2006-04-26, 21:15
Medlem
Jag undrar hur man klipper ihop 2 eller flera bilder i photoshop, har svårt för den engelska guiden och hittar ingen bra på svenska.
Citera
2006-04-26, 23:04
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bifnaked
Jag undrar hur man klipper ihop 2 eller flera bilder i photoshop, har svårt för den engelska guiden och hittar ingen bra på svenska.

Du kanske skall förklara lite mer vad du vill göra? Vill du klippa ihop bilder så att du får en panoramabild eller skall du klipp-och-klistra så att det blir ett montage?

Men du kanske hittar några tips här: http://www.busbra.nu/tutorialsgrund.html
Citera
2006-04-27, 11:19
Medlem
WorlocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bifnaked
Öppna en av bilderna. "Resize Canvas", för att kunna ha en yta att klistra in bilderna på. DVS, du förstorar ytan, men inte bilden.

Öppna sedan en bild du vill kopiera och klistra in i den bilden med "stor canvas" och kolla i "Layers"-rutan (är den inte framme trycker du fram den med F7). Bilden har antagligen bara ett lager, med ett lås brevid. För att kunna använda sig av denna bild fullt ut vill vi kopiera lagret. Gör detta genom att dra lagret "Background" som den kanske heter ner till den lilla ikonen som heter "Create new layer".

Sedan kan du ta bort det andra lagret om du vill. Men såhär kopierar du.
Ctrl-klicka på lagret, detta gör att hela bilden inringas. (Om du vill det såklart, eller så kan du använda lasso tool).
CTRL + C = Kopiera
CTRL + V = Klistra in
Sedan kopierar du bara det du vill klistra in i den bilden med "stor canvas".

----------------------------------------------------------------------
Hoppas du förstår någonting av vad jag skrivit iaf. Det är superenkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in