2006-04-28, 18:42
Medlem
Jag har aldrig varit någon seriös rökare, under en tid så feströkte jag cigaretter men gav upp det eftersom jag tyckte det i slutänden var mer obehag (lukt/smak dagen efter) än behag.

Något som jag däremot har njutit rikligt av är när det bjudits cigarrer vid lite högtidligare fester som student, nyår mm. Eftersom jag inte är rökare så har jag aldrig haft en tanke på att köpa själv utan alltid snyltat av någon överförfriskad stackare, när jag väl sett att det bjudits.

Nu tänkte jag om någon kunde rekommendera lite goda och inte allt för dyra cigarrer, som passar bra för folk som inte röker i vanliga fall. Valborg är ju runt hörnet och sommaren är fullspäckad med festhögtider så det finns många ypperliga tillfällen att bevandra sig i cigarrdjungeln.

Tackar på förhand!
Citera
2006-04-28, 19:10
Medlem
Claritys avatar
Beror ju på vid vilka tillfällen du ska ta cigarrena vid, mat/sprit osv.
Och framförallt vilken prisklass.
Skiter du i detta kan du springa ner till kiosken köp köpa en half corona eller något
i den stilen
30 kr
Citera
2006-04-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarity
Beror ju på vid vilka tillfällen du ska ta cigarrena vid, mat/sprit osv.
Och framförallt vilken prisklass.
Skiter du i detta kan du springa ner till kiosken köp köpa en half corona eller något
i den stilen
30 kr

Hmm..hade nog tänkt mig strax under hundralappen i prisklass..men då kanske det är samma skit som det billigaste?

Angående mat/sprit så brukar jag sällan röka direkt efter maten utan det brukar hända senare. Angående sprit, kan du inte ge lite olika rekommendationer för olika typer av sprit Whiskey mm. Antar att det inte finns någon speciell cigarrsort som passar en extra stark redbull-vodka.
Citera
2006-04-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egosum
Hmm..hade nog tänkt mig strax under hundralappen i prisklass..men då kanske det är samma skit som det billigaste?

Angående mat/sprit så brukar jag sällan röka direkt efter maten utan det brukar hända senare. Angående sprit, kan du inte ge lite olika rekommendationer för olika typer av sprit Whiskey mm. Antar att det inte finns någon speciell cigarrsort som passar en extra stark redbull-vodka.

Du, det där att man ska välja en cigarr efter vad man äter eller dricker är en gammal och förlegad åsikt, särskilt bland dom riktiga finsmakarna. Det har jag fått lära mig efter att ha varit på en del cigarrökarträffar och även fått lära mig en hel del av riktiga cigarrexperter. Jag kommer nog aldrig att bli expert jag, men kanske du? Kolla den här länken så kanske du får lite mer matnyttigt istället för amatörråd från Flashback:

http://www.carlscorona.com/
Citera
2006-05-01, 02:56
Medlem
Ska du ha nåt fint så finns väll Davidoff anivisaro ? vet inte hur det stavas men utalas då där ungefär :P, går väll på 300kr nåting ^^.. Vet ijalla fall en drink som funkar jävla bra med ciggar å det är "mellan lakanen" fast på engelska vet ej hur de stavas men smakar lite citron iaf. Fick höra i en ciggar affär i sthlm att det var fint när man rökt ett bloss och dricker efter.
Citera
2006-05-01, 15:11
Medlem
WestCoast84s avatar
Davidoff Aniversario No 3, Don Juan eller den lite billigare (5 st ca 500kr) Griffin´s (vita etiketten- inte för stark och lite "söt" med en lite rundare eftersmak.
Citera
2006-05-04, 11:43
Medlem
Onds avatar
Rekomenderar också The Griffin's. Seriöst den perfekta cigarren för lite mer ovana rökare: mild men med mycket (och god) smak och därav prisvärd. De säljs på brobergs för ungefär 100kr (har jag för mig).
Citera
2006-05-04, 13:02
Medlem
GaiNs avatar
H.Upmann Coronas är en underskattad kubanare man kan ta sig till vardags (~50:- på Brobergs).

Annars vid lite festligare tillfällen så är Cohiba Exquisitos (kring 100-lappen), Cohiba Robustos (190:-) och Cohiba Siglo II (~130:-) fina. Sedan kan man ju klättra uppåt på stegen till de lite dyrare Sublime etc...
Citera
2006-05-04, 21:35
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Jag sällar mig till ovanstående hyllningskör...The Griffin´s är helt fabulösa...Nästan en magisk upplevelse...Börja med Classic och segla sen över på Maduro och ta dig sedan an Fuerte...!...
Citera
2006-05-07, 21:57
Bannlyst
Jag kör på Guantanamera Cristal, riktigt goda kubanska cigarrer.

Köpte den låda jag nu är inne på , på Kuba.

Finns i de flesta välsorterade tobaksaffärer.
Citera
2006-05-08, 20:08
Medlem
Patriarch Ks avatar
Montechristo No.5 är mysig
Prova inte Romeo & Juliet. Den var för stark och smakade inte bra alls.
Citera
2006-05-10, 21:59
Medlem
Laurora eller Davidoff ....skit goda dominikanska cigarrer , än jag har en hel låda med davidoff som jag ska öppna nån dag när jag är gammal och grå......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in