2006-05-01, 19:20
Medlem
nicklas1210s avatar
Jag och några polare tänkte starta något form av nätverk där jag kan ladda ner vissa mappar och filer på de andras datorer, har hört att det ska gå och fixa med FTP-program, typ CuteFTP eller LeechFTP.... Frågan är vad som behövs? Hur gör man? Behöver man ordna en server?

Tacksam för tips...
Citera
2006-05-01, 19:26
Medlem
dIRe_s avatar
Ska du skicka filer till dina kompisar så krävs det att de har varsin FTP-server uppe hela tiden.

Jag skulle löst det med DCC via IRC. http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Client-to-Client
Citera
2006-05-01, 19:44
Medlem
NiV3Rts avatar
hamachi kan vara ett alternativ annars
Citera
2006-05-02, 09:57
Medlem
Max Powers avatar
Eller så kan du göra en enkel DC-hubb.
Citera
2006-05-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt

jag tror hamachi skulle passa er perfekt för det ni vill göra. Det är ett program som gör att det verkar att man sitter i ett och samma nätverk på riktigt fast det är över nätet.
Citera
2006-05-12, 12:50
Medlem
Doffwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt

Jo det funkar riktigt bra, lite klurigt med o komma igång om man inte är så inne på datorer. Går ju o lira spel som du inte kan lira online me fast lan perfekt för nerladdade spel. Men att starta en dchub är mycket enklare.

/Doffward
Citera
2006-05-12, 15:01
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NTM
jag tror hamachi skulle passa er perfekt för det ni vill göra. Det är ett program som gör att det verkar att man sitter i ett och samma nätverk på riktigt fast det är över nätet.
Man behöver inga extra program för att göra ett VPN i Windows XP, i alla fall inte om man har Professional.
Citera
2006-05-13, 13:33
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doffward
Jo det funkar riktigt bra, lite klurigt med o komma igång om man inte är så inne på datorer. Går ju o lira spel som du inte kan lira online me fast lan perfekt för nerladdade spel. Men att starta en dchub är mycket enklare.

/Doffward

Låter som att du har haft väldigt mycket motgångar. Själv har jag upplevt programmet som väldigt lätt att använda
Citera
2006-05-14, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Man behöver inga extra program för att göra ett VPN i Windows XP, i alla fall inte om man har Professional.

Hur gör man annars då? Kan du förklara närmare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in