2006-04-26, 14:09
Medlem
Peter_UUs avatar
Jag undrar om det är tillåtet att starta ett ämne (i religion-tråden) där jag jag egentligen vill hänga ut två medlemmar som sprider falsk information, lögner, totala missvisningar, förvanskning av information, förvrängd information, manipulerat fakta och... lögner... har jag sagt det?

Jag vill egentligen inte hänga ut medlemmarna men det kommer att vara oundvikligt eftersom jag vill länka till ett 50-tal inlägg som de har gjort, där de sprider den felaktiga infromationen.

Jag hade typ tänkt att gå till väga på det sättet att jag antyder någonting, typ "varför vill de flesta muslimer inte berätta sanningen?". Sedan citerar jag det de har sagt och länkar till respektive inlägg. Därefter tänkte jag citera, i detta fallet, koranen(originalversonen) och den exakta versen, för att påvisa deras lögner, och därmed bringa fram den riktiga sanningen.

Då jag har studerat deras inlägg väldigt ingående så har jag kommit fram till att deras antydan inte bara är ett resultat av deras okunskap, utan jag hävdar alltså att det är en medveten handling i syfte att dölja islams och koranens sanna lära, vilket lurar folk. I övrigt är jag insatt i detta ämne.

Syftet med detta är att starta en dialog med dessa medlemmar som kanske kommer att bättra sig och sluta förvränga den faktiska informationen. För jag tycker att FB ska vara en plats där människar ska finna svar och inte lögner...

Jag undrar därför vilka begränsningar det finns, hur jag undviker att bryta regler och lagar, vad jag bör tänka på / typ ändra på något, använda ett annat tillvägagångssätt. Har ni några förslag så är jag väldigt tacksam?!?
2006-04-26, 14:13
Medlem
evolutes avatar
Det är väl inte att "hänga ut" medlemmarna så länge du ägnar dig åt saklig kritik och inte bara en massa personangrepp. I ex. politik- och revisionismforumen så finns det många trådar där man påpekar hur motståndarsidan förvränger argument för att tjäna sitt syfte.
2006-04-26, 14:15
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Det är väl inte att "hänga ut" medlemmarna så länge du ägnar dig åt saklig kritik och inte bara en massa personangrepp. I ex. politik- och revisionismforumen så finns det många trådar där man påpekar hur motståndarsidan förvränger argument för att tjäna sitt syfte.
hmm, jo, jag tycker inte heller att det vore så konstigt faktiskt, men man vill ju vara helt säker eftersom man har planerat allt in i minsta detalj...
2006-04-26, 14:16
Medlem
Ruskigbusss avatar
Nu är jag inte moderator - särskilt inte i religion - men om du tänker motbevisa deras egna ord, som de skrivit här på forumet, så är det ju det centrala och viktigaste vi gör här. Dvs argumenterar mot varandras texter.

Däremot så får du inte hänga ut deras "riktiga" namn, om du till äventyrs skulle veta det. Eller ange några andra personuppgifter.
2006-04-26, 14:17
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_UU
hmm, jo, jag tycker inte heller att det vore så konstigt faktiskt, men man vill ju vara helt säker eftersom man har planerat allt in i minsta detalj...

Du verkar tro att detta kommer krossa dina motståndare. I själva verket kommer de a) hävda att det är du som har fel, b) ignorera dig eller c) komma med bra motargument.
2006-04-26, 14:21
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Du verkar tro att detta kommer krossa dina motståndare. I själva verket kommer de a) hävda att det är du som har fel, b) ignorera dig eller c) komma med bra motargument.
ja men det förstår väl jag också, men koranen är koranen, vilken inte äns muslimer kan kriticera. Jag kan arabiska, vilket underlättar lite grann eftersom jag kan kontrollera att den engelska översättningen stämmer med originalet osv.. så jag anser nog att jag har väldigt bra förutsättningar... i hope.. men vore i af kul o se vart det skulle leda. Jag har ju inget att dölja...
2006-04-26, 14:22
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu är jag inte moderator - särskilt inte i religion - men om du tänker motbevisa deras egna ord, som de skrivit här på forumet, så är det ju det centrala och viktigaste vi gör här. Dvs argumenterar mot varandras texter.

Däremot så får du inte hänga ut deras "riktiga" namn, om du till äventyrs skulle veta det. Eller ange några andra personuppgifter.
Tack! jag hade naturligtvis inte tänkt hänga ut någon på det sättet.. ville endast få fram hur opålitliga de är.
2006-04-26, 14:52
Medlem
Katarsiss avatar
Efter den här trådstarten så är du ju tvungen att "släppa bomben". Det är nästintill dödsstraff att göra folk jättenyfikna och sen inte säga nåt.

Kör!
2006-04-26, 15:06
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Efter den här trådstarten så är du ju tvungen att "släppa bomben". Det är nästintill dödsstraff att göra folk jättenyfikna och sen inte säga nåt.

Kör!
mmm håller på med de sista inläggen... ska söka källor i koranen bara
2006-04-26, 16:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Det här ser jag fram emot! Låt mig gissa att en av de "uthängda" är BHFMiran eller vad han nu hette, eller var han ett troll som bara härjade runt här under "karikatyr-tiden"?
2006-04-26, 16:31
Medlem
Peter_UUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det här ser jag fram emot! Låt mig gissa att en av de "uthängda" är BHFMiran eller vad han nu hette, eller var han ett troll som bara härjade runt här under "karikatyr-tiden"?
hehe nä, den kommer upp nångång idag. du får du se vilka det är...
2006-04-26, 16:54
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Detta anser inte jag heller vara att hänga ut någon (själfallet antaget att inga kopplingar mellan verkliga personer och flashback-identiteter görs). Det enda som skulle kunna vara på gränsen är om det handlar om en privat fejd som med fördel då borde tas i pm, men då det är av allmänintresse och handlar om grunden till argumentationen som förs i flera diskussioner här så ser jag ditt inlägg som något skall postas på flashback
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in