• 1
  • 2
2006-04-26, 00:41
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Japp...bestämde mig nu ikväll. Efter flera års beteendevetenskapliga studier lägger jag nu ner min påbörjade magisteruppsats och börjar på ny kula (läs: arbetssökande)...är förbannat trött på skiten nu. Har jagat de där jävla poängen länge nog, och det är inte roligt på något vis längre. Har hittills skrapat ihop till en fil.kand. Hade jag slutfört pågående uppsats skulle jag erhålla en fil.mag, men det känns som om det kvittar. Vad tror ni? Tror ni att detta spelar så jävla stor roll egentligen när jag söker olika jobb i framtiden?...alltså huruvida jag examensmässigt har den ena eller andra titeln?
Citera
2006-04-26, 00:46
Medlem
Solstolens avatar
Kom igen nu! Kan sätta en tia på att du garanterat kommer ångra dig sen. Lika bra att fortsätta och få det gjort! Ryck upp dig och tänk om.
Citera
2006-04-26, 00:48
Moderator
tobess avatar
Om det bara är uppsatsen kvar ska du givetvis slutföra skiten.. annat skulle det vara om det var flera år kvar och du inte hade någon lust/motivation till att studera.
Citera
2006-04-26, 00:49
Medlem
StigAllans avatar
Att vara Fil Mag är något så värdelöst!
Skippa skiten om du vill ångra dig resten av ditt LIV!
Citera
2006-04-26, 00:50
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstolen
Kom igen nu! Kan sätta en tia på att du garanterat kommer ångra dig sen. Lika bra att fortsätta och få det gjort! Ryck upp dig och tänk om.

Nej, jag har bestämt mig! Det finns ingen motivation kvar längre. Men det jag egentligen undrar över är hur stor hänsyn arbetsgivare i allmänhet tar till ens "akademiska grad" vid urval till olika tjänster. Jag menar...huvudsaken måste ju vara att man har en examen...sedan om det är en kandidat - eller magisterexamen har väl inte världens största betydelse? Eller vad tror ni?
Citera
2006-04-26, 00:53
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Att vara Fil Mag är något så värdelöst!
Skippa skiten om du vill ångra dig resten av ditt LIV!

Va...här hängde jag inte riktigt med....det är värdelöst, men jag kommer att ångra mig resten av mitt liv om jag skippar det?
Citera
2006-04-26, 00:54
Medlem
Solstolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Nej, jag har bestämt mig! Det finns ingen motivation kvar längre. Men det jag egentligen undrar över är hur stor hänsyn arbetsgivare i allmänhet tar till ens "akademiska grad" vid urval till olika tjänster. Jag menar...huvudsaken måste ju vara att man har en examen...sedan om det är en kandidat - eller magisterexamen har väl inte världens största betydelse? Eller vad tror ni?
Hur stor hänsyn arbetsgivaren tar till "akademiska grade" har jag ingen aning om.. Skulle jag vara arbetsgivare så skulle ju personen med magisterexamen ligga bäst till om personerna var likvärdiga på alla andra plan.

Har du mycket kvar då? Jag tycker du ska fortsätta i alla fall. Du kommer känna dig stolt efteråt!
Citera
2006-04-26, 00:55
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz

Den första frågan är väl - vilka jobb kan du söka överhuvudtaget? Antagligen finns det drivor av slackers som du (no offence) med en fil mag i beteendevetenskap som kan konkurrera ut dig med sina formella meriter.

Hur svårt är det att bli godkänd på sin uppsats? Min erfarenhet är att en jävla massa nötter lyckas bli godkända med riktigt skräp så lämna bara in det du har och hoppas på att handledarn har överdoserat på portvinet den dagen.
Citera
2006-04-26, 00:59
Medlem
666Hates avatar
Det var härligt att höra Daddy... Välkommen ut i arbetslivet med oss vanliga dödliga...

Arbeta och betala skatt, det är kul det.
Citera
2006-04-26, 00:59
Medlem
Daddy Dajmkryzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstolen
Har du mycket kvar då? Jag tycker du ska fortsätta i alla fall. Du kommer känna dig stolt efteråt!

Jo, jag har mycket kvar...har endast påbörjat bakgrunden till min uppsats och den är på 20 jävla poäng...men jag kan inte skriva mer...det har tagit stopp i huvudet och jag mår fysiskt dåligt varje gång jag sätter mig framför den....och det priset är jag inte beredd att betala...då skiter jag hellre i den och satsar på att få ett jobb istället. Är trött på att hora för några jävla poäng hit eller dit...men fan...lite illa känns det...det måste jag erkänna...det var bl.a lite därför jag startade denna tråden...för att få stöd i mitt val. Men det verkade bli tvärtom istället
Citera
2006-04-26, 01:03
Medlem
Un Perros avatar
Kan du inte ta ett studieuppehåll då? Leecha en biljett till australien och plocka frukt och rök braj i några månader.
Citera
2006-04-26, 01:04
Medlem
Engelbreckts avatar
Vi vill bara ditt bästa Daddy, och det är nog faktiskt att bita ihop och skriva färdigt den förbannad uppsatsen. Klart att vi i FB-familjen, dina enda riktiga vänner och de enda som förstår dig, stödjer dig i vilket val du än gör. Vi kommer att älska dig lika mycket oavsett vad du väljer. Men jag tror att ditt bästa val är att ta din magisterexamen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in