Man kan tro att det är mängder med elitidrottare som skulle vara homos av debatten att döma, men om de är som folk i snitt så är det bara ett par-tre procent nåt sånt som är homosexuella. Alltså kanske inte en enda i varken hockey eller fotbollslandslaget är det, dock lär ju några i Allsvenskan/Elitserien vara det om man ser till antalet spelare och om det fördelar sig statistiskt som bland övriga befolkningen.
Men det blir ju inte många så att ingen kommit ut kan ju ha sin förklaring, det finns helt enkelt inte många som kan komma ut, för det är bara ett par-tre procent som är homosexuella...dessutom kanske den siffran är lägre bland idrottare, på vissa håll är den ju uppenbarligen högre, t ex artistbranschen, då måste den ju vara lägre nån annan stans, och det kanske är just inom toppidrotten som kompenserar för alla schlagerbögar osv
Själv har jag inget emot bögar, känner till några som är schyssta osv, men jag tycker inte dom bör skaffa barn då det är emot naturen, det blir dock lite sidospår så jag nöjer mig så.
Edit: Om det är nån sport som man på utövarnas sätt att beté sig/prata på kan avläsa om det är många bögar, så kolla in manliga galoppjockeys...eller så har jag fördomar