• 1
  • 2
2006-05-02, 11:01
Medlem
Suverans avatar
Jag och en polare har frskt konstruera en bomb med bensin som "energiklla". Vi har en petflaska med en ventil p och ett tndstift i. S har vi hllt i bensin i petflaskan och pumpat i luft och sedan skickat gnista men aldrig riktigt lyckas ftt ngon explotion. Vi har dremot lyckats utvecklat en liten antndning inuti flaskan men inget mer.

Som jag frsttt det s handlar det vldigt mycket om syre och bensin blandningen.

r det ngon som kan vgleda mig lite?
Citera
2006-05-02, 12:30
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suveran
Jag och en polare har frskt konstruera en bomb med bensin som "energiklla". Vi har en petflaska med en ventil p och ett tndstift i. S har vi hllt i bensin i petflaskan och pumpat i luft och sedan skickat gnista men aldrig riktigt lyckas ftt ngon explotion. Vi har dremot lyckats utvecklat en liten antndning inuti flaskan men inget mer.

Som jag frsttt det s handlar det vldigt mycket om syre och bensin blandningen.

r det ngon som kan vgleda mig lite?

Ni har troligen haft fr mycket bensin. Om ni har en 1,5L petflaska s ska ni ha jttelite (1-2ml). Bara att testa sig fram, men testa med mindre bensin helt enkelt.
Citera
2006-05-02, 13:49
Medlem
Suverans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihop
Ni har troligen haft fr mycket bensin. Om ni har en 1,5L petflaska s ska ni ha jttelite (1-2ml). Bara att testa sig fram, men testa med mindre bensin helt enkelt.

Ofan, s lite. Men hur mycket syre ska man ha i? Visserligen har jag en cykelpump och pumpar med, s det kan bli lite svrt att mta mngden. men men.. tack fr svar
Citera
2006-05-02, 14:44
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suveran
Ofan, s lite. Men hur mycket syre ska man ha i? Visserligen har jag en cykelpump och pumpar med, s det kan bli lite svrt att mta mngden. men men.. tack fr svar

Du kan ju testa att inte pumpa in nn alls.
Citera
2006-05-02, 15:34
Medlem
[Pinkey]s avatar
ta en tom PET flaska och hll ned lite mindre n en kork bensin i den och skruva sedan p locket. Nr bensinen har frngats helt (efter typ 30 minuter), s r det bara att tnda p stubinen. Varning fr plastsplitter! det vill du inte ha i dig!
Citera
2006-05-02, 16:09
Medlem
wuus avatar
ta en 160cl vichy noveau droppa i 0,2-0,25ml (inte mer n o,25ml) aceton i, blanda runt med en bil folie eller liknande s all aceton frngas och blandas med luften, sen kan du ju gra vad du vill med denna explosiva blandning, sjlv har jag byggt en hel del olika raketer och kanoner p detta vis. lycka till!
frresten det kan vara svrt att dosea 0,2ml aceton, jag anvnder en tom Calvin Klein parfymflaska som jag hittat 5 spray frn den r 0,25ml 20 spray r en mililiter
Citera
2006-05-02, 18:16
Medlem
Suverans avatar
Tack fr all respons.

Innan jag springer ut och frberder. Vad r bst bensin eller aceton?
Citera
2006-05-02, 19:00
Medlem
wuus avatar
aceton krver ju mindre syre fr fullstndig frbrnning, men testa ta en sn vichyflaska en lng brastndare och gr ett hl i korken s att tndaren fr plats, vips har du en raketkanon. fast jag tycker att du ska prova dig fram
Citera
2006-05-02, 20:55
Medlem
Naturvetarens avatar
Bensin r billigare och har vad jag vet hgre energiinnehll n aceton
Citera
2006-05-03, 10:58
Medlem
Suverans avatar
Okej, d tar jag och testar ngra olika varianter d
Citera
2006-05-05, 10:52
Medlem
dunken

ta en 5 liers bensin dunk istllet o fyll den till 2 liter bensin ta sedan en lampa o sl snder den s att gldtrden e hel vira sedan in en bensin indrngt trasa runt lampan o kr ner skiten i dunken skruva p locket o skaka runt koppla lampan till ett bilbatteri o sl p strmmen = KABOOM
Citera
2006-05-05, 11:28
Medlem
pihops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novichok
ta en 5 liers bensin dunk istllet o fyll den till 2 liter bensin ta sedan en lampa o sl snder den s att gldtrden e hel vira sedan in en bensin indrngt trasa runt lampan o kr ner skiten i dunken skruva p locket o skaka runt koppla lampan till ett bilbatteri o sl p strmmen = KABOOM

Du frstr uppenbarligen inte alls principen fr detta och har garanterat inte testat det su sger.
Du ska bara ha precis s mycket bension att luft/bensin-blandningen blir perfekt i behllaren. Det vill sga kanske nn cl i 5L fallet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in