2006-04-30, 21:03
Medlem
har precis satt i mig en korv från 7-eleven. godast är dom där cheese bite i fransk hotdog-bröd med vitlöksdressing! mums filibaba! man har ju hört mycke kommentarer typ om hur äckligt det e att dom ligger där o rullar i sitt fett flera timmar med bakterier....så länge jag mår bra så e det inga farliga bakterier iaf, och jag har aldrig blivit dålig av ngn av dessa korvar. sen kanske de är onyttiga rent nutritionsmässigt men det skiter jag i. har fan blvit beroende av de där jävla korvarna, 7-eleven ligger förrädiskt nära min busshållplats när jag kommer hem från jobbet.

ngn som vet om cheese bite-korvar kan köpas i vanliga butiker?
Citera
2006-04-30, 21:05
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
har precis satt i mig en korv från 7-eleven. godast är dom där cheese bite i fransk hotdog-bröd med vitlöksdressing! mums filibaba! man har ju hört mycke kommentarer typ om hur äckligt det e att dom ligger där o rullar i sitt fett flera timmar med bakterier....så länge jag mår bra så e det inga farliga bakterier iaf, och jag har aldrig blivit dålig av ngn av dessa korvar. sen kanske de är onyttiga rent nutritionsmässigt men det skiter jag i. har fan blvit beroende av de där jävla korvarna, 7-eleven ligger förrädiskt nära min busshållplats när jag kommer hem från jobbet.

ngn som vet om cheese bite-korvar kan köpas i vanliga butiker?

Visst är dom goda!

Men jag vet inga butiker som säljer dom. Shell däremot har liknande korvar på sina stationer.
Citera
2006-04-30, 21:09
Medlem
Worships avatar
7-eleven har väl lagt ner att man får med bostongurka/gurkmajonäs/räksallad på korvarna nu va? Chesebiten med gurkmajonäs var en klar höjdare förr i alla fall, var ett tag sen man käka nu... Blev sugen.
Citera
2006-04-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worship
7-eleven har väl lagt ner att man får med bostongurka/gurkmajonäs/räksallad på korvarna nu va? Chesebiten med gurkmajonäs var en klar höjdare förr i alla fall, var ett tag sen man käka nu... Blev sugen.
hehe räksallad. det tog jag i min kebabrulle som tillval en gång...till min äcklade arbetskamrats förtret. men gott va det!
Citera
2006-04-30, 21:35
Medlem
roppans avatar
Jag måste slå ett slag för deras hot och chilibites. Förbaskat goda korvar det där
Jag tycker 7elevens och statoils korvar är bra mycket godare än en vanlig grillad i en korvmojj.
Citera
2006-05-01, 23:39
Medlem
Spegelbolls avatar
Alltså, vad Sleven personalen gör med korvarna varierar fruktansvärt mycket från butik till butik. Här följer några mer eller mindre officiella riktlinjer att hålla sig till dock:

det tar 20 minuter innan korven är färdig, korvarna får totalt snurra i max 3 timmar, kylutrymmet där korvarna förvaras ska göras rent varje dag, temperaturen skall tas på korvarna en gång om dagen för att försäkra sig att grillen fungerar som den ska och grillen skall även den rengöras minst en gång om dagen.

Men jag kan garantera er mina vänner att dessa regler inte sällan bryts :P men det spelar ingen roll ifall korvarna snurrat typ 4-5 timmar. Mitt tips är att undvika korvarna som börjat skrumpna, det gör dom först efter typ 6 timmar (dom är iofs rätt goda men inte helt fräsha).
Citera
2006-05-02, 01:33
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spegelboll
Mitt tips är att undvika korvarna som börjat skrumpna, det gör dom först efter typ 6 timmar (dom är iofs rätt goda men inte helt fräsha).

Det är ju rätt uppenbart. Men som du säger är dom korvarna rätt goda, jävligt goda t.o.m. och jag har då aldrig blivit sjuk av dom
Citera
2006-05-02, 09:55
Medlem
Snösparvs avatar
Jag är övertygad om att omsättningen på korv i en 7-eleven butik är såpass stor att en korv inte kan ligga kvar så länge.
Jag känner ett mackbitrände i en liten ort i Dalarna, där säger han att det är såpass stor omsättning att dom aldrig behöver oroa sig över att korvar skulle ha legat för länge. Och i en stad som Stockholm borde aldrig det problemet uppstå.
Citera
2006-05-03, 02:16
Medlem
Spegelbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snösparv
Jag är övertygad om att omsättningen på korv i en 7-eleven butik är såpass stor att en korv inte kan ligga kvar så länge.
Jag känner ett mackbitrände i en liten ort i Dalarna, där säger han att det är såpass stor omsättning att dom aldrig behöver oroa sig över att korvar skulle ha legat för länge. Och i en stad som Stockholm borde aldrig det problemet uppstå.

Och jag som trodde att det var skillnad på butiker och butiker tur att det kom en liten snösparv och förklarade det för mig :P Dessutom handlar det om vilken korv butiksbiträdet väljer att plocka eller hur? Han kanske tar en som snurrat i 30 minuter när det finns en som snurrat i 3 timmar? Trust me, 7-eleven korvarna blir ibland ganska nasty
Citera
2006-05-03, 14:54
Medlem
Stek13s avatar
Håll dig borta från de slaskiga 7-eleven affärerna, du vet, där det står en indie med håriga armar och tuggar på deli korv.
Citera
2006-05-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stek13
Håll dig borta från de slaskiga 7-eleven affärerna, du vet, där det står en indie med håriga armar och tuggar på deli korv.
...som han sen lägger tillbaka på grillrullarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in