2020-06-18, 13:17
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ran-stockholm/
18 juni 11:56, Rån, Stockholm

Äldre person i Farsta rånades i sitt hem av maskerad kvinna.

Klockan 11.56 inkom uppgifter till Ledningscentralen om att en man i 90-årsåldern rånats i sitt hem. En maskerad kvinna ska drygt 10 minuter tidigare ha ringt på dörren och trängt sig in i lägenheten och bundit målsägande. Den maskerade gärningskvinnan, som beskrivs ha liten kroppsbyggnad, ska därefter ha lämnat bostaden med målsägandes plånbok.

Målsägande ska inte ha skadats fysiskt men är skärrad av vad som hänt. En teknisk undersökning av brottsplatsen kommer att göras. Händelsen utreds som grovt rån.

Polisen undersöker eventuella samband med fler rån med liknande tillvägagångssätt i regionen det senaste dygnet, men kan i nuläget inte bekräfta att det finns någon koppling.
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-06-18, 13:39
Medlem
Nya Trygga Sverige levererar.
Tvi f-n för att sitta coronaisolerad i månader för att sedan bli rånad i sitt hem.

Brottet känns så synnerligen förslaget; en ensam liten kvinna som GM. Som att hon vet precis vem som finns där, vet att det är ”fritt fram” och var plånboken finns.

Någon (fd) anställd inom hemtjänst etc?🤔
Citera
2020-06-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Någon (fd) anställd inom hemtjänst etc?🤔
Jag gissar att kvinnan härrör från en grupp som traditionellt sett inte brukar vara anställda någonstans i världen i någon högre utsträckning. En ren gizzning från min sida såklart.
Citera
2020-06-18, 14:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Z-radarn gav fullt utslag. Har de verkligen börjat bakbinda folk för plånböcker?
Citera
2020-06-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag gissar att kvinnan härrör från en grupp som traditionellt sett inte brukar vara anställda någonstans i världen i någon högre utsträckning. En ren gizzning från min sida såklart.

Säger inte emot. Men tänkte mest på det att hon enl uppgift agerade ensam. Vizza grupper tenderar väl att arbeta kollektivt.
Citera
2020-06-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Säger inte emot. Men tänkte mest på det att hon enl uppgift agerade ensam. Vizza grupper tenderar väl att arbeta kollektivt.

Sverige av idag är ett så sjukt land, som tillåter kriminella giriga utlänningar utan laglig inkomst att drälla runt fritt i landet.

Självklart kommer dessa små rovdjur att fokusera på samhällets svaga, och försvarslösa.

Men å andra sidan verkar en majoritet vilja ha det såhär, så det visar väl hur bra svensk demokrati fungerar.
Citera
2020-06-18, 15:02
Medlem
Man bör främst misstänka hemtjänsten, det är inte ovanligt att de stjäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in