• 1
  • 2
2002-04-14, 11:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Gudruns parti vill att enbart bruk av droger ej skall leda till straff och att förbudet mot innehav av små mängder droger främst skall användas mot langare.

Så vill du ha möjligheten att inom en relativt snar framtid själv ha rättigheten att avgöra vad du vill ha i blodet så tänk på att det SNART ÄR VAL!! :D
Citera
2002-04-14, 12:21
Medlem
okej, det där låter bra.

men du tror inte att du skulle kunna ge oss någon källhänvisning eller så..? skulle gärna vilja läsa lite mer ingående om vad dom har att säga..

Citera
2002-04-14, 13:12
Medlem
re:

Hmm.. jag var inne på www.vansterpartiet.se och hittade inget om detta. Vart har du fått det ifrån?
Citera
2002-04-14, 13:22
Medlem
Har inte hört någonting om att vänster tycker sådär. Langa fram nån sorts källa nu.
Citera
2002-04-14, 13:28
Medlem
alla svenska partier är emot en legalisering och för ökad restriktion (mer poliser, mer kontroll).[/b]
Citera
2002-04-14, 14:57
äldre konto (old)
Ej medlem
(V) & droger,( M) & alkohol.

Först en grej om ämnesnamnet, jag anser att alkohol är en drog.
Så till ämnet, på vissa reklamradiostationer gör MUF reklam för sig genom att propagera för sänkt ålder, till 18 år, på systemet! Jag har för mig att de är för en restriktiv narkotikapolitik, inklusive cannabis?
Hur går det ihop?
Att vänstern skulle ha en (kanske inofficiell) liberal narkotikapolitik förvånar inte alls, de är populister som vänder sig fof till unga väljare.
Citera
2002-04-14, 15:28
Medlem
Re: Vänstern vill avkriminalisera drogbruk!

Citat:
Ursprungligen postat av Hampus
Gudruns parti vill att enbart bruk av droger ej skall leda till straff och att förbudet mot innehav av små mängder droger främst skall användas mot langare.

Jag kan inte hitta något på nätet som bekräftar det där.

Däremot tror jag att det finns narkotikaliberaler på både höger- och vänsterkanten. Nyliberaler och anarkister har ju den individuella friheten som gemensam nämnare även om man anväder olika ord för att beskriva det. Det kanske till och med kan finnas områden där man kan samarbeta. Avkriminalisering av narkotikabruk? Legalförskrivning till tunga missbrukare? Sprutbytesprogram? Legalisering av cannabis? Kvalitetskontroll av E?
Citera
2002-04-14, 17:22
Medlem
Citat:
på vissa reklamradiostationer gör MUF reklam för sig genom att propagera för sänkt ålder, till 18 år, på systemet! Jag har för mig att de är för en restriktiv narkotikapolitik, inklusive cannabis?
Hur går det ihop?

Moderaterna är ett konservativt parti, alkohol är en drog som funnit inom våran kultur väldigt länge och är därför väldigt accepterad, då går det att vara liberal. Cannabis är det inte.
Dessutom har inte ungdomspartierna alltid samma åsikter som sina moderspartier, MUF till exempel är ju för fri invandring.
Citera
2002-04-14, 18:20
äldre konto (old)
Ej medlem
politik för drogbrukare

jo, det handlar inte om var på höger-vänsterskalan man står, utan hur auktoritär man är. både anarkister, syndikalister (väster) och nyliberaler och libertarianer (höger) tycker ju att man ska få välja själv.

vänsterpartiet tycker inte att man ska bli straffad för att man brukar droger, däremot om man innehar eller säljer. dom vill skydda folk från sig själva och ta ifrån oss vårt eget val, och tycker att man ska "angripa problemets kärna, langarna". låter det bra tycker ni?

läste i tidningen för ett tag sen att en AFA-aktivist åkt dit för haschinnehav. han hade typ 80 gram har jag för mej. nu är AFA iofs inget mer än små förvirrade fascister, men ändå.

skrev förresten ett brev till bo lundgren för nån vecka sen eller så och frågade ingående varför inte moderaterna är för en legalisering av droger, men har inte fått svar än. tänkte posta det här när jag fått svar...

är du för en legalisering får du nog rösta blankt, som (höger- och vänster) anarkister gör. libertarianerna gör inget vidare seriöst intryck här i sverige. det är en helt annan sak i usa. http://www.lp.org
Citera
2002-04-14, 19:50
Medlem
pyr0man1cs avatar
va fan..

hmm..de va alltså jag som skrev inlägget ovan. tycker dom gamla konferenserna funkade bättre. mer överskådliga till att börja med...
Citera
2002-04-14, 21:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Jodå

Det står faktiskt påderas hemsida men man måste läsa allt noga för att uppfatta det,gör så här:Gå in på www.vansterpartiet.se

Klicka på "vår politik"klicka sedan på "Politiska program"klicka nu på "vänsterpartiets syn på drogpolitiken"

Läs och känn hur man återfår hoppet.
Citera
2002-04-15, 16:47
Medlem
Citat:
Vänsterpartiet avvisar alla förslag om att illegala droger skall legaliseras. Att tillåta droger som idag är illegala innebar enbart att marknaden utvidgas och att fler människor riskerar att bli drogberoende. Vi vill slå vakt om en restriktiv alkohol- och narkotikapolitik men menar samtidigt att den måste bygga på en social och solidarisk grund.

citatet tagit från: http://www.vansterpartiet.se/politik/program/drog.html

jag tycker det verkar mer än uppenbart att vänsterpartiet inte är för en legalisering!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in