• 1
  • 2
2020-06-19, 00:33
Medlem
Tja!

Undrar en sak.

Jag träffade en kille för ett tag sedan. Han var rätt omogen, yngre än mig och rätt svinig. Är hundra procent säker på att han tog mig för given och inte var beredd på att jag skulle va den som drog.

Han var inte den bästa personen att bilda ett förhållande med om man säger så.

Jag fick nock och det slutade med ett litet bråk över text innan vi helt skiljdes åt och har sedan dess inte pratat.

Dock har jag märkt att han nu börjat ”stalka” mig på instagram där jag är ganska aktiv, eller med andra ord- jag lägger upp mycket på min story.

Det kan på riktigt gå några sekunder så har han kollat. Några minuter/timmar senare har jag kanske lagt upp en ny då är han där igen, direkt.

Jag obsessade lite så under tiden vi träffades. Kollade hans story för att jag var intresserad.

Därför undrar jag om killar också gör det och om det är möjligt att han kanske är down för att ligga igen?

I en ”ask me anything”-story berättade jag att jag älskade katter (någon ställde frågan hund eller katt) efter det dök det upp en katt på hans story...

Han har ingen katt, han har aldrig under tiden vi hängt uttryckt att han gillar djur speciellt mycket så den kändes riktad mot mig.

Aja, hoppas väl bara på att intresset från hans sida ska finnas kvar då mitt börjar komma tillbaka, är bara för stolt för att höra av mig och jag tror inte han vågar riktigt.

Bara något jag ligger och funderar på här ikväll

Vad tror ni?
Citera
2020-06-19, 00:41
Bannlyst
Kan inte riktigt ta dig seriöst. Först får man intrycket av att du besväras av hans förföljelse online, för att sedan använda ögonblinkningssmileyn.

Kontentan av mitt resonemang är väl att kanske våga ta ett eget beslut oaktat vad flashbackare tycker?
Citera
2020-06-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Kan inte riktigt ta dig seriöst. Först får man intrycket av att du besväras av hans förföljelse online, för att sedan använda ögonblinkningssmileyn.

Kontentan av mitt resonemang är väl att kanske våga ta ett eget beslut oaktat vad flashbackare tycker?

En skräckblandad förtjusning då kanske?
Han är en fitta med narcissistiska drag, men så jävla charmig!

Jag undrar bara om killar också obsessar över tjejer som tjejer obsessar över killar ibland.

Jag själv kollar BARA dom jag verkligen bryr mig oms storys. Men sånt kanske är olika!
Citera
2020-06-19, 00:59
Medlem
mingtians avatar
"obsessar" sluta abusea det svenska och engelska språket.
Finns många olika förklaringar till varför han kollar din story. Omöjligt för oss att svara på, inte för jag brydde mig om den regeln förut. Men du vet att det är 18 års åldersgräns på flashback?
Citera
2020-06-19, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
"obsessar" sluta abusea det svenska och engelska språket.
Finns många olika förklaringar till varför han kollar din story. Omöjligt för oss att svara på, inte för jag brydde mig om den regeln förut. Men du vet att det är 18 års åldersgräns på flashback?

Tur att jag är förti då
Citera
2020-06-19, 01:15
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Enbart en narcissistisk kvinna skulle få för sig att skriva nedanstående i ett och samma inlägg.

"Han var inte den bästa personen att bilda ett förhållande med om man säger så.
Jag fick nock och det slutade med ett litet bråk över text innan vi helt skiljdes åt och har sedan dess inte pratat."

För att några rader senare skriva:

"Aja, hoppas väl bara på att intresset från hans sida ska finnas kvar då mitt börjar komma tillbaka, är bara för stolt för att höra av mig och jag tror inte han vågar riktigt."

Det är så vidrigt uppmärksamhetstörstande och patetiskt.
Citera
2020-06-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Enbart en narcissistisk kvinna skulle få för sig att skriva nedanstående i ett och samma inlägg.

Jag fick nock och det slutade med ett litet bråk över text innan vi helt skiljdes åt och har sedan dess inte pratat."

För att några rader senare skriva:

"Aja, hoppas väl bara på att intresset från hans sida ska finnas kvar då mitt börjar komma tillbaka, är bara för stolt för att höra av mig och jag tror inte han vågar riktigt."

Det är så vidrigt uppmärksamhetstörstande och patetiskt.

Jag är kanske lite narcissistisk? Vet inte

Jag vill ha hand uppmärksamhet men vill inte behöva göra något egentligen.
Och han är ingen bra person. Bara sanningen. Är du likadan själv för du verkar ta illa upp buhu

Jag är van vid att få det jag vill bara så.
Citera
2020-06-19, 01:23
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgatoloco

Jag vill ha hand uppmärksamhet men vill inte behöva göra något egentligen.
Och han är ingen bra person. Bara sanningen. Är du likadan själv för du verkar ta illa upp buhu

Jag är van vid att få det jag vill bara så.

Vad som går att utläsa ur dina inlägg är att du är en narcissist, vilket är relativt vanligt bland kvinnofolk. Han är ingen bra person. Men det är inte du heller, som medvetet förvillar och förleder för din egen bekräftelses skull.
Citera
2020-06-19, 01:32
Medlem
Citat:
Vad som går att utläsa ur dina inlägg är att du är en narcissist, vilket är relativt vanligt bland kvinnofolk. Han är ingen bra person. Men det är inte du heller, som medvetet förvillar och förleder för din egen bekräftelses skull.

Hur vilseleder jag?
Och vem?
Citera
2020-06-19, 01:41
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Hur vilseleder jag?
Och vem?

Som jag skrev ovan, läs och reflektera över det du själv skriver.

/../

Du är inte intresserad av honom, du är intresserad av uppmärksamheten och därmed vill du vilseleda honom att du är intresserad. Helt uppenbart kommer det inte bli något hållbart i längden då det har testats förut med skenbart negativt resultat.

Detta fenomen kallas lite olika saker beroende på var i Sverige man befinner sig och vilken dialekt man talar, men jag tror att "uppmärksamhetshora" är ganska vedertaget som begrepp i större delen av landet.
Citera
2020-06-19, 01:51
Medlem
Citat:
Jag tror att du är dum i din hjärna.

Så gör nu så här: slide in i soppåsens DM likt: ”omg Victorzy1 babe, såg gaton på din story. Ett sign? Ska vi få midsommarstången att shake på lördag? Lämna mig därefter som en trasig kubb-pinne på gräsmattan. Jag hittar tillbaka till Flashback igen dagen efter”.

Eller så gör du det smarta: tar dig i kragen och inser att du är äldre än 15 år och bör ha lite självrespekt istället för att bli spelad av en narcissist. Du är ju ändå ”förti”, du kan vara patetisk på andra sätt.
Citera
2020-06-19, 01:52
Medlem
Citat:
Som jag skrev ovan, läs och reflektera över det du själv skriver.

/../

Du är inte intresserad av honom, du är intresserad av uppmärksamheten och därmed vill du vilseleda honom att du är intresserad. Helt uppenbart kommer det inte bli något hållbart i längden då det har testats förut med skenbart negativt resultat.

Detta fenomen kallas lite olika saker beroende på var i Sverige man befinner sig och vilken dialekt man talar, men jag tror att "uppmärksamhetshora" är ganska vedertaget som begrepp i större delen av landet.

Aha

Jag och mitt ex hade exakt samma story i början vi var tillsammans i fem år och är fortfarande asbra vänner.

Jo jag är visst intresserad. Du vet ju tyvärr inget men fortsätt inbilla dig hjärtat!

Tror du är en sån snubbe som aldrig får fitta och blir sur för att det finns sånna tjejer som mig, haha puss lilla gubben!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in