• 4
  • 5
2006-05-01, 11:51
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Sen är det ju t ex en viss skillnad på att ha en sexuell erfarenhet med det egna könet och att vara kär.

Exakt, det är det många som har haft i synnerhet i yngre dagar utan att vara det minsta gay ändå.
Citera
2006-05-01, 13:28
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Hur ofta ser jag människor som sitter i tidningen och gapar om att de är heterosexuella?

I princip i samma ögonblick som de pratar om sin flickvän, snygga bilbrudar, allt annat som är så vanligt att man som hetero inte tänker på det. Och poängen är väl kanske inte att uturgarderoben-kommande fotbollspelare ska få gapa om att de är homosexuella, tror jag, snarare att de inte ska behöva vara rädda för trakasserier bara för att de berättar vad de och deras pojkvän/man gjorde i helgen - precis som alla med flickvänner/fruar gör, eller för att slippa skämmas över att man inte kommer med flickvän/fru till tjusiga lagmiddagen utan pojkvän/man. De vill väl slippa ljuga/hymla/mörka hela tiden. Inbillar jag mig.

Cheers,
SLOB
Citera
2006-05-01, 17:38
Medlem
I-Ss avatar
Man kan tro att det är mängder med elitidrottare som skulle vara homos av debatten att döma, men om de är som folk i snitt så är det bara ett par-tre procent nåt sånt som är homosexuella. Alltså kanske inte en enda i varken hockey eller fotbollslandslaget är det, dock lär ju några i Allsvenskan/Elitserien vara det om man ser till antalet spelare och om det fördelar sig statistiskt som bland övriga befolkningen.

Men det blir ju inte många så att ingen kommit ut kan ju ha sin förklaring, det finns helt enkelt inte många som kan komma ut, för det är bara ett par-tre procent som är homosexuella...dessutom kanske den siffran är lägre bland idrottare, på vissa håll är den ju uppenbarligen högre, t ex artistbranschen, då måste den ju vara lägre nån annan stans, och det kanske är just inom toppidrotten som kompenserar för alla schlagerbögar osv

Själv har jag inget emot bögar, känner till några som är schyssta osv, men jag tycker inte dom bör skaffa barn då det är emot naturen, det blir dock lite sidospår så jag nöjer mig så.

Edit: Om det är nån sport som man på utövarnas sätt att beté sig/prata på kan avläsa om det är många bögar, så kolla in manliga galoppjockeys...eller så har jag fördomar
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in