jag kommer ifrån och har aldrig hört någon faktiskt invända mot det där heller. Måste röra sig om något uppifrån landet?
Citera
2023-09-10, 17:39
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?
Det är jag som går till den nya kassan först.

Tar ändå så jävla lång tid för er efterblivna troglodyter och svagbegåvade kretiner att fatta att en ny kassa är öppen och masa er dit, så jag hinner få hela köpet avklarat och betala, innan nästa jävel ens kommer fram till kön.

Räkna med 4-8 sekunder för er att märka att kassan är öppen.
5-10 sekunder för att analysera om det skulle gå fortare att gå till den nya kassan än stå kvar i existerande kö.
Typ 15-30 sekunder att masa era slöa rövar en kassa bort.

Då har jag redan lämnat butiken.
Citera
2023-09-10, 17:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitras
Hahah, brukar du alltid beskylla andra för att vara araber när du blir kritiserad? Det tyder på lågt iq, pajas.

Pajas. Ingen bryr sig om dig men du är vänlig mot alla andra. De tar och tar och tar och du ger och ger och ger. Mot främlingar

Årets CUCK?
Årets Kaoz-babbe har talat. Alla som säger emot apan är tydligen cucks. Att orka bry sig om en sån här liten sak är ju inget annat än tecken på arbetslöshet. Kämpa!
Citera
2023-09-10, 17:44
Medlem
Samma slags människor som du ser öka takten på stegen när de ser att du är på väg mot samma kassa som de. Hade en sån jävel i ögonvrån för nån vecka sen. Hon hade så bråttom att hinna före just mig att hon sprang fel och hamnade i en återvändsgränd för att det stod en stor pall med ostbågar och chips ivägen. Jag tror hon imploderade.
Citera
2023-09-10, 17:50
Medlem
Jo men vad ska man göra?
Öppnar en ny kassa är det ju en ny kö till den. Ska man stå och vänta tills lagom många ställt sig där , och sedan ställa sig där själv, för att det ska vara rättvist?

Inte så att jag springer dit och tränger undan folk på vägen, jag släpper gärna fram andra om vi är där samtidigt också.
Citera
2023-09-10, 17:59
Medlem
Wow detta är inget som stör mig alls. Jag kan tappa hoppet när man är på gymmet, och det finns 100-tals lediga skåp, men någon jävel tar skåpet under mitt eller bredvid..

Om en ny kassa öppnar vem ska dit först enligt TS? Den som står nr 2,3 i nuvarande kö? Varför då, dom kommer ju ändå fram snart.
Om jag står i mitten orkar jag inte springa fram.
Någon måste ju fram, eller ska alla som stod i den nuvarande kön stå kvar?
Bara nytillkomna får gå till den nyöppnade kassan?
Ska kassapersonalen bara sitta där som ett fån och titta? Hon öppnade en kassa för att minska kön.
Någon måste ju fram och det mest logiska är dom som står längst bak i kön.

Något som irriterar mig är när folk står och andas i min nacke.. eller lägger upp massa varor vid min sida!! Vänta, dina varor kommer fram det går inte snabbare. Inte precis som om bandet är 4 km långt..

Nej jag handlar alltid numera i självscanning kassa. Ni som står i kassan är idioter
Citera
2023-09-10, 18:08
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?

Om du står och sover så får du skylla dig själv. Du är också den som åker hem från affären och puttrar fram i 40-50 på 70-vägar och är en stor risk för att orsaka olyckor. Om du är slö så är det du som är den jobbiga. Varför ska resten av världen få vänta och anpassa sig till din slöhet?

När inte du rör på dig, varken i affären eller på vägarna så får du acceptera att bli omkörd, så enkelt är det.
Senast redigerad av KnolaDinMama 2023-09-10 kl. 18:11.
Citera
2023-09-10, 18:11
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Skällde ut en svenne med sin unge som gjorde precis det TS beskriver, han stirrande ner i marken och bad om ursäkt.
Snacka om att han blev förnedrad framför sitt barn.
Förhoppningsvis är det ett minne ungen har med sig långt efter att pappan trillat av pin.
Citera
2023-09-10, 18:16
Medlem
ja står kvar när alla andra springer till andra kassan, sen blir jag nästan först i min kö, undra vem som e idiot jag
Citera
2023-09-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Psykopater vet jag inte, det är väl närmast socialt accepterat tycker jag, men det är konstigt att svenskar i allmänhet är väldigt bra på att köa rättvist men just vid ny kassa är det lite tur bara.

Jag menar, det är ju trots allt en NY kö, så varför skulle inte vem som helst få ställa sig där? De som står längst fram i den äldre kön kommer ju naturligtvis stå kvar där de står, så måste man verkligen starta en diskussion på plats om vem som "får" gå till den nya eller ej? Nej fjanterier om du frågar mig. Öppnas en ny kassa så är det mer eller mindre först till kvarn som gäller. Samma som när det kommer en till buss när folk redan köar till en annan.
Citera
2023-09-10, 18:19
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
ja står kvar när alla andra springer till andra kassan, sen blir jag nästan först i min kö, undra vem som e idiot jag
Sluta ljug.

Det är alltid två tredjedelar som står kvar i den gamla kön.
Citera
2023-09-10, 18:23
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jag använder snabbkassorna och slipper därmed befatta mej med neandertalare utan hyfs som springer mot kassorna för att komma först..
Och det är dumma horor som du som ser till att folk förlorar jobbet för att snåla chefer inte vill anställa fler människor i butiken. Och när vi alla sedan blir offer för det automatiserade samhället och alla kommer hamna i arbetslöshet så hoppas jag ditt jobb ryker först..

Jag går före om ingen annan rör sig före mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in