2006-05-03, 13:48
Medlem
krigsmans avatar
Jag tänker på tex katt mat som lanseras i usa som pussycat eller den ryska filen som hette Pedo-fil. Mindre bra exempel av mig men jag tror att ni kan bättre.
Citera
2006-05-03, 14:08
Medlem
pokerpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsman
Jag tänker på tex katt mat som lanseras i usa som pussycat eller den ryska filen som hette Pedo-fil. Mindre bra exempel av mig men jag tror att ni kan bättre.

Honda Fitta
Citera
2006-05-03, 14:08
Medlem
Om jag minns rätt så är namnet på bilen Honda Jazz inte ursprungsnamnet. I t.ex. Italien benämns den som Honda Fitta.
Citera
2006-05-03, 14:12
Medlem
Locums klassiska "I(love)cum" får inte glömmas bort!
Citera
2006-05-03, 14:15
Medlem
krigsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razor blade
Om jag minns rätt så är namnet på bilen Honda Jazz inte ursprungsnamnet. I t.ex. Italien benämns den som Honda Fitta.

Galet kan det bli ser jag: Det här hittade jag om Honda Fitta http://jalsbo.com/bus/hondafitta.html
Citera
2006-05-03, 16:01
Medlem
JackassTREs avatar
Under vilket namn säljs Hondan i Sverige i dag ?
Citera
2006-05-04, 18:18
Medlem
Kaustis avatar
Datorspelet "Pippa Funnell: Stable Adventure" är väl kanske inte världens mest lyckade namn på ett barndatorspel. Eller va tycker ni?
Citera
2006-05-04, 18:49
Medlem
Immers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Datorspelet "Pippa Funnell: Stable Adventure" är väl kanske inte världens mest lyckade namn på ett barndatorspel. Eller va tycker ni?

Pippa Funnell är en känd fälttävlansryttarinna, som har fått ge namn åt datorspelet. Även om det är ett personnamn så kanske de hade behövt att tänka efter lite innan de släppte det i Sverige under det namnet....
Citera
2006-05-05, 10:38
Medlem
Kip_wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Under vilket namn säljs Hondan i Sverige i dag ?
honda jazz
Citera
2006-05-05, 10:53
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsman
Galet kan det bli ser jag: Det här hittade jag om Honda Fitta http://jalsbo.com/bus/hondafitta.html
Såg en stor banderoll uppsatt utanför en bilhandlare i Berlin:

HONDA FITTA - PREISKNÜLLER!

Preisknüller är typ prisbomb eller tokrea etc...men låter roligt på svenska
Citera
2006-05-05, 10:58
Medlem
Snövits avatar
När en kedja med jag tror att det var byggvaruhus lanserades i USA gick det under parollen. "The Swedish beaver is comming to town"

Och så tror jag att Elektrolux dammsugare lanserades i England under "Elektrolux sucks"
Citera
2006-05-05, 11:27
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
När en kedja med jag tror att det var byggvaruhus lanserades i USA gick det under parollen. "The Swedish beaver is comming to town"

Och så tror jag att Elektrolux dammsugare lanserades i England under "Elektrolux sucks"
Den där har jag ofta hört dras i såna här sammanhang.

En annan klassiker som jag tyvärr inte fått se utformingen av är reklamen för ett piller mot illamående.
När det skulle lanseras i Mellanöstern så hade man tänkt på att (säger skrönan) många där borta är analfabater, därför skapades annonsen med endast bilder, eller piktogram.

Från vänster till höger:
1. En bild på en man som mår mycket illa
2. Mannen äter pillret
3. ...och mår självklart bra igen - stort leende!

Problemet är väl då att man i Mellanöstern läser från höger till vänster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in