• 1
  • 2
2006-04-26, 21:39
Jag tar vanligen 1-2 Propavan till natten. Men nu skulle de slänga ett lager med en massa hälsokost o annat receptfritt på farsans apotek, bl.a Valeriana. Jag fick ta hem det istället, jag gillar ju piller, o tänkte att kanske Valeriana kunde ersätta Propavan.

Tog häromdagen som första dos 4 st Valeriana Natt. Kände ingenting. För ca 2 timmar sedan tog jag 15 st Valeriana Natt. Jag är för f-n inte ens trött! Ska jag käka upp hela paketet för att känna någon effekt?

Nää, naturmedicin är trams, tacka vet jag syntetiska substanser...
Citera
2006-04-26, 21:56
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag tar vanligen 1-2 Propavan till natten. Men nu skulle de slänga ett lager med en massa hälsokost o annat receptfritt på farsans apotek, bl.a Valeriana. Jag fick ta hem det istället, jag gillar ju piller, o tänkte att kanske Valeriana kunde ersätta Propavan.

Tog häromdagen som första dos 4 st Valeriana Natt. Kände ingenting. För ca 2 timmar sedan tog jag 15 st Valeriana Natt. Jag är för f-n inte ens trött! Ska jag käka upp hela paketet för att känna någon effekt?

Nää, naturmedicin är trams, tacka vet jag syntetiska substanser...
Haha du kan skicka vidare paketen hem till mig
nu har inte jag kört något syntetiskt. men jag uppfattar det som att jag blir tröttare av en valeriana. men jag blir exakt lika trött om jag tar 2 eller 3. så för mig fungerar dom till en viss del. men det går inte att "dubbla"
Citera
2006-04-26, 22:13
Medlem
Clownens~Tårars avatar
Om jag ligger och är trött men ändå inte kan sova så då kan jag somna bättre om jag tar dessa, men är jag pigg så inte hjälper dessa att bli trött och somna.
Citera
2006-04-26, 22:19
Medlem
hundens avatar
Valeriana lol jävla skämt...rent lurendrejeri..placebo effekt och hutlöst dyra..
usch.
Citera
2006-04-26, 22:21
Medlem
DaPigeons avatar
Även farsan säger att dessa inte fungerar.
Citera
2006-04-26, 22:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Som sagt, de fungerar inte... Och fungerar de så är det placebo... Och bevisas effekten i ett placebotest så är det en konspiration...
Citera
2006-04-26, 22:29
Bannlyst
apoteket säljer den här skiten i sin receptfri avdelning har jag för mig
man tycker att de skulle va seriösa nog och inte sälja sån skit
Citera
2006-04-27, 05:34
Medlem
Valeriana har använts mot oro och sömnproblem i en 200-300år, dock är det ingen mirakelört som ger dig en benzosömn direkt. De fungerar utmärkt att knappra när man är stressad, tycker iaf jag :/
Citera
2006-04-27, 05:39
Medlem
Parkers avatar
Valeriana ger mig på sin höjd ett något lojare intryck om jag proppar i mig ett gäng. Stilnoct är det som funkar på mig. Och nu börjar den sköna dåsigheten närma sig...
Citera
2006-04-27, 09:27
Medlem
Valerina natt innehåller valeriana, humle och citronmellis. Det är alltså humlen som ska göra dig sömnig i det här fallet. Valeriana gör dig inte sömnig utan verkar bara lätt lugnande så om man är stressad så ska man kunna somna bättre.

Även jag har provat dessa och kan hålla med om att det inte gav nån vidare bra effekt. Valeriana funkar dock rätt hyffsat mot stress har jag märkt.
Citera
2006-04-27, 19:14
Medlem
Eelss avatar
Jag betalade 110 spänn ett paket. Rena skiten! >_<
Citera
2006-04-27, 19:26
Medlem
yonnys avatar
Dom fungerar, men är väldigt svaga. Men om man redan är lite trött och käkar 4 st så blir man trött och lugn/avslappnad. Just så att man är på gränsen till att vara redo för sängen.

Så vad finns det för sömnmedel som kan köpas receptfritt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in