• 1
  • 2
2006-04-27, 19:21
Bannlyst
Tjena! Tänkte att man kunde göra "nikotin-extrakt" typ.
Tänkte göra typ nikotinhasch på samma sätt som man gör
acentonhasch, typ dränka massa tobak i aceton (om
nu nikotin löser sig i alkohol) och låta acetonet avdunsta
och kvar har man rent nikotin som man sedan blandar i
en cigarett.
Citera
2006-04-27, 19:38
Medlem
farliga saker att leka med. Kom ihåg att nikotin e jävligtgiftigt i större doser
Citera
2006-04-27, 19:53
Medlem
Charlemagnes avatar
Nikotin är väl ändå vattenlösligt?

Som det skrevs ovan är nikotin väldigt dödligt i högre doser, så var försiktig.
Nikotinet i en cigarett kan väl döda en människa, om man skulle extrahera det och injecera. Tur att man röker cigg och inte skjuter dem ;-)
Citera
2006-04-27, 21:42
Medlem
Mr. Metzgers avatar
Farligt

Jepp visst är nikotin farligt. Det sägs att om man vässar en penna så den blir skit vass och sedan doppar den i ren nikotin och kör in den i huden så dör man direkt.
Citera
2006-04-27, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Metzger
Jepp visst är nikotin farligt. Det sägs att om man vässar en penna så den blir skit vass och sedan doppar den i ren nikotin och kör in den i huden så dör man direkt.
Så det fungerar endast med pennor?
Citera
2006-04-27, 22:21
Medlem
Mr. Metzgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragma
Så det fungerar endast med pennor?
Jag läste det i en "onödig fakta" bok. Antar att det funkar med vilken nål som helst, men det låter väl mer vardagligt med en penna, jag vet inte
Citera
2006-04-29, 18:10
Medlem
Patriarch Ks avatar
Jag har hört att om man lägger en cigarett i ett glas vatten en dag och dricker upp det dagen efter dör man direkt. Det kan vara myt men varför ens prova?

Jag tycker att din idé är mycket korkad
Citera
2006-04-29, 19:20
Medlem
^swestres^s avatar
Jag har ätit en cigarett en gång, och jag lever än. Fast det är inte samma sak som att injicera förstås.

Det står en del om nikotin och dess egenskaper på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine
Citera
2006-04-29, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Jag har hört att om man lägger en cigarett i ett glas vatten en dag och dricker upp det dagen efter dör man direkt. Det kan vara myt men varför ens prova?

Jag tycker att din idé är mycket korkad
Hur fan skulle det gå till? Skulle det bildas mer nikotin för att man blandar det i ett glas med vatten eller hur menar du?
Citera
2006-04-29, 19:56
Medlem
lat_jävels avatar
hahahaha.. Det är en tämligen korkad idé

Nikotin är bland de farligaste gifterna på jorden och jag kan slå vad om att du kommer stendö om du skulle få tag i (extrahera etc) RENT nikotin

Det fanns ju en ganska komisk mördare i något land för många år sedan som mördade kvinnor genom att ta på en liten droppe ren nikotin på sin kondom när han knullade sitt offer. Offret stendog och han letade upp nästa. Slutade dock med att han själv avled pga rent nikotin... ganska ironiskt faktiskt:smart:

EDIT: Frågan är vad du ska ha det till (förutom kanske mord/självmord) för ja.. Om du skulle spilla någon droppe så finns det en stor chans att den lilla droppen dödar dig
Citera
2006-04-30, 11:48
Medlem
Charlemagnes avatar
Citat:
Hur fan skulle det gå till? Skulle det bildas mer nikotin för att man blandar det i ett glas med vatten eller hur menar du?

Nej, det är lika mycket nikotin, men intaget är inte på långa vägar lika effektivt när man röker det som om man skulle inta det oralt, särskillt om det är form av en vätska.
Citera
2006-04-30, 12:28
Medlem
Vappas avatar
Hittade en gammal uppslagsbok för ett tag sedan. bläddrade lite förstrött och hittade en text om nikotin, och om hur mycket man får i sig när man röker en cigarret. tydligen förångas ca 70% direkt när tobaken börjar glöda. ytterligare 10-15 procent försvinner innan du hinner få in det i munnen ens. så om du skulle kunna få ut nikotinet ur en cigarett skulle det bli ganska mycket nikotin. Om nu den här gamla boken hade rätt vill säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in